تاثیر بازی کردن در روح و روان انسان چیست

در دنیای امروزی که تکنولوژی و فناوری های تازه بر روی تمامی افراد جهان و از هر لحاظ تاثیر گذاشته، سهم بسزایی در شکل گیری شخصیت فرزندان و افراد کم سن وسال به وسیله انجام بازی های رایانه ای و تاثیر بازی بر روی روح و روان آنها را داشته است.

در این مقاله که توسط مجله اینترنتی موجوجم آماده شده است، قصد داریم تا تاثیر بازی بر روی انسان هم از بعد مثبت و هم از بعد منفی قضیه را برای شما شرح دهیم تا بتوانید با استفاده از انها راه دقیق و صحیح انجام این مدل بازی ها را دانسته و از آنها استفاده کنید تا بتوانید زندگی شادتر و با آرامش بیشتری داشته باشید.

 

تاثیر بازی کردن در روح و روان انسان

در دنیای امروزی که تکنولوژی و فناوری های تازه بر روی تمامی افراد جهان و از هر لحاظ تاثیر گذاشته، سهم بسزایی در شکل گیری شخصیت فرزندان و افراد کم سن وسال به وسیله انجام بازی های رایانه ای و تاثیر بازی بر روی روح و روان آنها را داشته است، با به روی کار آمدن فناوری های جدید از سوی شرکت های سراسر دنیا ، میتوان به جرات گفت که تاثیر آن بر روی افراد این کره خاکی به خوبی احساس می گردد و با کمی دقت میتوان فهمید که امروزه دسترسی به علم و دانش و تجربه دیگران به چه اندازه برای همه آسان شده است، با اختراع اینترنت و کامپیوتر های امروزی ، افراد میتوانند خیلی سریعتر و با کیفیت چندین برابر بیشتر از چند سال قبل، به دانش مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و حتی میتوانند با مردمان سایر کشور ها بدون پرداخت هزینه اضافی شروع به صحبت و انتقال تجربیات و غیره نمایند.

همچنین مشکلاتی که در هر زمینه برایشان پیش آمده را تنها با یک جستجوی ساده به راه حل دست پیدا کنند. در این بین، شرکت های بازی سازی نیز با استفاده از این اتصالی که توسط اینترنت در بین مردم سراسر دنیا بوجود آمده است ، اقدام به طراحی و ساخت بازی های آنلاین نموده اند، این بازی ها که با استفاده از اینترنت انجام میشود، چالش و رقابتی را در بین تمامی افراد دنیا به وجود آورده است که این رقابت گاها بسیار سودبخش و رضایت کننده و گاهی اوقات هم بسیار تلخ و نا امید کننده بوده است، ما در ادامه قصد داریم به تاثیرات منفی بازی های آنلاین بر روی انسان و همینطور تاثیرات مثبت این بازی ها بر روی انسان بپردازیم .

تاثیرات مثبت بازی های آنلاین بر روی انسان

با به روی کار آمدن بازی هایی که به صورت آنلاین انجام میشود، ارتباط بین افرادی که غالبا کم سن و سال هستند بیشتر شده است و تاثیربازی بر روی افراد بسیار مختلف است، با انجام این مدل بازی ها ، از لحاظ ذهنی، فرد ناخودآگاه به چالش عکس العمل سریع در برابر اتفاقات، قدرت تصمیم گیری لحظه ای، قدرت رهبری و غیره دعوت میشود.

هرچند که شاید فردی که این بازی ها را انجام میدهد در اوایل کار بسیار کند و بی استعداد باشد ، اما با تمرین و تکرار و زمانی که برای انجام دادن این نوع بازیها میگذارد میتوانند این خصوصیات را در خود تقویت و در آینده در اتفاقات زندگی از آن استفاده نمایند.

 همینطور انجام بازی های آنلاین ، قدرت اجتماعی بودن کودکان و افرادی که این بازی ها را انجام میدهند ، به وسیله ارتباطی که با سایر افراد داخل بازی دارند را افزایش میدهد و میشود با کمی دقت و مقایسه سطحی کودکان و نوجوانان امروزی با کودکان و نوجوانان چند دهه پیش به این موضوع پی برد.

 از دیگر نکات مثبت تاثیر بازی در روح و روان انسان می توان به این موضوع اشاره کرد که با پیشرفت جهان در هر سطح از زندگی و کشیده شدن جامعه جهانی به کار با ابزار و وسایل کامپیوتری ،افرادی که از همان سن کم شروع به کار با کامپیوتر و استفاده از این ابزار را یاد گرفته اند ، کار آسان تری خواهند داشت.

همان گونه که میتوان رگه هایی از تاثیرات این موضوع را در استفاده و حل بعضی مشکلات گوشی های موبایل افراد بزرگسال ، توسط فرزندانشان را مشاهده کرد.

 

تاثیرات منفی بازی های آنلاین بر روی انسان

متاسفانه تاثیر بازی که توسط افراد انجام میشود همیشه هم مثبت نبوده و در بیشتر مواقع و به دلیل تازه کار بودن افراد و شکست های پی در پی در بازی ، مخرب نیز هست، تاثیر بازی به خصوص بازی های آنلاین به مراتب بیشتر از دیگر بازی ها است . دلیل این امر در طراحی این نوع بازی ها است که به گونه ای طراحی شده اند که حس هیجان و رقابت بیشتری را به گیمر القا میکنند و هر شخصی که در پشت سیستم به انجام این بازی ها می پردازد همیشه این را در ذهن خود دارد که در طرف دیگر با یک شخص واقعی در حال رقابت است و هر حرکت او باعث برد یا باخت در آن بازی می گردد.

جوایز و هدایایی که با بدست آوردن هر برد در هر بازی که بازیکن داده میشود، حس رقابت در گیمر ها بیشتر میشود و گاها باعث میشود تا کنترل خود را از دست داده و به رفتار های ناشایست دست بزنند، این نوع بازی ها تاثیر مستقیمی در شکل گیری ذهنی افراد دارد و باید کنترل شده انجام شوند و اگر با برنامه ریزی به این کار پرداخته نشود اثرات اجتماعی بدی در پی خواهد داشت.

علاوه بر این، انجام یکسره و چند ساعته و بدون وقفه بازی نیز به سلامت جسمی نیز آسیب وارد میکند و افراد در آینده به مشکلاتی همچون کمر درد، دست و پا درد، کم سو شدن چشم و مشکلات دیگر دچار میگردند.

منبع: https://mojogem.com

Share