بنیاد فرهنگی” شیون فومنی “راه‌اندازی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حامد فومنی  با اشاره به فرا رسیدن سوم دی شصت و هشتمین سالروز تولد «شیون فومنی» شاعر معاصر گیلان زمین از کم‌توجهی مسئولان و متولیان نسبت به چهره‌های فرهنگی استان به ویژه شیون فومنی انتقاد کرد. وی اظهار کرد: شیون فومنی یکی از الگوهای فرهنگی و تاریخی ادب گیلان بوده که […]

shivanبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حامد فومنی  با اشاره به فرا رسیدن سوم دی شصت و هشتمین سالروز تولد «شیون فومنی» شاعر معاصر گیلان زمین از کم‌توجهی مسئولان و متولیان نسبت به چهره‌های فرهنگی استان به ویژه شیون فومنی انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: شیون فومنی یکی از الگوهای فرهنگی و تاریخی ادب گیلان بوده که با وجود ضرورت احیای خانه شیون فومنی در رشت به موزه میراث فرهنگی به مثابه «خانه شعر و فولکلور گیلان» اقدامی صورت نگرفته است.

متولی آثار شیون فومنی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی بنیاد فرهنگی شیون فومنی برای اعتلای فرهنگ و ادب کشور، خواستار تحقق حمایت از چاپ و انتشار آثار ادبی شاعر به عنوان میراث مکتوب فرهنگی شد.

وی به دیدار با پروفسور فضل‌الله رضا اشاره کرد و گفت: در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های پیرامون تدوین و گردآوری آثار ادبی شیون فومنی، قرائت دکلمه اشعار گیلکی و فارسی شاعر مورد تحسین و تشویق پروفسور فضل‌الله رضا قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پروفسور رضا مقام و جایگاه ممتاز ادبی شیون فومنی را به عنوان یکی از مفاخر فرهنگی معاصر ستود و بر توجه بیش از پیش مسئولان، متولیان فرهنگی و دانشگاهی به چهره‌های تاثیرگذار تأکید کرد.

  «میراحمد سید فخری‌نژاد» مشهور به شیون فومنی شاعر دوزبانه مردمی گیلان زمین بود که در سال ۷۷ از دنیا رفت./فارس

Share