فضای مناسب برای هاست وردپرس چقدر است؟

در این مطلب تلاش می‌کنیم درباره‌ی این نوع هاست اطلاعاتی به شما بدهیم و در تصمیم‌گیری شما در خرید هاست دانلود موثرتر باشیم.

آیا تابحال فضای هاست وردپرس سایت شما به پایان رسیده است؟ اگر شما یک طراح سایت هستید، حتما بارها با مشکلات ترافیک و حجم هاست وردپرس خود مواجه شده‌اید و قطعا به این فکر افتاده‌اید که به خرید نوعی از هاست وردپرس که مختص دانلود است، روی آورید. این هاست وردپرس که مختص دانلود است درواقع نوعی هاست اختصاصی است که برای فایل‌های دانلودی درون وب‌ سایت استفاده می‌شود.

در واقعیت این شبیه این است که شما برای فایل‌های دانلودی خود یک اتاق دیگر اجاره کنید که کاملا راحت باشند! هاست وردپرس طرفداران زیادی دارد و معمولا برای وب سایت‌های پر حجم استفاده می‌شود. در این مطلب تلاش می‌کنیم درباره‌ی این نوع هاست اطلاعاتی به شما بدهیم و در تصمیم‌گیری شما در خرید هاست دانلود موثرتر باشیم.

با چه میزان فضا شروع کنیم؟

این سوال معمولا برای همه‌ی ما پیش می‌آید که به چه میزان حجم و فضا برای یک سایت وردپرسی نیاز داریم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای هاست وردپرس، نیاز به حداقل فضایی در سرور دارید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا فایل‌های وب سایت شما را، از جمله فایل‌های مربوط به وردپرس، تصاویر، پلاگین‌ها و قالب‌ها، ذخیره کند. هرچقدر که وب سایت شما بزرگتر و پیچیده‌تر باشد و استفاده‌ی شما از تصاویر و محتوای با حجم زیاد افزایش یابد، شما به فضای بیشتری نیاز دارید. میزان فضای مورد نیاز برای هاست وردپرس توسط چندین عامل مشخص می‌شود. یکی از این عوامل نوع محتوای سایت است. برای وب سایت وردپرسی ساده با تعداد محدودی صفحه و مطلب، ۵۰۰ مگابایت فضای هاست ممکن است کافی باشد. به طور تقریبی برای هاست وردپرس، شما حداقل به ۱ گیگابایت فضای خالی نیاز دارید. اما این مقدار بستگی به نوع و اندازه وب سایت شما دارد. برای یک وب سایت شخصی یا وب سایت کوچک با تعداد پست‌های محدود، ۱ گیگابایت ممکن است کافی باشد. اما برای یک وب سایت تجاری، وب سایت خبری یا هر وب سایتی که شامل تعداد زیادی پست، تصویر و محتوا است، نیاز به فضای بیشتری خواهید داشت. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب هاست وردپرس، نیازهای وب سایت خود را به دقت بررسی کنید و با ارائه‌دهندگان هاست مشورت کنید تا بهترین انتخاب را برای نیازهای خود داشته باشید.

ارتقا هاست وردپرس امکان پذیر است؟

ارتقای هاست به معنای افزایش فضای هاست وردپرس است که گاها در صورت کمبود فضا به سراغ آن می‌رویم. چیزی که در وردپرس بسیار جذاب است، این است که ارتقا هاست وردپرس کاملا امکان‌پذیر است. در واقع، اکثر شرکت‌های هاستینگ این امکان را به کاربران خود می‌دهند که پلن هاست خود را به پلن‌های بالاتر ارتقا دهند. با این‌حال بسته به شرکت ارائه‌دهنده هاست و سرویسی که از آن استفاده می‌کنید، ممکن است انواع قوانین مختلف برای  تمدید یا ارتقای هاست وردپرس شما وجود داشته باشد. برای ارتقا هاست وردپرس، ابتدا باید با ارائه‌دهنده هاست خود تماس بگیرید یا به آن‌ها تیکت بزنید و از امکانات و خدمات هاست خود مطلع شوید. سپس، شما باید راهی را انتخاب کنید که نیازهای وب سایت و میزان حجم موردنظر شما را پوشش دهد. ارائه‌دهنده هاست معمولاً روش‌های مختلفی برای ارتقای هاست به شما معرفی می‌کند. بنابراین مهم است که قبل از اقدام به ارتقای هاست خود، نیازمندی‌های وب سایت خود را به خوبی بررسی کنید و با ارائه‌دهنده هاست درباره نیازهای فعلی و آینده صحبت کنید. همچنین، توجه داشته باشید که هزینه‌ها و قیمت‌ها ممکن است با توجه به راه انتخابی و ارتقاهای مورد نیاز، متغیر باشند.

نتیجه گیری

ترافیک اضافه‌ی فایل‌های حجیم در وب سایت‌ها معمولا همیشه باعث دردسر و کندی وب سایت ما می‌شود. بخش زیادی از طراحان سایت توصیه می‌کنند که تا حد ممکن از فایل‌ها و پلاگین‌های سنگین و حجیم در سایت خود استفاده نکنیم و تمام تلاشمان را بکنیم که سایت‌مان پر سرعت باقی بماند. اما چیزی که باید به آن توجه کنیم این است که به هر حال ما سایت‌های زیادی داریم که در عین دارا بودن فایل‌های حجیم سرعت خوبی هم دارند. این موضوع به این دلیل است که این سایت‌ها از هاست دانلود وردپرس استفاده می‌کنند. این هاست‌ها در‌واقع فضایی هستند برای ذخیره و آپلود فایل‌های حجیمی مثل ویدئو یا فایل‌های صوتی طولانی. این هاست‌ها به شما کمک می‌کنند که بدون هیچ دردسری فایل‌های حجیم خود را در وب‌ سایت خود آپلود کنید. وب رمز یکی از سایت‌هایی است که می‌توانید انواع هاست ها را، چه هاست وردپرسی، چه هاست دانلودی و انواع دیگر هاست مدنظرتان را از آن تهیه کنید. وب رمز با دارا بودن سابقه‌ای درخشان در پشتیبانی و خدمات هاستینگ می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد! اگر تجربه استفاده از هاست های وردپرسی یا دانلودی را داشته اید، خوشحال می شویم تجربه های خود را با ما مطرح کنید.

Share