اخطار مهم نماینده مردم آستانه اشرفیه؛

حذف ارز ترجیحی برنج ضروری است | آقای عارف به هیچ عنوان تحت تاثیر واردکنندگان برنج قرار نگیرد

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تذکر به معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه تحت تاثیر درخواست های نا به جای واردکنندگان برنج قرار نگیرد، گفت: حذف ارز ترجیحی برنج ضرورتی غیرقابل اجتناب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ابراهیم نجفی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی، گفت: خودکفایی در کشاورزی مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد چرا که به تازگی واردکنندگان برنج که اسم خود را تولیدکننده گذاشته‌اند به آقای عارف نامه‌ای زده‌اند مبنی بر اینکه اجازه عرضه برنج وارداتی خود را دریافت کنند اما بنده به آقای عارف تذکر می‌دهم که به هیچ عنوان تحت تاثیر این واردکنندگان قرار نگیرند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه همین واردکنندگان، برنج داخلی را زیر ۷۰ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌کنند اما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار تومان به فروش می‌رساند بنابراین باید ارز ترجیحی برنج حذف شود.

وی افزود: دقیقا بر اساس آمار بانک مرکزی از سال ۸۹ تا ۹۶ حدود ۲۸۴ میلیارد دلار صرف مداخله در بازار ارز شده اما هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. همچنین سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان بابت واردات برنج، ارز ترجیحی تخصیص داده شد لذا پیشنهاد می‌کنم ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برای واردات برنج حذف شود و برنج مستقیما به دست مصرف کننده برسد چرا که حمایت از تولیدکننده برنج و سایر محصولات کشاورزی ضروری است.

Share