فرمانده انتظامی املش خبر داد:

کشف اشیای عتیقه و فلزیاب در املش | متهمان دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند

سرهنگ شریف رحیمی، فرمانده انتظامی املش از کشف ۲ دستگاه فلزیاب و ۲ شیء عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران ساسانیان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی املش از کشف ۲ دستگاه فلزیاب و ۲ شیء عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران ساسانیان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ شریف رحیمی با اشاره به اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: مجموعه انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه قاچاق میراث فرهنگی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت ۲ نفر در امر قاچاق اشیای عتیقه در یکی از مناطق ییلاقی شهرستان املش، پیگیری موضوع در دستور پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران انتظامی پس از انجام تحقیقات نامحسوس و شناسایی مخفیگاه متهمان به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان املش از کشف ۲ عدد ظرف سفالی عتیقه، ۲ دستگاه فلزیاب و متعلقات آن و تعدادی وسایل حفاری در بازرسی از این مکان با همکاری میراث فرهنگی و هماهنگی قضایی خبر داد و با اعلام اینکه در این راستا متهمان ۳۴ و ۳۶ ساله دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان، قدمت اشیای عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران ساسانیان و ارزش آن‌ها در دست بررسی است.

این مقام انتظامی در پایان بیان داشت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

Share