معرفی شیمی دوازدهم مبتکران جلد اول

کتاب شیمی مبتکران شامل تمرین های سخت و دشواری است ولی داوطلبان با حل کردن آن ها می توانند آمادگی برای کنکور سراسری پیدا کنند.

کتاب شیمی دوازدهم مبتکران نوشته ی آقای بهمن بازرگانی است و شامل ۶۷۴ صفحه می باشد. کتاب شیمی مبتکران شامل تمرین های سخت و دشواری است ولی داوطلبان با حل کردن آن ها می توانند آمادگی برای کنکور سراسری پیدا کنند. این کتاب دو فصل از کتاب را شامل می شود و دارای درس نامه نیز می باشد‌.

ایستگاه هایی با نام درس ونکته نیز در کتاب وجود دارد که با مطالعه ی این نکته ها با مفاهیم زیادی آشنا می شوید.

بخش اصلی کتاب سوالات چهار گزینه ای آن می باشد که پاسخ های تشریحی نیز دارد. هر فصل آزمون های چکاپ دارد و در انتهای کتاب هم آزمون هایی برای آمادگی بیشتر دانش آموزان طراحی شده است.

ایستگاه درس و نکته:

در قسمت پاسخنامه ی تشریحی نیز نکته های مهم و اصلی بیان شده است‌. تمامی این نکته ها مهم و اصلی در کادری تحت عنوان ایستگاه درس و نکته مطرح شده است.

اگر خواهان یک جزوه ی درسی با ارزش هستید می توانید از این قسمت استفاده نمایید. با فرا گرفتن این نکته ها به آسانی می توانید همه ی تست های شیمی دوازدهم را حل نمایید.

تست های شیمی دوازدهم مبتکران:

تست های این کتاب به ۴ بخش تقسیم بندی می شود.

بخش اول تست های آسان:

برای پاسخ گویی به این تست ها به کم تر از ۳۰ ثانیه زمان نیاز دارید. مطالب ساده ی کتاب در این بخش قرار دارد.

بخش دوم تست های متوسط:

دانش آموزی که سطح متوسط  دارد می تواند این تست ها را در کم تر از یک دقیقه پاسخ دهد. احتمال این که تست ها را نادرست پاسخ دهد کم تر از ۵ درصد است.

بخش سوم تست های سخت:

دانش آموزان با سطح متوسط و بالا می توانند بیش تر از ۱ دقیقه پاسخگوی این دسته از سوالات باشند. چنانچه دانش آموزان تمایل دارند این دسته از سوال ها را به آسانی حل کنند باید زمان مطالعه ی کتاب درسی را بیشتر کنند.

بخش چهارم تست های خیلی سخت:

این بخش از سوالات برای دانش آموزان با سطح عالی و بالا طراحی شده است. در دسته ی سوال های خیلی سخت قرار می گیرد و مدت زمان پاسخ گویی این بخش برای دانش آموزان با سطح معمولی به بی نهایت می رسد.

تست های کلیدی در کتاب شیمی مبتکران به دو قسمت با نماد های مخصوص تقسیم بندی می شود در ادامه مطالب همراه ما باشید تا با این بخش از سوالات آشنا شوید.

۱)تست های خیلی مهم:

این تست ها با نام v.i.t   نام گذاری شده است. با دقت زیادی انتخاب شده است. پاسخ دادن به این تست ها برای هر داوطلبی راحت نیست. چنانچه می خواهید ۴۰ تا ۵۰ درصد از سوال های شیمی کنکور را حل نمایید می توانید این تست ها را مطالعه کنید. اگر زمان برای خواندن شیمی ندارید و یا در ماه های آخر فرا رسیدن کنکور هستید باید همه ی این تست ها را بخوانید. این تست ها یک سوم از کتاب را در بر می گیرد.

۲) تست های دسا:

این تست ها نسبت به تست های وی آی تی اهمیت کم تری دارند ولی بخش زیادی از کتاب را شامل می شوند. هم چنین تست های آسان هم در این کتاب وجود دارد.

طرح آموزش کارتنی:

در این بخش تلاش کرده اند بعضی از مطالب مهم بیان شده در کتاب درسی را به زبان کارتنی مطرح کنند. به دلیل اینکه مطالب بهتر در ذهن داوطلبان ثبت شود.

ساختار کتاب شیمی دوازدهم مبتکران:

دارای صفحه آرایی بسیار زیبایی است و از کاریکاتور ها استفاده شده که برای خواننده جذاب می باشد. همین موضوع سبب می شود داوطلبان بهتر با این کتاب ارتباط برقرار کنند. فصل بندی کتاب هم مطابق با کتاب درسی است. یکی از ویژگی های مهم این  کتاب قرار گرفتن نکته ها و درسنامه ها در بین پاسخنامه می باشد. درسنامه ها نیز روان و قابل فهم بیان شده است.

ظاهر کتاب شیمی دوازدهم  مبتکران:

سایز نوشته های کتاب دو نوع صمیمی و رسمی است.

کیفیت کاغذ، رنگ هایی که استفاده شده، نمودار ها و جداول نیز مناسب می باشد. طرح جلد روی این کتاب هم مفاهیم شیمی دوازدهم مانند اسید،باز و الکترو شیمی را دارد.

در پایان…

حجم کتاب شیمی دوازدهم مبتکران با توجه به محتوای آن متناسب می باشد‌. تعداد غلط های علمی و ادبی آن نیز خیلی کم است. از ویژگی های مهم آن می توان به شیوه ی مناظره در درسنامه ها اشاره کرد‌.

مطالعه ی این کتاب به عنوان منبع اصلی و مهم برای همه ی داوطلبان توصیه می شود.

دانش آموزان می توانند در طول سال در حین تدریس معلم در مدرسه این کتاب را هم مطالعه کنند.

همچنین برای پیش خوانی نیز می توانند این کتاب را بخوانند.

برای خرید این کتاب میتوانید به وب سایت تلکتاب به آدرس اینترنتی telketab.com   مراجعه نمایید و این کتاب را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

Share