مدیر عامل منطقه آزاد انزلی:

فعال‌سازی گردشگری دریایی اولویت منطقه آزاد انزلی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزارضا مسرور پیش از ظهر امروز در نشست سرمایه‌گذار خارجی استان مزایای قانونی و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی را تشریح کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا مسرور پیش از ظهر امروز در نشست سرمایه‌گذار خارجی استان مزایای قانونی و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی را تشریح کرد.

وی ایجاد درآمد ارزی را مهم‌ترین هدف راه‌اندازی مناطق آزاد ذکر کرد و افزود: وجود معافیت‌های مالیاتی ۲۰ ساله، امکان تردد بدون ویزا برای اتباع خارجی، وجود خرده فروشی، تغییر مالکیت اراضی به هر سازمان از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.RezaMasror9294

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی ادامه داد: حاکمیت قوانین ثبت شرکت‌های متفاوت از سرزمین اصلی از جمله مهم‌ترین تفاوت‌ها و وجوه برتری قانونی، مناطق آزاد به مناطق ویژه اقتصادی است.

وی نزدیکی با بنادر حاشیه دریای خزر، کشورهای حاشیه اروپایی ـ آسیایی، وجود بندر انزلی در محدوده را از ویژگی‌های این منطقه ذکر کرد.

مسرور نقش بندر در حال احداث کاسپین را بندر پشتیبان ایران در دریای خزر نامید و تصریح کرد: نزدیکی به پایتخت و شهرهای مهم کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال‌ ـ جنوب، اجرای قانون کالای همراه مسافر و برخورداری از نیروی انسانی از مهم‌ترین مزایای منطقه آزاد انزلی برای فعالیت اقتصادی است.

وی جذب سرمایه‌گذار در حوزه صنعتی را از جمله اولویت‌های منطقه آزاد عنوان کرد و یادآور شد: منطقه آزاد انزلی آمادگی جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های بازرگانی و به ویژه گردشگری را داشته و تمرکز خود را بر فعال‌سازی گردشگری دریایی در دریای خزر با ساخت اسکله‌های مارینا قرار داده‌ایم.

این مسئول از ساخت دهکده سلامت و احداث مجموعه‌های گردشگری از دیگر اولویت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری منطقه است.

وی به آسیب‌شناسی تطبیقی بین عملکرد مناطق آزاد ایران با نمونه‌های موفق در دیگر کشورها پرداخت کرد و یادآور شد: با وجود اینکه برتری‌هایی در مزایای قانونی قابل ارائه به سرمایه‌گذاران، وجود برخی تضادها در اجرای قوانین با قانون سرزمین اصلی مهم‌ترین چالش مناطق آزاد کشور است.

مسرور یادآور شد: همگرایی در روابط خارجی کشور دارای نقش بسیاری زیادی برای برای جذب سرمایه‌گذار خارجی دارد.

وی تغییر رویکرد مناطق آزاد و توسعه محوری منطقه‌ای، درآمدزایی ارزی ملی و مهم‌ترین راهکارهای برون‌رفت از وضع موجود است.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی خواستار بازبینی در قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌های اجرایی قانون چگونگی اداره مناطق آزاد شد.

Share