اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟

یکی از روش های تهاجمی جراحی لاغری که محبوبیت زیادی داشته و امروزه انتخاب اول بسیاری از افرادی است که دارای اضافه  وزن بالایی هستند اسلیو معده می باشد.

اسلیو معده مناسب چه کسانی است، اگر شما نیز به دنبال پاسخ این پرسش هستید تا پایان این مقاله همراه باشید تا علاوه بر آشنایی مختصر و کافی با عمل اسلیو معده به بررسی تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند بپردازیم. با توجه به محبوبیت این روش، این دغدغه که آیا اسلیو معده مناسب من است یا نه و در صورت انجام آن نتیجه گیری مناسب خواهد بود در تمام بیماران وجود دارد که در این مقاله به این مورد نیز اشاره خواهد شد.

  1. اسلیو معده چیست؟
  2. اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟
  3. به چه صورت می توان این نکته که اسلیو معده مناسب چه کسانی است را متوجه شد؟
  4. میزان کاهش وزن بعد از اسلیو معده به چه صورت است؟

اسلیو معده چیست؟

پیش از پاسخ به پرسش اسلیو معده مناسب چه کسانی است، بهتر است اندکی در مورد این روش جراحی لاغری توضیحاتی داده شود.

اسلیو معده

یکی از روش های تهاجمی جراحی لاغری که محبوبیت زیادی داشته و امروزه انتخاب اول بسیاری از افرادی است که دارای اضافه  وزن بالایی هستند اسلیو معده می باشد. دلیل نامگذاری اسلیو معده شکلی است که معده بعد از جراحی پیدا می کند. بعد از انجام این جراحی، معده ظاهری لوله مانند پیدا می کند که در زبان انگلیسی به آن اسلیو گفته می شود. این مقدار باقیمانده از معده باعث کم کردن حجم غذای مصرفی فرد می شود، همچنین کم شدن حجم معده موجب می شود که فرد بعد از مصرف غذا زودتر سیر شود که این مورد نیز به لاغری در این روش کمک می کند.

مزایای اسلیو معده

اسلیو معده مزایای مختلفی دارد. بیشتر افرادی که این روش را انتخاب می کنند در کوتاه ترین زمان مقدار زیادی از وزن خود را از دست می دهند. همچنین میزان کاهش وزن در این روش بسیار بالاست که این مورد در کنار سادگی این روش و عدم نیاز به فعالیت های جانبی خاص باعث لاغری و کاهش وزن فرد می شود. از دیگر مزایای اسلیو معده می توان به کم خطر بودن شیوه انجام این عمل اشاره کرد، که باعث کوتاهی و سادگی دوران نقاهت بعد از این عمل نیز می شود.

اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟

اینکه اسلیو معده مناسب چه کسانی است موردی است که در این قسمت در مورد آن توضیح داده خواهد شد. هرچند عمل اسلیو عملی بی خطر است و به شیوه ای ساده انجام می شود اما برخی افراد نسبت به سایرین در اولویت بیشتری برای انجام این عمل هستند. به عبارت دیگر، در پاسخ به این پرسش که اسلیو معده مناسب چه کسانی است باید گفت برای اساس نظر دکتر مهدی سلیمی جراح چاقی این عمل برای همه قابل انجام است اما برخی گروه ها کاندیدای بهتری برای انجام این جراحی می باشند.

افرادی که سایر روش ها را بارها امتحان کرده اند

برخی افراد، برای لاغری و کاهش وزن به سراغ روش هایی مانند رژیم یا ورزش کردن می روند. این روش ها، هرچند ساده و اغلب به صورت رایگان نیز قابل انجام است اما نیاز به زحمت زیاد داشته و با کوچکترین خطا فرد به وزن سابق خود باز می گردد. این بازگشت وزن و شکست در نتیجه گیری گاهی اوقات موجب ایجاد مقاومت در بدن می شود، به علاوه افراد در این وضعیت روحیه خود را نیز از دست داده و انگیزه ای برای رژیم یا ورزش مجدد نخواهند داشت. یکی از گروه هایی که اسلیو معده برای آن ها مناسب است افرادی هستند که روش های دیگر کاهش وزن را بارها امتحان کرده و در نتیجه گیری شکست خورده اند.

افراد با شاخص توده بدنی بیشتر از ۴۰

از دیگر گروه هایی که اسلیو معده برای آن ها نه تنها مناسب، بلکه ضروری است افرادی هستند که شاخص توده بدنی بیشتر از ۴۰ دارند. این افراد در معرض خطرات و مشکلات زیادی هستند که بیماری های قلبی یکی از آن هاست.

بیماران با شاخص توده بدنی ۳۰ و بیشتر

یکی دیگر از کاندیداهای مناسب برای عمل اسلیو معده بیمارانی هستند که شاخص توده بدنی بیش از ۳۰ دارند. به عنوان مثال بیماران دیابتی با این میزان چاقی ممکن است به کمای دیابتی مبتلا شده یا زنان در سن باروری با این وضعیت بدنی ممکن است به نازایی موقت دچار شوند که با کاهش وزن تمام این مشکلات قابل درمان می باشد.

به چه صورت می توان این نکته که اسلیو معده مناسب چه کسانی است را متوجه شد؟

در بخش قبل در مورد این مسئله صحبت شده که اسلیو معده مناسب چه کسانی است، اما روش تشخیص این مسئله و فاکتورهایی که باعث انتخاب این نکته می شود که اسلیو معده مناسب چه کسانی است ممکن است برای همه قابل تشخیص نباشد. در این قسمت به نکات و روش هایی که به پاسخ بهتر به پرسش اسلیو معده مناسب چه کسانی است کمک می کنند اشاره خواهیم کرد.

شاخص توده بدنی

یکی از شیوه های انتخاب افراد برای انجام عمل اسلیو معده، استفاده از روش شاخص توده بدنی است. اسلیو معده مناسب افرادی است که دارای شاخص توده بدنی بالاتر از ۲۵ باشند. برای محاسبه شاخص توده بدنی و بررسی این مسئله نیاز به وزن دقیق و قد بیمار است و با قراردادن این دو فاکتور در فرمول مخصوص شاخص توده بدنی می توان وضعیت بدن را مشخص کرد. افراد از نظر وضعیت بدنی دارای حالت های نرمال، کمبود وزن، اضافه وزن و چاقی مفرط و خطرناک هستند که برای اسلیو معده افراد باید در وضعیت اضافه وزن و بالاتر قرار داشته باشند. محاسبه و بررسی شاخص توده بدنی یکی از شیوه های مشخص کردن این مسئله که اسلیو معده مناسب چه کسانی است می باشد.

بررسی سلامت

بررسی سلامتی افرادی که به چاقی مبتلا هستند نیز از دیگر عواملی است که به پاسخ پرسش اسلیو معده مناسب چه کسانی است کمک می کند. در صورتی که فرد به برخی از بیماری های خاص مانند بیماری های قلبی، دیابت، نقرس، سرطان و بیماری هایی دیگر از این دست باشد چاقی می تواند بسیار خطرساز باشد. چاقی این بیماری ها را تشدید کرده و حتی در برخی موارد به مرگ فرد منجر می شود به همین دلیل بررسی سلامت افراد چاق نیز میتواند به این مسئله که اسلیو برای آن ها مناسب است یا می توان از دیگر روش ها استفاده کرد، کمک کرد.

Share