فرمانده سپاه ناحیه فومن خبرداد

بهره برداری از ۷۱ طرح اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی و عمرانی در فومن

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده سپاه فومن در نشست خبری که بمناسبت هفته بسیج در شهرستان فومن برگزار شد با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بمناسبت هفته گرامیداشت بسیج۷۱ طرح اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی و عمرانی در این شهرستان به بهرهبرداری می رسد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده سپاه فومن در نشست خبری که  بمناسبت هفته بسیج در شهرستان فومن برگزار شد با گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایامشهادت امام سجاد (ع) پیام آور عاشورا گفت: بمناسبت هفته گرامیداشت بسیج۷۱ طرح اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی و عمرانی در این شهرستان به بهرهبرداری می رسد.DSC_0161

سرهنگ پاسدار علی توشه افزود: این تعداد طرح در قالب ماموریت بسیج درزمینه جهاد اقتصادی، محرومیت زدایی و سازندگی با ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیونریال اعتبار، شامل ۵۷ طرح اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی و ۱۴ طرح عامالمنفعه عمران و آبادانی است.
وی اضافه کرد: طرح های اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی در زمینه استخر پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی ، پرورش زنبور عسل و تولید عسل ، واحدهای دامپروری دام سبک و سنگین، کارگاه های ورمی کمپوست، راه اندازی گلخانه گلو گیاه ،کارگاه های پرورش قارچ ، پرورش و تولید انواع ماکیان از جمله مرغ در فضاهای بلااستفاده منازل روستائیان و نیز صنایع تبدیلی است.
وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح ها برای بیش از ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مسقیم شغل ایجاد شده، ادامه داد: برای اجرای طرح هایاقتصادی مقاومتی در فومن ۱۸ میلیارد ریال در قالب تسهیلات طرح های زودبازده به متقاضیان واجد شرایط در شش ماه نخست سالجاری پرداخت شده است.
وی بیان کرد: ۱۴ طرح عمرانی شامل پنج واحد مسکونی برای نیازمندان، پلارتباطی روستایی ،دیوارسازی رودخانه و مرمت و زیباسازی مدارس نیز از دیگرطرح هایی است که با دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار بمناسبت هفتهبسیج امسال در شهرستان فومن به بهره برداری می رسد.
وی همچنین افزود: ۳۲۰ دانش‌آموز فومنی با هشت دستگاه اتوبوس به مناطقجنگی جنوب کشور اعزم شدند.فرمانده سپاه ناحیه فومن با اشاره به ویزیت رایگان روستاییان این شهرستاندر هفته بسیج، افزود: رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر فومن در ۶ و ۷آذر امسال در غرب گیلان برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه فومن انقلاب اسلامی ایران را با انگیزه مقدس نشاتگرفته از دین، قرآن و ائمه اطهار (ع) دانست و افزود: رشد و تعالی انقلاب
شامل سه مرحله تحولی است که در مرحله نخست شکل‌گیری انقلاب ساختار سیاسیکشور پایه‌ریزی شد.
وی ادامه داد: در مرحله بعدی استقرار انقلاب صورت گرفت که از ابتدایانقلاب تا پایان جنگ تحمیلی ادامه داشت و در مرحله سوم و حساس نیز استمرار انقلاب است تا بتوانیم این انقلاب مقدس را به اهداف عالیه وچشم‌انداز ترسیم شده برسانیم.
توشه با بیان اینکه متصل کردن انقلاب اسلامی به ظهور منجی عالم بشریتحضرت صاحب‌الزمان (عج) چشم‌انداز انقلاب اسلامی ایران است، یادآور شد: با چنین چشم‌انداز آرمانی و مقدس باید تلاش کنیم که دشمنان انقلاب اسلامی آنرا از مسیر اصلی خارج نکنند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف عالیه به رشد،بالندگی و امنیت نیاز دارد، متذکر شد: در این عرصه بسیج با راهکارهای لازم حاضر است.
وی ماموریت بسیج را دفاع و حفاظت از آرمان‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی دانست و افزود: بسیج در تمام مراحل انقلاب اسلامی که دشمن با تهدیدات خودبه دنبال خدشه وارد کردن به این انقلاب بوده حضور داشته است.
سرهنگ توشه شکل‌گیری حلقه صالحین در بسیجیان و اجرای فریضه امر به معروفو نهی از منکر در جامعه را از تحولات اصلی به‌وجود آمده در بسیج ذکر کرد و یادآور شد: در حلقه صالحین ابتدا خود را می‌سازند و پس از آن با اجرای امر به معروف و نهی از منکر به دنبال اصلاح وضعیت اجتماعی جامعه خواهندبود.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا وی افزود: بسیج علاوه بر حفظ آمادگی رزمی و ارتقای آن در عرصه‌هایفرهنگی، هنری، علمی، اجتماعی، جهاد اقتصادی و محرومیت‌زدایی حضور دارد و فعالیت‌های چشمگیری را دنبال می‌کند.

Share