در گفتگو با دیارمیرزا عنوان شد؛

پیربازار همچنان روی مدار حاشیه؛ از انتخاب شهردار جدید تا ورود افراد سفارشی!

وزارت کشور طی ابلاغی در سال ۱۴۰۰ موافقت خود را با تبدیل روستای پیربازار به شهر اعلام کرد تا در انتخابات، این شهر جدید التأسیس پذیرای اولین اعضای شورای شهر باشد اما گویا حواشی انتخاب شهردار برای این شهر تمامی ندارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی اکبر شاهبازی عضو شورای شهر پیربازار در گفتگو با دیارمیرزا با انتقاد از انتخاب سرپرست شهرداری پیربازار گفت: تغییر در سرپرست از نظر قانونی درست نیست و لزومی نداشت که سرپرست شهرداری تغییر و فردی که حتی کارمند این شهرداری نیست و بدون آزمون و گزینش وارد شهرداری شده، انتخاب شود.

وی با بیان این مطلب که با لابی افرادی وارد شهرداری این شهر شده‌اند، گفت: متأسفانه افرادی سفارشی وارد شهرداری پیربازار شدند در حالی که جوانان تحصیل کرده این شهر بیکار هستند.

شاهبازی افزود: در جلسه شورای روز گذشته انتخاب شهردار صورت گرفته است و شهردار پیربازار با ۴ رای انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ۵ عضو شورا مخالف انتخاب شهردار جدید بوده، گفت: این عضو علت مخالفت خود را به دستگاه‌های نظارتی عنوان خواهد کرد.

این عضو شورا در پاسخ به این سوال که شخص منتخب شده چه کسی است، اظهار کرد: معرفی فرد منتخب را به بقیه اعضای شورای این شهر واگذار می‌کنم!

معصومی: به مرتضی سرایی رای ندادم

سید علی معصومی دیگر عضو شورای پیربازار نیز در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر اینکه چه کسی به عنوان شهردار جدید پیربازار انتخاب شده است؟، گفت: در روز گذشته شورای شهر پیربازار با ۴ رای آقای مرتضی سرایی را به عنوان شهردار منتخب شورا برگزید.

وی با بیان اینکه بنده به ایشان رای ندادم، گفت: پیربازار شهر تازه تاسیس است و دیگر روستا نیست؛ باید کسی سکان شهرداری را داشته باشد که توانمندی‌های شهرداری را داشته باشد، آقای سرایی دهیار بودند اما با چندین جلسه گفتگو با ایشان بنده توانمندی لازم برای شهردار شدن را در ایشان ندیدم.

معصومی افزود: شهر پیربازار یکسال است از لحاظ کارهای عمرانی، فرهنگی و اجتماعی عقب افتاده است و شهرداری را می‌طلبد که این عقب افتادگی را جبران کند؛ لازمه جبران، وجود فردی است که ارتباطات خوبی با نمایندگان مجلس و مسئولان شهری و استانی داشته باشد و بتواند سرمایه‌گذار جذب کند.

وی با بیان این مطلب که‌عدم توانمندی آقای سرایی تنها دلیل مخالفت بنده در انتخاب ایشان نبوده است، یادآور شد: شبهاتی در مورد ایشان وجود دارد که با دستگاه‌های نظارتی در میان خواهم گذاشت.

معصومی ادامه داد: در مورد صلاح و مصلحت شهر پیربازار با هیچکس عهد و اخوت نخواهم بست و تنها توسعه و پیشرفت این شهر برای بنده در اولویت قرار دارد.

لازم به ذکر است که شورای پیربازار ۵ عضو دارد و به مدت ۳ ماه است که شهرداری با سرپرست اداره می‌شود.

پس از برکناری سجاد علیپور، هم اکنون میلاد شفقی سرپرستی شهرداری پیربازار را برعهده دارد.

Share