ضرورت تدوین برنامه های جامع و کاربردی برای پویایی تعاونی ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان بر ضرورت تدوین برنامه های جامع و کاربردی و نیز تقنین قوانین ثابت بمنظور ایجاد پویایی در واحدهای تعاونی تاکید کرد. محمدحسین اصغریان روز یکشنبه در همایش تجلیل از تعاونی های برتر استان با اشاره به اهمیت تعاونی ها افزود: اهمیت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان بر ضرورت تدوین برنامه های جامع و کاربردی و نیز تقنین قوانین ثابت بمنظور ایجاد پویایی در واحدهای تعاونی تاکید کرد.
asgharianedمحمدحسین اصغریان روز یکشنبه در همایش تجلیل از تعاونی های برتر استان با اشاره به اهمیت تعاونی ها افزود: اهمیت تعاونی ها به قدری است که در قانون اساسی، اقتصاد بر سه محور دولتی ، خصوصی و تعاونی ها بنا شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس افق ۱۴۰۴ باید سهم تعاونی ها در اقتصاد ملی به ۲۵ درصد برسد، اضافه کرد: پس از گذشت ۳۶ سال، سهم تعاون در اقتصاد ملی حدود پنج درصد است که این آمار برای رسیدن به سهم ۲۵ درصدی تعاونی ها در اقتصاد برای یک دهه آینده، کار بسیار سختی است و باید بیش از پیش همت کنیم.
معاون استاندار گیلان با تاکید بر لزوم جبران عقب ماندگی ها، تصریح کرد: باید مسائل و مشکلاتی که تعاونی ها با آن روبرو هستند، ریشه یابی شود تا بهتر و موثرتر بتوانیم عمل کنیم.
اصغریان به مهمترین مشکلاتی که بخش های تعاونی با آن روبرو هستند، اشاره و اظهار کرد: عدم باور مدیران ، نخبگان و فعالان اقتصادی و سیاستگذاران در بخش تعاون از مهمترین مشکلات این بخش است.
وی گفت: باید به نحوی اقدام کنیم که دیدگاه های فعالان اقتصادی و نخبگان به بخش تعاون، مثبت شود.
وی همچنین خواستار بازنگری در برخی قوانین مربوط به بخش تعاون شد و بر ضرورت اطلاع رسانی کافی در زمینه مزایای تشکیل شرکت های تعاونی از جمله تسهیلات در بخش بیمه تاکید کرد.
نماینده مردم شهرستان های سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: بسیاری از تعاونی ها مشکلاتی دارند اما برخی واحدهای تعاونی هم هستند که فقط برای دریافت تسهیلات، شرکت تعاونی تشکیل داده اند.
ایرج ندیمی افزود: دولت نباید خود را رقیب بخش خصوصی و تعاونی بداند بلکه باید منابع و تسهیلات لازم و کافی برای رونق تعاونی ها فراهم نماید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در سخنانی؛ یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را تقویت تعاونی ها دانست و گفت: با تقویت تعاونی ها ، می توانیم اشتغالزایی و در نهایت رفاه نسبی ایجاد کنیم.

Share