از بازدید از کتابخانه های غرب استان تا دیدار با ائمه جمعه و کتابداران

هدف نشستهای کتاب خوان احیای کتاب خوانی و علاقمند کردن جامعه به مطالعه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر محمدپور در ادامه بازدید های سرزده خود از کتابخانه های عمومی از چندین کتابخانه در شهرستانهای بندر انزلی، رضوانشهر و تالش بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر محمدپور در ادامه بازدید های سرزده خود از کتابخانه های عمومی از چندین کتابخانه در شهرستانهای بندر انزلی، رضوانشهر و تالش بازدید کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دوره از بازدیدهای خود با همراهی سرپرست معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد بندر انزلی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی و نیز مسئولین ستادی اداره کل، ضمن حضور در کتابخانه عمومی امام علی لیچارکی حسن رود بندر انزلی از نزدیک در جریان پیشرفت امور و فعالیت این کتابخانه قرار گرفت و با کتابدار و اعضای این کتابخانه عمومی گفتگو کرد.

امام جمعه بندر انزلی: کتابخانه ها مکانی مناسب برای شکوفایی فرهنگی هستند

DSC_0411 امیر محمدپور پس از بازدید از کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) شهرستان بندر انزلی و دیدار با کتابداران این کتابخانه عمومی با حضور در بیت امام جمعه این شهرستان با حجت الاسلام و المسلمین سید شمس الدین حسینی دیدار کرد. در این دیدار امیر محمدپور ضمن قدردانی از نگاه امام جمعه شهرستان بندر انزلی نسبت به مسائل فرهنگی خصوصا نهادینه شدن فرهنگ مطالعه بر لزوم حمایت ائمه جمعه از کتابخانه های عمومی بعنوان پایگاههای ترویج مطالعه تاکید کرد.
امام جمعه شهرستان بندر انزلی نیز در این دیدار اقدامات ارزنده اداره کل کتابخانه های عمومی در دوره مدیریت محمدپور رو به جلو و ارزشمند توصیف و پیگیری های مستمر و نظارت مستقیم بر امور را نشانه دغدغه مندی وی دانست.
سید شمس الدین حسینی کتابخانه های عمومی را مکانی مناسب برای رشد و شکوفایی فرهنگی، مذهبی و هنجارهای اجتماعی توصیف و حمایت از کتابخانه ها به عنوان مراکز علمی وظیفه ای شرعی و برعهده تک تک مرم و مسئولین دانست.
امیر محمدپور در ادامه با حضور در محل احداث پروژه کتابخانه های عمومی کپورچال و آبکنار بندر انزلی از روند پیشرفت عملیات ساخت این کتابخانه ها نیز بازدید کرد.

محمدپور: پویایی کتابخانه های عمومی را در پویایی و نشاط کتابداران است

DSC_0482وی همچنین با حضور در شهرستان رضوانشهر از کتابخانه های عمومی امام جعفر صادق رضوانشهر و نبی اکرم(ص)پره سر بازدید و با سرپرست اداره کتابخانه های عمومی، کتابداران و اعضای این کتابخانه ها نیز دیدار کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در دیدار با کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر پویایی کتابخانه های عمومی را در پویایی و نشاط کتابداران عنوان کرد.
امیر محمدپور با اشاره به اقدامات انجام شده در ماههای اخیر در حوزه رفاهی و نیز برگزاری دوره های آموزشی و ادامه برگزاری آن، تخصص گرایی در کتابخانه ها را بعنوان یک اصل مهم یادآور شد و از کتابداران خواست با مطالعه بیشتر و نیز تقویت توانایی های خود در زمینه های تخصصی گام های عملی بیشتری در نشاط کتابخانه ها برداشته شود.

امام جمعه تالش: کتابداران حافظان اندیشه هستند

محمدپور پس از دیدار با کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر با حضور در شهرستان تالش با حجه الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری امام جمعه این شهرستان دیدار کرد. در این دیدار امام جمعه شهرستان تالش جایگاه کتابخانه های عمومی را جایگاهی مهم در جامعه دانست و پرداختن به امور کتابخانه ها را مستلزم دقت، ظرافت دانست. وی کتابداران را حافظان اندیشه دانست توجه به این قشر را از مهمترین اولویتهای جامعه عنوان کرد.

محمدپور: هدف سلسله نشستهای کتاب خوان احیای کتاب خوانی و علاقمند کردن جامعه به مطالعه است

DSC_0728 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز با اشاره به اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی در برگزاری دوره های آموزشی، توانمند سازی کتابداران و نیز بهبود وضعیت کیفی کتابخانه های عمومی خاطر نشان کرد: با توجه به سیاست جدید نهاد کتابخانه های عمومی در خصوص کتابخانه های عمومی، توانمند سازی کتابداران از اولویتهای اصلی این نهاد و رسیدگی به مشکلات کتابداران بعنوان مشاورین امین از مهمترین دستاوردهای این مجموعه است.
محمدپور در این دیدار دیدار همچنین احیای کتاب خوانی را از دیگر برنامه های مهم نهاد کتابخانه های عمومی عنوان و از برگزاری سلسله نشستهای کتاب خوان بعنوان یکی از طرحهای ابتکاری این نهاد خبرداد. وی به اشتراک گزاری کتابهای خوانده شده توسط مردم و علاقمندان به کتاب خوانی را از اهداف مهم این نشست عنوان کرد.
ایجاد کتابخانه مشارکتی با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و حوزه علمیه تالش
در پایان این دیدار که رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تالش نیز حضور داشت، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و نیز امام جمعه شهرستان تالش ضمن بازدید از قسمتهای مختلف مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) در خصوص ایجاد کتابخانه عمومی مناسب در این مدرسه گفتگو کردند. همچنین بازدید از کتابخانه عمومی امام رضا(ع) از دیگر برنامه های کاری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در سفر به DSC_0733شهرستان تالش بود.
در این بازدید نیز که با هدف پیگیری ایجاد کتابخانه عمومی و ایجاد بخش منابع ویژه اهل تسنن انجام شد، مقرر شد در آینده نزدیک تفاهم نامه ایجاد کتابخانه عمومی مشارکتی میان اداره کل کتابخانه های عمومی استان و نیز حوزه علمیه شهرستان تالش منعقد شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین در ادامه بازدید های خود از کتابخانه های عمومی از پروژه در حال احداث کتابخانه عمومی شهرچوبر نیز بازدید و از نزدیک در جرایان چگونگی پیشرفت این پروژه قرار گرفت.
دیدار با امام جمعه شهر اسالم و گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدایی پایانبخش بازدیدهای امیر محمدپور از کتابخانه های عمومی شهرستان تالش بود. محمدپور در این دیدار نیز با ارائه گزارش از فعالیتهای انجام یافته در کتابخانه های عمومی از حرکت رو به جلو مجموعه سخن گفت. وی کتابخانه های عمومی را نیازمند توجه جدی تر از سوی مسئولین عنوان و نتیجه این توجه را در کتاب خوان شدن مردم و نیز رشد فرهنگی جامعه دانست.

 
Share