در اولین جلسه ستاد کالابرگ الکترونیکی؛

عباسی: مردم اسراف نکنند | دولت برای جلوگیری از سوء تغذیه برنامه دقیقی دارد

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی صحیح طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک گفت: این طرح در آغاز به دلیل عدم آشنایی مردم با نحوه اجرای آن مشکلاتی چون طولانی شدن صفهای خرید را موجب شد اما این مسائل با تلاش های انجام شده اینک برطرف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی امروز (پنجشنبه) در اولین جلسه ستاد کالابرگ الکترونیکی استان گیلان گفت: تلاش می کنیم در سال جهش تولید با مشارکت مردم با توزیع عادلانه اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم؛ رفاه و معیشت دم را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی بخشی از زیرساخت های رشد اقتصادی در برنامه های راهبردی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در جهت ارتقای رفاه مردم و کاهش فقر در جامعه است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید سبک زندگی اصلاح شده و از اسراف و تبذیر جلوگیری شود، افزود: دستگاه های اجرایی ذیربط باید این موارد را در دستور کار قرار دهند و این گونه نباشد که عده ای در مصرف کالاها چنان اسراف کنند که حق جمعی از مردم ضایع شود.

 عباسی اظهار کرد: تلاش دولت هم بر آن است که با برقراری عدالت، در برخورداری مردم از امکانات توازن ایجاد کرده و بودجه را در مناطق کم برخوردار به گونه ای توزیع کند که همه سود کافی و لازم را ببرند.

وی اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی استان را از برنامه های راهبردی دولت سیزدهم در مبارزه با فقر و کاهش فاصله طبقاتی و توزیع عادلانه ثروت اعلام کرد و افزود: دولت برای تغذیه سالم اقشار کم درآمد جامعه و جلوگیری از سوء تغذیه، هدف گذاری دقیقی دارد که با اجرای درست آن، نیازهای حداقلی مردم در دسترس خواهد بود.

استاندار گیلان به فرماندارانی که در شهرستان محل خدمت آنها دهستان هایی وجود دارد که به شبکه ملی اعتبار برای استفاده از کالابرگ الکترونیک متصل نشده اند، تاکید کرد: ظرف یک هفته مشکلات موجود را برطرف کنند تا مردم به مایحتاج ضروری و کالاهای مورد نیاز خود دسترسی سهل و آسان داشته باشند.

وی خواستار اعمال نظارت بیشتر از سوی جهاد کشاورزی، تعزیرات، اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت بر اجرای صحیح طرح نظارت کالابرگ الکترونیکی شد و افزود: دولت در آینده ای نزدیک برنامه های مهم‌تری برای تامین رفاه حال مردم و معیشت آنها دارد.

عباسی، ایجاد رونق اقتصادی در اصناف و فروشگاههای خرد و زنجیره ای، ایجاد رضایتمندی در بین مردم بخصوص اقشار کم درآمد، تلاش برای تغییر عادات و فرهنگ مصرف مواد غذایی جامعه به سمت تامین مواد غذایی اصلی و ریز مغذی ها در جهت بهبود وضعیت سلامت عمومی مردم را از دیگر مزیت های طرح برشمرد.

در این نشست که فرمانداران شهرستانهای استان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند؛ هر یک از اعضا گزارش فعالیت های اجرایی را ارائه کردند.

Share