پرداخت یارانه نقدی به جای کالابرگ، قدرت خرید مردم را کاهش داد

واکنش دنیامالی به اظهارات رئیسی؛ به گزارش‌های دریافتی عنایت بیشتری داشته باش

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: دولت به جای کالابرگ الکترونیکی، یارانه نقدی پرداخت کرد که ارزش آن در طول ماه‌های گذشته کاهش یافته و در نتیجه قدرت خرید مردم در طول این مدت به شدت کاهش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، احمد دنیامالی نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشور درباره ارز ترجیحی گفت: رئیس‌جمهور محترم در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی حذف ارز ترجیحی را به قانون بودجه ۱۴۰۱ نسبت دادند؛ به نظر می‌رسد ایشان باید عنایت بیشتری در گزارش‌های که به ایشان داده می‌شود بکنند.

وی تصریح کرد: چراکه خلاف آنچه گفته شده، دولت در لایحه خود ارز ترجیحی را حذف کرده بود و مجلس با لایحه دولت مخالفت کرد و مطابق جز «س» تبصره یک قانون بودجه، حذف ارز ترجیحی را در صورتی مجاز دانست که دولت‌، کالابرگ الکترونیک را برای کالاهای اساسی با قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ اجرایی کند که متأسفانه دولت برخلاف قانون، ارز ترجیحی را حذف کرد.

دنیامالی عنوان کرد: همچنین دولت بر خلاف قانون بعد از حذف ارز ترجیحی، به جای کالابرگ الکترونیکی، یارانه نقدی پرداخت کرد که ارزش آن در طول ماه‌های گذشته کاهش یافته و در نتیجه قدرت خرید مردم در طول این مدت به شدت کاهش پیدا کرده است.

Share