رییس اداره حفاظت محیط زیست ماسال اعلام کرد:

نجات و رهاسازی گربه جنگلی در ماسال+ فیلم

حمید سلطان‌خواه، رییس اداره حفاظت محیط زیست ماسال از نجات یک قلاده گربه جنگلی از تله و تیمار و رهاسازی آن در زیستگاههای شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس اداره حفاظت محیط زیست ماسال از نجات یک قلاده گربه جنگلی از تله و تیمار و رهاسازی آن در زیستگاه‌های شهرستان خبر داد.

حمید سلطان‌خواه گفت: یک قلاده گربه جنگلی از تله‌ای در محدوده سکونتگاهی یکی از روستاییان شهرستان توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست ماسال، بدون آسیب نجات یافت و پس از تیمار و اطمینان از سلامت کامل این گونه، در زیستگاه طبیعی‌اش رهاسازی گردید.

وی افزود: گربه جنگلی یک گونه جانوری است که معمولا تک‌زی بوده و از گونه‌های با وزن کمتر از یک کیلو گرم ازقبیل ماهی، انواع جوندگان، پرندگان و تخم آن‌ها، مار، قورباغه، حشرات و از پستانداران کوچک و متوسط به اندازه خرگوش تغذیه می‌کند. این گونه در مکان‌هایی با آب کافی و پوشش گیاهی متراکم یا جنگل‌های نزدیک به آب زیست می‌کند. بخش عمده فعالیتش در روز است و در زیر بوته‌ها و زیر صخره‌ها لانه می‌سازد و یا در لانه متروک جانورانی مثل روباه و تشی ساکن می‌شود. بسیار باشهامت است و با قدرت از بچه‌هایش دفاع می‌کند، شناگر خوبی است گاهی اوقات برای گرفتن ماهی‌ها در آب شیرجه می‌رود.

سلطان‌خواه ادامه داد: در پایان از احساس مسئولیت دوستداران حیات وحش در رابطه با گزارش به موقع وعدم آسیب به این گونه تقدیر و تشکر بعمل آمد.

Share