حاشیه‌های نشست تقدیر از 30 سال فعالیت صالحی در دانشگاه شریف

از واکنش صالحی به شعار علیه توفیقی تا قطره اشکی که ریخت+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز یکشنبه در دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بعدازظهر امروز (دوشنبه) مهمان دانشگاه صنعتی شریف بود تا در همایش «انرژی هسته‌ای؛ دیروز، امروز، فردا» به ایراد سخنرانی بپردازد و همچنین در این نشست به واسطه ۳۰ سال فعالیت علمی‌اش مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد.

این نشست که با حضور تعداد زیادی از اساتید و دانشجویان از طیف‌های گوناگون برگزار شد، با حواشی نیز همراه بود.

*‌ در ابتدای این مراسم و پیش از حضور صالحی در سالن جابربن حیان دانشگاه، تصاویر صالحی در قالب ویدئو کلیپی به نمایش درآمد که با تشویق و استقبال حاضرانی که سالن را پر کرده بودند، روبرو شد.

*‌ طیف‌های مختلف سیاسی در این سالن حضور داشتند که هر یک با پلاکارد و شعارهای خود، جریان سیاسی‌‌شان را مشخص می‌کردند.

۱۳۹۴۰۲۰۷۰۰۰۶۹۹_PhotoFree

«۱۸ روز گذشت و فکت شیت منتشر نشد»، «فکت شیت می‌خواهیم»،«محرمانه نه» و «دکتر ظریف زنده باد، صالحی پاینده باد» از جمله شعارها و پلاکاردهایی بود که به گوش و چشم می‌خورد.

* قرار بود جلسه با سخنرانی کوتاه صالحی آغاز، با تقدیر از وی ادامه و با پرسش و پاسخ دانشجویان پایان یابد؛ اما برنامه کمی تغییر کرد و سخنرانی صالحی که قرار بود ۱۵ دقیقه باشد، حدود یک ساعت به طول انجامید.

* پس از سخنان صالحی سه تن از اساتید و مسئولان دانشگاه برای تقدیر از وی بالای سن رفته و ضمن بیان بخشی از ویژگی‌های صالحی در کنار او قرار گرفتند تا تقدیر انجام شود. آخرین سخنران جعفر توفیقی بود که شصت و هفت روز، سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت روحانی را در کارنامه خود دارد. پس از سخنان او بود که شعارها علیه فتنه گران آغاز شد و بخشی از دانشگاه شعار می‌داد: «فتنه‌گر حیا کن، صالحی رو رها کن»

۱۳۹۴۰۲۰۷۲۰۳۶۲۹۸۹۳_PhotoL

* صالحی پس از مراسم تقدیر پشت میکروفون قرار گرفت و نسبت به این شعارها واکنش نشان داد و خواستار آن شد که احترام بزرگان حفظ شود. وی جملات خود را اینگونه ادامه داد که اختلافات سیاسی طبیعی است اما انتقادات باید در بستر اخلاق باشد و به بزرگترهایمان احترام بگذاریم. هیچکس نمی‌خواهد خدشه‌ای به این انقلاب وارد شود. ممکن است اشتباهی کنیم؛ اما باید احترام بزرگترهایمان را نگه داریم.

 ۱۳۹۴۰۲۰۷۰۰۰۷۰۰_PhotoFree۱۴۳۰۱۵۴۱۱۵۳۴۳_Mehdi Ghasemi-15 ۱۴۳۰۱۵۴۱۱۵۴۶۸_Mehdi Ghasemi-16

این سخنان صالحی با تشویق ممتد بخش زیادی از حضار روبرو شد.

* زمانی که صالحی سخنانش را به جانفشانی شهدا رساند، قدری مکث کرد، اشکی ریخت و مدتی سکوت کرد.

* بیان خاطراتی از امام موسی صدر که دوران تحصیل صالحی در دانشگاه آمریکایی بیروت همزمان با او بود، بخش دیگری از سخنان صالحی را تشکیل می‌داد.

* صالحی پس از سخنرانی خود به یک سؤال درباره تحریم‌ها پاسخی مبسوط داد و بلافاصله سالن را ترک کرد و کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ماند و جمعی از خبرنگاران او را محاصره کردند و او نیز به سؤالات درباره فکت شیت ایرانی پاسخ داد و با بیان اینکه دستوری از جانب مقام معظم رهبری درباره انتشار فکت شیت نبوده، گفت: اگر دستوری از جانب ایشان صادر شود، مطاع است و بلافاصله اجرا می‌شود، ولی دستوری از سوی ایشان نبوده است.
۱۳۹۴۰۲۰۷۲۰۳۶۳۱۳۲۸_PhotoL

Share