جايگاه ویژه تالاب بين المللي انزلي در صنعت گردشگري

بازدید مسرور و مشاور عالی سازمان محیط زیست کشور از تالاب انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل این سازمان ، دکتر سعید نمکی مشاورعالی رئیس سازمان محیط زیست کشور و هیأت همراه از تالاب بین المللی انزلی بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی، رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل این سازمان ، دکتر سعید نمکی مشاورعالی رئیس سازمان محیط زیست کشور و هیأت همراه از تالاب بین المللی انزلی بازدید کردند.

mordabهم چنین در این دیدار مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند توانمندیهای منطقه آزاد انزلی در حفاظت از محیط زیست و اکوتوریسم در تالاب بین المللی انزلی مورد بررسی قرار گرفت.

باتوجه به جایگاه تالاب بین المللی انزلی در صنعت گردشگری و مزایا ومعافیتهای قانونی منطقه آزاد انزلی در جذب توریسم داخلی و خارجی، گسترش همکاریها میان این سازمان و نهادهای ذی ربط نقش موثری در توسعه گردشگری منطقه و گیلان ایفا می کند.

تالاب بین‌المللی انزلی از جمله زیباترین مناظر آبی کشور با وسعت ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر مربع حکم تصفیه خانه را برای رودخانه هایی که به دریای خزر می ریزد، دارد. این تالاب با بیش از ۱۰۰ گونه پرنده ۵۰ گونه ماهی صدها گونه موجودات گیاهی اکوسیستم کم نظیری دارد.

تالاب انزلی از سال ۱۳۵۴ جزو تالاب های بین‌المللی تحت حفاظت شد و مهمترین منبع تکثیر و تولید ماهیان خاویاری و استخوانی دریای خزر است. این تالاب یکی از قطبها و مراکز پرتردد گردشگران ورودی به استان گیلان است که همه ساله پذیرای هزاران توریست داخلی و خارجی است.

Share