در پنجاه و یکمین جلسه ستاد مقابله با کرونای آستارا عنوان شد:

افزایش شدت برخوردهای قانونی با اصناف متخلف | تزریق واکسن به ۱۱۳۷ فرد بالای ۸۰ سال آستارایی

 فرماندار آستارا در این جلسه با انتقاد از عدم رعایت اصول بهداشتی توسط اصناف و مشاغل گروه یک گفت: از امروز برخوردهای قانونی با این اصناف شدت بیشتری گرفته و با متخلفان اصول بهداشتی برخورد سختی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پنجاه و یکمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 فرماندار آستارا در این جلسه با انتقاد از عدم رعایت اصول بهداشتی توسط اصناف و مشاغل گروه یک گفت: از امروز برخوردهای قانونی با این اصناف شدت بیشتری گرفته و با متخلفان اصول بهداشتی برخورد سختی خواهد شد.

عباس صابر با اشاره به عدم رعایت مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ در جهت بسته بودن اماکن خود بیان کرد: قطعاً با افرادی که تذکرهای متولیان امر را جدی نگیرند برخورد سخت و پلمب اماکن صورت می‌گیرد و در حوزه جان مردم با کسی شوخی نداریم.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به لزوم کنترل تردد مبادی ورودی و خروجی این شهرستان گفت: نیروی انتظامی، پلیس راه و راهور مکلف به کنترل مبادی در این شهرستان هستند و نباید شاهد ترددهای غیرمجاز در آستارا باشیم.

صابر با انتقاد از ادارات شهرستان در عدم رعایت اصول بهداشتی گفت: بازدید ها از ادارات شهرستان بیشتر خواهد شد و برخورد قانونی سخت در انتظار متخلفان و ساده انگاران جان مردم است.

فرماندار با تاکید بر برخورد قانونی با تجمعات تصریح کرد: تجمعات باید به حداقل برسد و توضیح مایحتاج مردم نیز باید بدون تجمع افراد انجام شود.

ستاد ملی کرونا به معنویت توجه کند

امام جمعه آستارا در این جلسه با انتقاد از ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: متاسفانه در این ستاد توجهی به توصیه های معنوی نمی‌شود و باید مردم را به سوی مسائل دینی و مذهبی سوق داد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا با اشاره به اینکه متاسفانه در این ایام ما راه دعا را می‌بندیم، بیان کرد: باید در تصمیم‌گیری‌های این ستاد توجه به مسائل دینی و معنویات مردم انجام شود، بزرگترین عامل موفقیت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دعاها و توسلات های مردم بود.

وی افزود: نباید از مسائل دینی غافل شد و صدا و سیما و علما باید افزایش معنویات مردم را در دستور کار خود قرار بدهند، مقام معظم رهبری تنها مسئولی هستند که به این مسائل توجه بسیاری دارند و بستن مراکز دینی چاره راه نیست، نمازگزاران اصول بهداشتی را رعایت می کنند و ای کاش اصناف، ورزشگاهها و اماکن دیگر مثل مساجد این اصول را رعایت کنند.

حافظ نیا با اشاره به سوء استفاده برخی مسئولان در تزریق واکسن کرونا گفت: مسئولان باید آخرین نفری باشند که واکسن کرونا و آن هم از نوع ایرانی را تزریق می‌کنند و سیره حضرت آقا هم همین است، مسئولان هیچ اولویتی بر مردم نداشته و باید بعد از همه مردم واکسن بزنند.

تزریق واکسن به ۱۱۳۷ فرد بالای ۸۰ سال آستارایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در این جلسه با اشاره به روند فعالیت بهداشت و درمان این شهرستان گفت: میانگین بستری های بیمارستان شهید بهشتی آستارا در روزهای گذشته بین ۲۷ تا ۳۰ بیمارکرونایی است و متاسفانه با عدم کاهش بستری بیماران وضعیت آستارا همواره قرمز خواهد بود.

دکتر فرید بصیری مقدم افزود: واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و دوری از تجمع تنها راه حل های نجات ما از دست این بیماری است و البته خوشبختانه میزان فوتی های ما در این شهرستان در سطح پایینی قرار دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه رعایت اصول بهداشتی در اداره‌های آستارا بسیار ضعیف است و گویی هنوز افراد به اهمیت موضوع پی نبرده‌اند، ستاد مقابله با کرونا باید با اداره ها و بانکهای متخلف برخورد کند.

بصیری مقدم با اشاره به اهمیت واکسیناسیون برای مقابله با کرونا گفت: بر اساس سند واکسیناسیون کشوری افراد واکسینه می‌شوند و هیچ اولویت غیر قانونی برای تزریق واکسن وجود ندارد، تا امروز ۸۰ درصد افراد شاغل در بیمارستان واکسینه شده و ۲۰ درصد دیگر تمایلی برای تزریق واکسن نشان نداده اند.

وی ادامه داد: تا امروز ۶۳۸ مورد تزریق دوز اول و ۲۰۱ مورد تزریق دوز دوم واکسن کرونا در شهرستان آستارا انجام شده و از روزهای آینده فاز دوم تزریق واکسن آغاز می شود.

بصیری مقدم ادامه داد: هیچ سایتی متولی ثبت نام برای واکسن نیست و فقط از طریق شبکه بهداشت و درمان به مردم اعلام خواهد شد و تزریق واکسن برای ۱۱۳۷ فرد بالای ۸۰ سال آستارایی در روزهای آینده در دستور کار قرار دارد.

Share