در نهمین روز از دهه فجر و با حضور استاندار گیلان صورت گرفت؛

افتتاح سه پروژه عمرانی، تولیدی و صنعتی در رشت|تأکید بر هموارسازی مسیر سرمایه‌گذاری

نماینده عالی دولت در استان به مدیران تاکید کرد: هیچ سرمایه‌گذاری نباید پشت درب‌های بسته اتاق مدیران بنشیند، بلکه مدیر وظیفه دارد در جهت رفع موانع سرمایه‌گذاری و حذف بروکراسی زائد اداری مسیر سرمایه‌گذاری را هموار کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با حضور اسدالله عباسی، بخش توسعه مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان دکتر حشمت رشت افتتاح شد.

این مرکز با اعتباری افزون بر ۵۵۰میلیارد ریال در سه طبقه بنا شده و زیربنایَآن سه هزار و ۲۰۰ متر مربع است.

با افتتاح بخش توسعه مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان دکتر حشمت رشت، ۵۶ تخت بیمارستانی شامل تریاژ قلب و عروق، بستری اورژانس و بخش CCU زنان و مردان به ظرفیت بیمارستانی استان اضافه شد.

در ادامه با حضور استاندار گیلان یک واحد تولید خوراک آماده طیور با ظرفیت تولید سالانه ۲۴هزار تن در شهرک صنعتی سفیدرود رشت افتتاح شد.

برای ساخت و تجهیز این واحد تولیدی که زیربنای آن دو هزار و۹۵۰مترمربع است، ۲۸۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

همچنین استاندار گیلان سردخانه یک هزارتنی با ظرفیت اشتغال ۱۲۰نفر را افتتاح کرد.

این واحد در زمینی به مساحت۴هزار و ۲۲۷متر در چهارطبقه با اعتباری افزون بر ۲۸۰میلیارد ریال بنا شده و ۶۰میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

عباسی در حاشیه افتتاح پروژه‌های امروز در جمع خبرنگاران به ظرفیت‌های گیلان به ویژه در حوزه کشاورزی اشاره و اظهار کرد: باید امنیت غذایی، مزرعه تا سفره را جدی بگیریم و نسبت به تکمیل زنجیره ارزش اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در تولید مرغ، گیلان رتبه ممتازی در کشور دارد و ۱۰درصد نیاز کشور را تامین می‌کند، گفت: با توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، می‌توان سطح بهره وری و اشتغال را نیز افزایش داد.

استاندار گیلان توجه به اقتصاد دریامحور، اقتصاد گردشگری و اقتصاد کشاورزی را ضرورتی در مسیر تعالی استان خواند و افزود: در جهت شکوفایی این توانمندی‌ها لازمست از سرمایه‌گذاران و علاقمندان به فعالیت‌های اقتصادی حمایت کرد.

عباسی افزایش ظرفیت سردخانه‌ای را موجب رشد اقتصاد کشاورزی خواند و با اشاره به عمر کوتاه محصولات کشاورزی، توسعه سیستم نگهداری محصولات کشاورزی را گامی اثرگذار برای افزایش مدت نگهداری محصول با رعایت استانداردها و توزیع آن در زمان مناسب خواند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اعتبارات تنها در مرکز استان صرف شود، تقسیم منابع در تمامی نقاط استان و در همه بخش‌ها را امری مهم خواند و تصریح کرد: در راستای اجرای این سیاست تاکنون افزون بر ۵۰مجوز بی‌نام در بخش‌های مختلف آماده شده که مبنای آن آمایش سرزمینی، مزایا و فرصت‌های هر منطقه است.

نماینده عالی دولت در استان به مدیران تاکید کرد: هیچ سرمایه‌گذاری نباید پشت درب‌های بسته اتاق مدیران بنشیند، بلکه مدیر وظیفه دارد در جهت رفع موانع سرمایه‌گذاری و حذف بروکراسی زائد اداری مسیر سرمایه‌گذاری را هموار کند.

وی با تصریح اینکه فضای خوبی برای توسعه اقتصادی در کشور فراهم است، بهره گیری از همه ظرفیت‌های استان که منجر به توسعه پایدار، اشتغال و امنیت اقتصادی می‌شود را ضروری خواند و گفت: اجازه نمی‌دهم در بحث توسعه استان به ویژه تولید، هیچ سرمایه‌گذاری ناامید شود، از این‌رو لازمست انگیزه سرمایه گذاران را افزایش دهیم.

Share