اصغریان در دیدار با کاردار سفارت انگلیس

زمین را برای سرمایه‌گذاران‌ سازه‌های دریایی در گیلان تامین می‌کنیم‌/بندر کاسپین آماده سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،معاون توسعه‌ مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان گفت: ‌زمین را برای سرمایه‌گذاران‌ سازه‌های دریایی در گیلان تامین می‌کنیم‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،محمدحسین اصغریان در دیدار با کاردار سفارت انگلیس در اتاق با اشاره به مزایای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و گیلان، اظهار کرد: روسیه در بین کشورهای حاشیه خزر سازه‌های دریایی از جمله کشتی دارد.

asgharianedوی با بیان اینکه ایران تمایل دارد کشتی‌های متعددی در دریای خزر داشته باشد،افزود: برای این امر مجبور به خرید کشتی از روسیه هستیم اما اگر کسی تمایل به سرمایه‌گذاری در بحث سازه‌های دریایی داشته باشد زمین لازم در یکی از بنادر خود را در اختیار سرمایه‌گذار می‌گذاریم.

معاون توسعه‌ مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان گفت: اگر سرمایه‌گذار خارجی تمایل به داشتن شریک باشد،دولت حاضر است تا ۴۰ درصد شریک شود.

وی ساخت کشتی‌های باربری، مسافری و تفریحی را برای سرمایه‌گذاری خارجی پیشنهاد داد و افزود:سایت نفتی سردار جنگل از دیگر فرصت سرمایه‌گذاری در گیلان است.

اصغریان با اشاره به اینکه برای استحصال نفت از دریای خزر نیاز به تکنولوژی است، یادآور شد: این تکنولوژی در اختیار کشورهایی مانند انگلیس است و برای احداث سایت ساحلی و پشتیبانی نفت به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز داریم.

وی مسئول پروژه سایت نفتی سردار جنگل را وزارت نفت عنوان کرد و افزود: استاندار گیلان می‌تواند ارتباط مستقیم با شرکت نفت و سرمایه‌گذار را برقرار کند.

این مسئول به معرفی بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی برای سرمایه‌گذاری خارجی پرداخت و گفت:بندر کاسپین نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و ظرفیت تکمیل این بندر ۲۰ میلیون تن کالا در سال است.

وی خاطرنشان کرد: تمام مطالعات بندر کاسپین انجام شده و آماده سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه است.

/فارس

Share