کاردرمانی چیست و بهترین مرکز کاردرمانی در تهران کجاست؟

اگر به دنبال یک کاردرمانی معتبر در غرب تهران و گیشا هستید می ‎توانید به کاردرمانی افق مراجعه کنید.

کاردرمانی یکی از جدیدترین روش ‎‏ها جهت کمک به افرادی است که از لحاظ جسمی، ذهنی و روانی برای انجام کارهای روزمره خود دچار مشکل هستند. اگر در غرب تهران زندگی می‎ کنید بهترین کاردرمانی گیشا کدام است و به کجا بایستی مراجعه کنید؟ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

کاردرمانی افق؛ بهترین مرکز کاردرمانی گیشا و غرب تهران

اگر به دنبال یک کاردرمانی معتبر در غرب تهران و گیشا هستید می ‎توانید به کاردرمانی افق مراجعه کنید. این مجموعه بهترین مرکز کاردرمانی در غرب تهران است که با استفاده از راهکارهای علمی و روز دنیا و با توجه به اصول پزشکی و اخلاق حرفه ‎ای اقدام به ارائه خدمات به کودکان و بزرگسالان با نیازهای ویژه می‎ کند. خدمات این مرکز به صورت حضوری و آنلاین در اختیار مراجعه ‎کنندگان قرار می گیرد.

کاردرمانی افق به عنوان برترین کاردرمانی گیشا و غرب تهران با استفاده از رویکردهای جدید و بر اساس آخرین یافته‎ های بین ‎المللی در زمینه توان‎بخشی فعالیت می کند. این مرکز بعد از جلسه ارزیابی خدماتی همچون کاردرمانی جسمی، حرکتی، ادراکی و … را ارائه کرده و برنامه‎ ریزی کاملا علمی و دقیق برای بهبود بیمار در نظر می‎ گیرد.

کاردرمانی گیشا

کاردرمانی افق چه خدماتی ارائه را می دهد؟

در کاردرمانی افق که به عنوان برترین کاردرمانی گیشا و غرب تهران شناخته می‏ شوند فعالیت‎ های مختلفی برای بهبود و جلوگیری از انواع و اقسام ناتوانی ‎های جسمی، ذهنی یا روانی انجام می ‎شود که از جمله آن‎ها می‎ توان به درمان اوتیسم با کاردرمانی و درمان فلج مغزی اشاره کرد. از جمله خدماتی که در این مرکز ارائه می‏ شود:

کاردرمانی بزرگسالان

با اینکه بیشتر موارد کاردرمانی مربوط به کودکان است اما گاهی بزرگسالان نیز به خاطر عواملی چون سکته مغزی، ضربه مغزی، برخی عارضه‎ های جسمی و حرکتی یا بیماری ‎هایی همچون پارکینسون نیاز به کاردرمانی دارند. در این مرکز بخش قابل توجهی از خدمات مربوط به کاردرمانی بزرگسالان انجام می‏ شود.

کاردرمانی کودکان

کاردرمانی کودکان مبتلا به اوتیسم، فلج مغزی یا دیگر آسیب‎ ها، اختلالات و بیماری‎ ها بایستی به شکل کاملا حرفه ‎ای، هدفمند و مطابق با آخرین یافته‎ های جهانی انجام شود. در مرکز کاردرمانی افق گیشا نیز فعالیت‎ هایی برای کودکان مبتلا به اوتیسم، کلاب فوت، اختلالات رشدی، ضربه مغزی و فلج مغزی انجام می‏ شود.

ارتقای هوش شناختی

برای ارتقاء هوش شناختی کودکانی که مبتلا به اوتیسم یا انواع اختلالات یادگیری هستند، تست‎ هایی انجام می‎‏ شود تا توانایی هوش شناختی کودک محک بخورد. بعد از آن برنامه ‎هایی برای حل مشکل اختلال در خواندن و نوشتن و اختلال در ریاضیات در نظر گرفته می ‏شود.

گفتار درمانی

یکی دیگر از خدماتی که در بهترین کاردرمانی گیشا و غرب تهران انجام می‎‏ شود، گفتار درمانی است. در خدمات مربوط به گفتار درمانی اختلالات گفتاری، شناخت و بلع کودکان مورد بررسی قرار گرفته و درمان‎ هایی برای آن در نظر گرفته می ‏شود. کودکانی که دچار اختلال در تولید صوت، بلع، لکنت و مواردی از این قبیل هستند می ‎توانند از گفتار درمانی برای بهبود وضعیت خود استفاده کنند. همچنین بزرگسالانی که دچار سکته مغزی می‏ شوند نیز می ‎توانند از این خدمات بهره ببرند.

