ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت تشکیل جلسه داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت به ریاست سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و باحضور مدیران کل و نمایندگان دستگاههای اجرایی استان تشکیل جلسه داد. یونس رنجکش سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در این جلسه با اشاره به ضرورت برنامه ریزی های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت به ریاست سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و باحضور مدیران کل و نمایندگان دستگاههای اجرایی استان تشکیل جلسه داد.

DSC00538یونس رنجکش سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در این جلسه با اشاره به ضرورت برنامه ریزی های هدفمند در راستای فرهنگ سازی در جامعه افزود: مناسبت های دینی و مذهبی فرصت مناسبی است برای رونمایی ارزش های دینی در جامعه است.

وی اضافه کرد: غدیر در فرهنگ عمومی جامعه ما نام و نشانی شناخته شده است و مردم با آن الفت دیرینه دارند اما ما امروز نیازمند فرهنگ غنی غدیر هستیم که باید به آن با برنامه ریزی بپردازیم.

وی اظهار داشت: ساختار نظام جمهوری اسلامی برگرفته از آموزه های غدیر است و در دهه امامت و ولایت می بایست با برجسته کردن ظرفیت های این واقعه تاریخی نسبت به اهمیت آن در جامعه بیشتر تلاش شود.

رنجکش در این جلسه با تأکید بر حمایت های استانداری گیلان از برنامه های فرهنگی و اجتماعی در دهه امامت و ولایت خواستار انسجام در همکاری دستگاههای اجرایی برای هرچه باشکوهتر کردن آیین های این ایام شد.

به گفته وی،یکی از ضرورت های برنامه ریزی در این ایام جلب مشارکت های مردمی است و باید مردم را بیش از گذشته به صحنه آورد و از سرمایه های اجتماعی استفاده بهتر کرد.

وی افزود: باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت مناسبت هایی چون اعیاد قربان و غدیر،جامعه ای در خور شأن و منزلت اسلامی داشته باشیم.

محمد بابائی پور مدیر اجرائی بنیاد بین المللی غدیر در گیلان هم در این جلسه ضمن تشکر از همکاری های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در تشکیل این ستاد و پیگیری برنامه ها به تشریح برنامه های پیشنهادی این بنیاد در دهه امامت و ولایت پرداخت.

در این جلسه مدیران برخی دستگاههای اجرایی به ارائه برنامه های خود در دهه امامت و ولایت پرداختند.

از ۱۳ تا ۲۱ مهرماه همزمان با اعیاد قربان تا غدیرخم دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است.

 

Share