با سفر به شهرستان صومعه‌سرا؛

افتتاح پروژه های شهرستان صومعه سرا با حضور استاندار گیلان+ تصاویر

در نخستین پنجشنبه دهه مبارک فجر، مراسم عطرافشانی مزار شهدا (مهمانی لاله‌ها) همزمان با سراسر استان با حضور استاندار گیلان در گلزار شهدای صومعه‌سرا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده عالی دولت در استان گیلان صبح امروز (پنجشنبه) در نخستین برنامه سفر به شهرستان صومعه‌سرا با حضور در گلزار شهدای این شهر ضمن ادای احترام، اهدای گل و قرائت فاتحه، همزمان با سراسر استان در مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدا شرکت کرد.

 آبرسانی به شهر گوراب زرمیخ از محل طرح آبرسانی به شهر صومعه سرا، اجرای خطوط آبرسانی این شهرستان، توسعه شبکه روستایی اباتر و اصلاح و بازسازی شبکه روستاهای طاهرگوراب، دوگور و ضیابر با ۱۴۱ میلیارد ریال اعتبار که ۷۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان صومعه سرا با بهره برداری این پروژه ها تحت تاثیر ارتقای کیفیت و پایداری تامین آب قرار گرفتند، با حضور دکتر عباسی مورد افتتاح قرار گرفت.

وی همچنین با حضور بر سر مزار شهید مدافع حرم بسیجی محمد اتابه در گوراب زرمیخ به مقام والای این شهید عزیز ادای احترام کرد.

 خط دوم توسعه و تولید شرکت صنایع پلاستیک گیلان کوب با ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع اشتغال پایدار روستایی شهرستان صومعه سرا با حضور استاندار گیلان نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

 عباسی در ادامه سفر به صومعه سرا، یک واحد مجتمع گردشگری و بوم گردی با ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری که ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آن با ارائه تسهیلات از محل اعتبارات قانون اشتغال پایدار روستایی، صندوق توسعه ملی و مشارکت بانکی است و برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم  ایجاد استغال دارد، را افتتاح کرد.

همچنین آیین افتتاحیه سریال خانواده روشن تولید سیمای مرکز گیلان که در ۶۵ قسمت در حال تولید و پخش از شبکه استانی باران است، با حضور استاندار گیلان و دیگر مسئولان انجام شد.

استاندار گیلان در آیین افتتاحیه سریال خانواده روشن تولید سیمای مرکز گیلان اظهار داشت: در یکی از بهترین روزهای سال، لبخند مردم با تماشای این سریال، تصویری ماندگار به یادگار گذاشته است.

عباسی افزود: اینکه مردم را دوست داشته باشیم و نسبت به حفظ هویت و اصالت خود، اهتمام ورزیم، اقدامی افتخارآمیز است.

 وی با اشاره به فرهنگ غنی گیلان و نقش پررنگ‌ رسانه ها و صداوسیما در نمایاندن این فرهنگ یادآور شد: سفر رئیس جمهوری به گیلان، پر برکت بوده و ثمرات زیادی برای ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، پسماند، تالاب و شبکه های فاضلاب و دیگر کاستی های استان داشته است.

 وی گفت: به نمایندگی از دولت مردمی سیزدهم، آستین همت را بالا زده ام و برای رفع مشکلات، از همه آحاد جامعه و مسئولان همیاری می طلبیم.

 استاندار گیلان اضافه کرد: کمک به حوزه‌های فرهنگی را وظیفه خود می‌دانیم و حمایت از تولیدات فاخر این بخش را در دستور کار داریم.

در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال، ۷۸ پروژه عمرانی، اقتصادی، خدماتی و گردشگری با ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار با اشتغال زایی ۱۳۳ نفر در شهرستان صومعه سرا در غرب مرکز استان گیلان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
Share