نماینده شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس؛

​اختصاص بخشی از درآمد حاصل از تعرفه واردات برنج به استان‌های شمالی

نجفی از اختصاص بخشی از درآمد حاصل از تعرفه واردات برنج به استان‌های شمالی خبر داد و گفت: این طرح با هدف اجرای طرح‌های زیربنایی تامین ماشین‌آلات، توسعه و اصلاح ساختار صنایع تبدیلی مرتبط اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، ابراهیم نجفی شامگاه شنبه (۱۹ آذر) در برنامه با نمایندگان اظهار داشت: طرح امنیت غذایی کشور، قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانون تسهیل درآمدهای پایدار، قانون نظام رتبه‌بندی معلمان از جمله طرح‌هایی بود که در کمیسیون‌های مختلف مجلس مطرح شد.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه در بودجه امسال برای نظام رتبه‌بندی معلمان حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد عنوان کرد: قانون جهش تولید مسکن، قانون هزینه‌ها و درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، قانون ساماندهی صنعت خودرو و قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده از دیگر مواردی بود که در یکسال گذشته در دستور کار مجلس و کمیسیون‌های تخصصی قرار گرفت.

نجفی در پاسخ به این پرسش که مهمترین طرح یکسال اخیر در کمیسیون کشاورزی مجلس چه طرحی بوده است تصریح کرد: اصلاح الگوی کشت یکی از این طرح‌ها بود که به موجب آن دولت موظف شد تا پایان شهریور ۱۴۰۱ اصلاح کشت را در برخی استان‌های کشور انجام دهد که البته کاری بسیار بزرگ است.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس اذعان کرد: تولید گندم کشورمان در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱ میلیون تن بوده و هفت و نیم میلیون تن آن هم توسط جهاد کشاورزی خرید تضمینی شد. همچنین قرار است طبق قانون اصلاح الگوی کشت و با هدف خودکفایی در تولید، دشت مغان به جای تولید بادام زمینی به تولید گندم روی بیاورد.

وی اضافه کرد: برقراری خط ویژه اعتباری برای پرداخت تسهیلات کم بهره شش درصد جهت نوسازی، تجهیز و اصلاح ساختار کارخانجات شالیکوبی استان گیلان و اختصاص بخشی از درآمد حاصل از تعرفه واردات برنج به استانهای شمالی با هدف اجرای طرح‌های زیربنایی تامین ماشین‌آلات، توسعه و اصلاح ساختار صنایع تبدیلی مرتبط از دیگر مواردی بوده که در مجلس مطرح شدند.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه بازنشستگان از میزان افزایش حقوق خود رضایت ندارند یادآور شد: به استناد ماده ۳۰ و ۱۲ قانون برنامه پنج‌ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولت موظف است هر سال متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را فراهم نماید و طبق همین ماده ۱۲ حدودا ۹۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی پیش‌بینی شد.

نجفی با تاکید بر اینکه با اقدامات انجام گرفته تقریبا رضایت بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی حاصل شده است افزود: برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق کشوری و لشکری هم در یک بخش ۹ هزار میلیارد تومان و در بخش دیگر پنج هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم که دولت آن را اجرایی نکرد.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس افزود: پیشنهاد ما در مجلس این بوده که اگر قرار است افزایش حقوقی صورت بگیرد باید طبق قانون توسعه پنج‌ساله ششم و ماده ۳۰ و ۱۲ انجام شود و است امر یکی از مطالبات ملی مردم است.

وی از اشتغال ۱۶۰ هزار معلم در مدارس غیرانتفاعی با حداقل حقوق ماهیانه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه این معلمان تمام دوره‌های ضمن خدمت و مجوز آموزش و پرورش را گرفته‌اند و دارای سابقه بالای کاری هستند اما در آزمون استخدامی با شرایط سنی مواجه‌اند که پیشنهاد دادیم یک سهمیه برای آنان قائل شود.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مورد تکمیل پروژه پل کابلی آستانه هم ابراز داشت: با پیگیری‌های انجام شده توانستیم در طول یکسال ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن اخذ کنیم همچنین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز برای تملک واحدهای تجاری در ورودی پل دریافت و نسبت به آزادسازی اراضی اقدام کردیم.

نجفی با بیان اینکه با پیشرفت پروژه پل کابلی آستانه یک احساس امیدی در مردم نسبت به دولت ایجاد شد خاطرنشان کرد:  انصافا دولت سیزدهم تمام همت و تلاش خود را برای ایجاد این حس امیدواری انجام داده و مجلس هم دقیقا بر همین مبنا حرکت می‌کند.

Share