فرمانده انتظامی رودبار خبر داد:

دستگیری ۴ نفر در رحمت آباد پس از حفر گودالی به عمق ۸ متر

سرهنگ عیسی روشن‌قلب، فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۴ نفره حفاران غیرمجاز در یکی از روستاهای منطقه رحمت‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۴ نفره حفاران غیرمجاز در یکی از روستاهای منطقه رحمت‌آباد خبر داد.

سرهنگ عیسی روشن‌قلب با بیان اینکه هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود، اظهار داشت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای منطقه رحمت‌آباد، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از تحقیقات صورت گرفته و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی قضایی به همراه نمایندگان میراث فرهنگی به محل مورد نظر اعزام و ۴ نفر را حین حفاری دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار به حفر گودالی به عمق ۸ متر و عرض ۲ متر توسط متهمان اشاره کرد و گفت: متهمان ۲۹، ۳۰، ۳۵ و ۳۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان با اعلام اینکه میراث فرهنگی مربوط به پیشینه تاریخی هر ملت و قومی است و باید به عنوان میراث آیندگان حفظ شود از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشابه، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share