سرپرست فرمانداری رشت خبر داد:

تشکیل کانون یاریگران زندگی در ۳۰ درصد از روستاهای شهرستان رشت

سرپرست فرمانداری رشت از تشکیل کانون یاریگران زندگی در ۳۰ درصد از روستاهای شهرستان رشت خبر داد و گفت: این طرح به‌عنوان یک طرح مردم پایه و مردم محور در سطح روستاها آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کیا عاشوری در مراسم اهدای احکام مجریان کانون یاریگران زندگی شهرستان رشت اظهار کرد: آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در کشورها تبدیل به یک تهدید و دغدغه شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ در قدرت یک کشور بسیار تأثیرگذار و حائز اهمیت است، افزود: فرهنگ‌ها وقتی در یک فرهنگ دیگر غالب شود اثرات خود را می‌گذارد و در واقع جنگ، جنگ تقابل فرهنگ‌ها است.

عاشوری با اشاره به اینکه نسل نوجوان و جوان سرمایه‌ها و پرچم دار ما در این انقلاب هستند، ادامه داد: مصرف مواد مخدر و داروهای روان‌گردان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در دوره کنونی محسوب می‌شود که بیش از همه این نسل ما را در معرض آسیب قرار داده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی کانون یاریگران زندگی باید زمینه ساز حیات پاک و طیبه در یک روستا باشد، افزود: معتقدیم یک روستا واحد کوچکی از یک اجتماع است که می‌تواند در تشکیل یک اجتماع بزرگ نقش آفرینی کند.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر اینکه یاریگران زندگی می‌تواند منشأ هر کار خیر در سطح روستا باشد، ادامه داد: استفاده از ظرفیت و پتانسیل مشارکت و توان مردم همانگونه که همواره در بخش‌های مختلف با موفقیت همراه بوده، می‌تواند در اجرای مطلوب طرح یاریگران زندگی در روستاها نیز اثرگذار باشد.

عاشوری تصریح کرد: این طرح با تأکید بر مسئولیت‌پذیری اجتماعی روستاها و به‌منظور ترویج سبک زندگی سالم و بانشاط، تقویت رویکرد توانمندسازی جامعه روستایی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی و عدالت توزیعی برنامه‌های پیشگیری تدوین شده است.

وی از تشکیل کانون یاریگران زندگی در ۳۰ درصد از روستاهای شهرستان رشت خبر داد و گفت: این طرح به‌عنوان یک طرح مردم پایه و مردم محور در مرحله نخست ۷۱ روستا در شهرستان را تحت پوشش قرار داده است.

Share