نجفی اسپیلی در تذکر شفاهی:

واردات برنج از اول مرداد تا پایان آبان ماه ممنوع است | جلوی واردات غیرقانونی گرفته شود

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با اشاره به فرا رسیدن برداشت محصول برنج گفت: لازم است طبق قانون عمل شده و تصمیم ستاد تنظیم بازار و اعلام سازمان گمرک که خلاف قوانین بالادستی و رویه سال‌های قبل است، مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به قل از خانه ملت، ابراهیم نجفی اسپیلی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: تا دیروز برنج در دست واسطه و دلال بود و کسی به مصرف‌کننده فکر نمی‌کرد تا زمانی که برنج به کیلویی ۱۳۰ هزار تومان رسید.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن زمان برداشت برنج اظهار کرد: امروز کشاورزان و برنجکاران باید حاصل دسترنج خود را بگیرند اما با واردات بی‌رویه احتمال اینکه محصولات داخلی نابود شده و کشاورزان مشکلات عدیده پیدا کنند، وجود دارد.

وی افزود: همچنین از روز گذشته با تصمیم ستاد تنظیم بازار و اعلام سازمان گمرک، برخلاف قوانین بالادستی و حتی برخلاف رویه سال‌های قبل ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت، برداشته شده که باعث نگرانی شدید کشاورزان است.

نجفی در ادامه تصریح کرد: طبق قانون صادرات و واردات کشور یعنی بند (۹) ذیل فصل ۱۰ حوزه غلات آمده و دولت تعیین تکلیف کرده که ترخیص برنج از زمان اول مرداد ماه تا پایان آبان ماه ممنوع است.

عضو مجمع نماینده استان گیلان در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس اصلاح قانون تضمین محصولات کشاورزی، هرگونه سیاست حمایتی در بازار محصولات از جمله برنج باید صورت گیرد.

Share