گلایه مجدد عباسی در شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان:

برخی نامزدها دولت را تضعیف می کنند | نمایندگان فعلی عملکرد دولت را به نام خود مصادره نکنند

استاندار گیلان با اشاره به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، همه گیری کرونا و اغتشاشات، گفت: مردم همواره همراه و همگام با نظام حرکت کرده‌اند و نگاه راهبردی دولت انقلابی و مردمی سیزدهم مشارکت و همراهی مردم در اداره امور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  اسدالله عباسی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه، ولادت باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان؛ با اشاره به کلید واژه‌های مطرح شده در مساله مردمی سازی دولت اظهار کرد: براساس بیانات امام راحل این مساله را به خاطر سپرده ایم که هرگاه امور را به مردم واگذار شد کارها با موفقیت انجام شده است.

وی حضور مردم در عرصه های مختلف بویژه در انتخابات و راهپیمایی ها را نشان از اقتدار و حضور با بصیرت و آگاهانه مردم در صحنه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: این انقلاب مردمی است و پایه ای مردم نهاد دارد.

وی ادامه داد: همه مدیران باید از این ظرفیت استفاده کنند تا مردم بدانند هر اقدامی که در کشور درحال انجام است به نفع و برای مردم است و این امور را با استدلال تبیین کنند.
عباسی خواستار شتاب بخشی به امور شد و اضافه کرد: نگاه مردم ما در نظام اسلامی ایران باسایر کشورها متفاوت است به طور مثال نیروهای امداد و نجات هلال احمر در ایران بسیاری داوطلبانه خدمت می کنند و نگاه خیرخواهانه و انساندوستانه به این بخش دارند در دولت نیز این نگاه وجود دارد که از ظرفیت مردم بویژه جوانان با استفاده از تخصصهای آنها در تسریع امور استفاده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با تذکر به برخی از مدیران دستگاهها و ذیحسابان این دستگاهها، گفت: در روزهای پایانی سال حضور شما باید معنا دار و در محل ماموریت باشد؛ مدیران نباید در انجام امور بودجه ای و جذب حداکثری اعتبارات، هزینه تملک دارایی ها را در موعد مقرر انجام دهند و از اکنون به فکر جذب اعتبار باشند.

استاندار گیلان درخصوص تبدیل مجوزهای کسب و کار صنفی و شناسه یکتا نیز گفت: انجام این مهم از برنامه های تکلیفی و ماموریت شماست که باید به آن عمل کنید و در انتخابات هم بر جلب مشارکت حداکثری و رفاه مردم متمرکز شوید.

وی از مدیران مسئول و فرمانداران خواست دقت لازم را در برنامه های راهبردی دولت، که بنای آن مردمی است و آحاد مردم با اراده مردم شکل گرفته و درحال حرکت است داشته باشند.

عباسی ادامه داد: برخی نامزدهای انتخاباتی این روزها دولت را تضعیف می کنند که مدیران روابط عمومی باید به این موارد پاسخ دهند و نباید زحمات این مدیران نادیده گرفته شود و دولت مظلوم واقع شود؛ نمایندگان فعلی عملکرد خود را اعلام کنند و اقدامات دولت را به نام خود مصادره نکرده و عملکرد دولت را نادیده نگیرند.

و یتصریح کرد:  ما موظف به دفاع از حریم مدیریتی خود هستیم توجه داشته باشید تخلفی صورت نگیرد. وی همچنین از عملکرد برخی فرمانداران که با حضور در روستاها موجب ایجاد نشاط اجتماعی در بین مردم شده اند قدردانی کرد.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی نیز در این جلسه گفت: در الگوی اسلامی ایرانی مردم محور و مهم‌ترین رکن جامعه هستند و بالندگی کشور با همراهی و همدلی میسر می‌شود.

عبودتیان با اشاره به اهمیت رفع مشکلات جامعه از سوی دولت و تلاش دولت مردمی برای تحقق این امر افزود: مردم در هر زمان و در عرصه‌های مختلف همواره در میدان و صحنه حاضر بودند و به رشد و بالندگی انقلاب اسلامی کمک کردند.

وی با اشاره به اجرای الگوی اسلامی ایرانی در کشور گفت: مشارکت مردم در اجرای این الگو نقشی کلیدی و اساسی دارد.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان در تصمیم سازی‌های کلان کشور گفت: پیشرفت و توسعه ایران اسلامی جز با حضور افراد نخبه و مردم امکان پذیرنیست.

دستیار رئیس جمهوردر امور مردمی سازی همچنین بر لزوم حضور حد اکثری مردم در انتخابات پیش رو هم تاکید کرد.

Share