رییس مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان خبرداد

مرکز آموزش بازرگانی بزرگترین مرکز آموزشی کشور است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،روهام قلیچی با اشاره به شروع پرقدرت این مرکز در استان گیلان از دی ماه سال گذشته افزود :مرکز آموزش در گیلان از همان ابتدا با برگزاری دورهای آموزش برای بازرگانان فعال در منطقه آزاد انزلی فعالیت خود را آغاز نمود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری مرکز آموزش بازرگانی (وزارت صنعت ،معدن ،تجارت)با حضور مهندس سیف اللهی عضو هیات عامل مرکز آموزش بازرگانی و عضو هیات مدیره شرکت چاپ و نشر بازرگانی و روهام قلیچی رییس مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان با اصحاب رسانه برگزار شد.

photo_2016-06-01_18-21-36به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, رضا سیف اللهی با بیان این که یک کشور توسعه نمی یابد مگر آن که نیروی انسانی آن جامعه توسعه یابند گفت: اولویت مرکز بازرگانی طراحی دوره های کاربردی برای بالابردن توانایی انسانی است و این مرکز درک نار دانشگاه ها که به بالابردن افزایش علمی افراد می پردازند مکانی تخصصی و حرفه ای برای بالابردن مهارت های افراد است .

وی مرکز آموزش بازرگانی را مکانی کاملا تخصصی و کاربردی برشمرد و افزود: این مرکز بر خلاف سایر مراکز مدرکی برای افراد صادر نمی کند و جنبه کارگاهی و عملی دارد و بسیار تخصصی و کاربردی بر روی موضوع ها عمل می نماید.

عضو هیات عامل مرکز آموزش بازرگانی  طراحی آموزش های این مرکز را متانسب با نیاز مخاطبان عنوان کرد و اذعان داشت :آموزش های جدید متناسب با درخواست و نیاز مراجعه کنندگان طراحی شده است تا بتوانیم بسیاری از فعالیت های بازرگانی را به صورت تخصصی پوشش دهیم.

نداشتن تخصص امروزه یکی از مشکلات جوانان است

photo_2016-06-02_18-41-07روهام قلیچی نیز با اشاره به شروع پرقدرت این مرکز در استان گیلان از دی ماه سال گذشته افزود :مرکز آموزش در گیلان از همان ابتدا با برگزاری دورهای آموزش برای بازرگانان فعال در منطقه آزاد انزلی فعالیت خود را آغاز نمود و خوشبختانه موفقیت های قابل توجه ای را تا به امروز کسب نموده ایم.

رییس مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان این مرکز را بزرگترین مرکز آموزشی کشور دانست و گفت: این مرکز با داشتن ۳۷ نمایندگی در سراسر کشور بزرگترین مرکز آموزشی به شمار می رود.

وی از تغییر رویکرد و برنامه این مرکز در استان گیلان از ابتدای سال ۹۵ خبر داد و فزود :از ابتدای سال ۹۵ این مرکز تمرکز خود را روی توانمند سازی واحد های کوچک ،بهره وری و سازماندهی مدیران واحد های کوچک ،احیای بخش های صنعتی که بنا به هر دلیلی بلا استفاده رها شده اندو فن بازار نهاده است و در این مسیر با انعقاد تفاهم نامه با ادارات و ارگان های مرتبط سعی در شکوفا کردن توانایی و پتاسیل های موجود در استان داریم.

قلیچی دوره های این مرکز را کاملا تخصصی وکاربردی  برشمرد و اذعان داشت :بسیاری از افرادی که در دانشگاه ها تحصیل می نمایند پس از اتمام دوره تحصیل در این مرکز ثبت نام به عمل آورند و از آنجایی که دوره های مرکز آموزش بلند مدت و طولانی نیست بسیار مثمر ثمر می تواند باشد .

وی یکی از مشکلات امروز را نداشتن تخصص افراد در مشاغل خود دانست و افزود :طی تفاهم نامه ای که با صندوق کار آفرینی آمید جوانان در حال انعقاد است تصمیم بر ارائه تسهیلات به جوانان هستیم تا آن ها پس از کسب مهارت و تخصص در یک بخش خاص وارد بازار شوند.

قلیچی با اشاره به بازایابی که امروزه در جامعه گسترش قابل توجه پیدا کرده است اشاره کرد و اذعان داشت :از آن جایی که بسیاری از شرکت های بیمه در حال ورشکستگی هستند این مرکز بخشی را تحت عنوان آموزش بازاریابی بیمه ایجاد نموده است تا افراد پس از کسب آموزش لازم وارد این حرفه شوند و با تخصصی که کسب نموده اند بسیاری از شرکت های بیمه خواستار جذب آن ها هستند تا بتواند با جذب مشتری هم مشکل بیمه را رفع نموده و هم منبع درآمدی مناسب برای خود فرد ایجاد کنند.

وی به انعقاد تفاهم نامه با سازمان صنعت،معدن ،تجارت تحت عنوان طرح یاس اشاره کرد و افزود :این طرح برای آموزش درست و صحیح صادرات برای مدیران بخش تولید است که خود مدیر این توانایی و درک صحیح از این فعالیت را داشته باشد تا بتواند موفق در این بخش عمل نماید.

رییس مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان زمان دوره های این مرکز را از ۲ ساعت به بالا برشمرد و گفت :برای اولین بار در استان گیلان آیین دوره تشریفات در استانداری گیلان برگزار می شود که این دوره از آموزش کامل نحوه برخورد ،سرو غذا ،نحوه نشستن و بسیاری از موارد دیگر به آن ها آموزش داده می شود.

 

tel final1

Share