بازی درمانی

بازی درمانی یکی از روش‎ های تخصصی برای کودکانی است که دچار اختلالات رفتاری هستند یا توانایی مشارکت یا همکاری با دیگر کودکان را نداشته باشند. در چنین وضعیتی بهترین کاردرمانی گیشا با استفاده برخی تکنیک‎ های رفتار درمانی و با استفاده از بازی سعی در بهبود وضعیت کودک می ‎کنند.

توان‌بخشی دست

از اصلی ‎ترین راهکارهای درمانی برای بیمارانی که دچار آسیب در اندام‎های فوقانی شده ‎اند می ‎توان به توان‎بخشی دست اشاره کرد. آسیب‎ هایی مانند انواع شکستگی، جراحی‎ های تاندونی و پیوند عصب می ‎تواند با توان‎بخشی دست تا حد زیادی بهبود یابد.

کاردرمانی برای افراد کهنسال

کاردرمانی فلج مغزی چیست؟

فلج مغزی اختلالی است که اصولا پیش از تولد به مغز انسان وارد می ‏شود و نتیجه آن عدم توانایی حرکتی و مشکل در ماهیچه ‎ها خواهد بود. در‌واقع اگر زمانی که مغز در حال رشد و تکامل است، به بخش‎هایی از آن آسیب برسد، مغز توانایی خود برای کنترل بدن را از دست خواهد داد. همچنین ممکن است که این صدمات به مغز فرد بالغ نیز وارد شود و او را دچار فلج مغزی کند. این بیماری می‎ تواند کل یا بخشی از بدن را درگیر کند.

واقعیت این است که هیچ نوع درمان قطعی برای فلج مغزی وجود ندارد اما با مراجعه به کاردرمانی گیشا و انجام برخی راهکارهای توان‎بخشی امکان کاهش ناتوانی‎ های افراد وجود دارد. کاردرمانی فلج مغزی می‎ تواند نتایج زیر را به همراه داشته باشد:

  • کاهش سفتی عضلات
  • کاهش گرفتگی عضلات
  • افزایش دامنه حرکتی
  • بهبود عملکرد حرکتی
  • افزایش استحکام عضلات
  • بهبود انعطاف ‎پذیری عضلات

در فرایند کاردرمانی فلج مغزی در مرکز کاردرمانی افق تلاش می ‏شود تا فرد مبتلا به فلج مغزی با استفاده از تمرینات کاملا علمی و هدفمند در برخی از مهارت‎ های حرکتی مستقل عمل کند. طی این فرایند نکاتی مانند نحوه ایستادن، نشستن، روش درست راه رفتن، غذا خوردن و … به کودک یا فردی که دچار فلج مغزی شده است آموخته خواهد شد.

در مرکز کاردرمانی گیشا موثرترین روش برای بهبود شرایط افرادی که مبتلا به فلج مغزی هستند، کاردرمانی در نظر گرفته می‏ شود. استفاده از کاردرمانی به روش علمی و هدفمند سبب می‏ شود که حرکات فرد بهبود یافته و علائم عصبی و جسمی شدت نگیرند.

کاردرمانی فلج مغزی

کاردرمانی اوتیسم چیست؟

اوتیسم نامی کلی است که به مجموعه ‎ای از اختلالات عصبی نسبت داده می‏ شود. این اختلالات با توجه به مشکلاتی که فرد در تعامل و ارتباطات دارد مشخص خواهد شد. این افراد تعداد کمی الگوی رفتاری دارند که آن را به طور مداوم تکرار می ‎کنند. علائم اوتیسم بین ۱۲ تا ۲۴ ماهگی نمایان می ‏شود و از جمله این علائم می ‎توان به مشکل در ارتباطات و تعامل، الگوهای رفتاری تکراری و اختلال در پردازش ‎های حسی اشاره کرد. در حال حاضر هیچ روش درمانی صد در صدی و قطعی برای اوتیسم وجود ندارد اما با استفاده از کاردرمانی می ‎توان این مشکل را تا حد زیادی کنترل و بهبود داد. اگر به دنبال کاردرمانی گیشا برای درمان اوتیسم هستید، می ‎توانید به مجموعه افق مراجعه کنید.

سخن پایانی

همان‎طور که مشاهده کردید، بهترین کاردرمانی گیشا یعنی کلینیک کاردرمانی افق یکی از گزینه‌های مناسب برای انجام کاردرمانی فلج مغزی و درمان اوتیسم با کاردرمانی است. با این حال خدمات این مرکز محدود به این دو مورد نیست و شما می‎ توانید از خدمات دیگری مانند گفتار درمانی، بازی درمانی، توانبخشی دست، ارتقای هوش شناختی و … نیز بهره ببرید.

Share