فرمانده انتظامی املش خبر داد:

ناکامی جویندگان گنج در رانکوه؛ ۴ نفر دستگیر شدند

سرهنگ شریف رحیمی، فرمانده انتظامی املش اظهار داشت: ۴ نفر که در منطقه ییلاقی رانکوه در حال حفاری غیرمجاز برای کشف عتیقه‌جات بودند، توسط پلیس دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی املش گفت: ۴ نفر که در منطقه ییلاقی رانکوه در حال حفاری غیرمجاز برای کشف عتیقه‌جات بودند، توسط پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ شریف رحیمی با اشاره به اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار پلیس قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط چند نفر در منطقه ییلاقی رانکوه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و به آدرس این مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان املش از دستگیری ۴ نفر که به قصد کشف اموال تاریخی و عتیقه، ۳ گودال به عرض ۲ و عمق ۹ متر کرده‌اند، خبر داد و بیان داشت: ۲ دستگاه موتور برق و اره برقی و تعدادی بیل و کلنگ نیز کشف شد.

این مقام انتظامی در پایان با اعلام اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: پلیس در راستای حراست از آثار باستانی و تاریخی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

Share