بهترین روش های سئو وردپرس در سال ۲۰۲۳

در این مقاله بهترین روش های سئو وردپرس بررسی خواهند شد که می توانند مدیران وب سایت ها را در مسیر صحیح قرار دهند. 

سئو وردپرس

وضعیت سئو در آینده غیر قابل پیش بینی است. قدرت‌هایی مانند گوگل تمام تلاش خود را انجام می دهند تا یک وب بهتر، سریع‌تر و امن‌تر برای همه ایجاد کنند. البته آنها ده برابر بیشتر سود می برند. به همین دلیل استفاده از بهترین روش های سئو وردپرس، بسیار مهم است.

اگر صاحب یک سایت وردپرسی هستید، مطمئنا تمایل دارید رتبه بالا یا خوبی برای عبارت موردنظر خود در موتورهای جستجو کسب کنید. برای ارائه یک تجربه جستجوی پیشرفته، گوگل باید الگوریتم های جستجوی خود را بروز کند که باعث نارضایتی متخصصان سئو می شود.

در گذشته به راحتی می توانستید با پر کردن محتوای خود از کلمات کلیدی، موقعیت های برتری را در گوگل به دست آورید. به همین دلیل کارشناسان سئو کلمات کلیدی را در بخش های مختلف مقاله خود درج می کردند. در این وضعیت حتی بدون link building نیز می توانستید رتبه خوبی در موتورهای جستجو، کسب نمایید.

در بروزرسانی های بعدی، گوگل مقالاتی که محتوا را از کلمات کلیدی پر می کردند، جریمه نمود. بدون شک رتبه بسیاری از سایت ها سقوط کرد اما موضوع صرفا این نبود. با این تغییرات عصر جدیدی در سئو که شامل محتوای مرتبط و ارزشمند، تگ‌های جایگزین، ویژگی‌ عنوان و موارد دیگر می شد، به وجود آمد.

با این حال، گوگل بروزرسانی‌ الگوریتم ها را ادامه داد و اطلاعات مفیدی که قطعاً می توانستند به کمپین سئوی شما کمک کنند را از دسترس متخصصین سئو و مدیران وب سایت ها خارج کرد. امروزه اگر کمی از مسیر درست خارج شوید، گوگل سریعا شما را جریمه می کند. در این مقاله بهترین روش های سئو وردپرس بررسی خواهند شد که می توانند مدیران وب سایت ها را در مسیر صحیح قرار دهند.

بهترین روش های سئو وردپرس چیست؟

قبل از اینکه به بهترین روش های سئو وردپرس پرداخته شود، چند نکته که افراد مبتدی باید درباره سئو بدانند، در ادامه شرح داده خواهد شد.

در وهله اول، سئو شامل دو استراتژی یعنی بهینه سازی داخلی و خارجی می باشد. بهینه سازی داخلی شامل تمام فعالیت های بهینه سازی است که در سایت یا صفحات وب خود انجام می دهید. این بخش شامل تولید محتوا، افزودن کلمات کلیدی، بهینه سازی عنوان و متا تگ ها می شود. بهینه سازی خارجی، هر فعالیت دیگری که مرتبط با سایر وب سایت ها است را در بر می گیرد. از جمله آنها می توان به نظرات وبلاگ، وبلاگ نویسی مهمانان سایت، link building و نشانه گذاری (bookmarking) شبکه های اجتماعی اشاره کرد.

بخش بعدی که افراد مبتدی باید از آن مطلع باشند، سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است. مورد اول به قوانین سئو که توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو ایجاد شده، پایبند می‌باشد. از سوی دیگر، هدف سئوی کلاه سیاه دور زدن موتورهای جستجو است که می تواند شما را در معرض خطر جریمه شدن قرار دهد. همواره باید سعی کنید یک استراتژی سئو کلاه سفید ایجاد نمایید و هرگز به فکر دستکاری نتایج موتورهای جستجو با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه نباشید.

با آگاهی از این موارد، در ادامه به بررسی بهترین روش های سئو وردپرس پرداخته می شود.

۱. در مورد کلمات کلیدی با دقت تحقیق کنید

پر کردن محتوا از کلمات کلیدی، در گذشته به عنوان یک تکنیک سئو کاربرد داشت اما امروزه گوگل با این روش مقابله می کند. در عین حال، کلمه کلیدی همچنان یک عامل رتبه بندی محسوب می شود. گوگل و سایر موتورهای جستجو، هنوز برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها به کلمات کلیدی متکی هستند. به این معنی که استراتژی سئوی شما باید پس از انجام تحقیقات دقیق، پیاده سازی شود.

آیا تمایل دارید برای عبارت «قالب های وردپرس» یا «افزونه های وردپرس» رتبه بالایی در گوگل کسب کنید؟ ابزاری مانند Google AdWords Keyword Planner می‌تواند به شما در تعیین رقابت‌ بین عبارات و همچنین یافتن جایگزین‌های کلمه کلیدی برای استفاده در محتوا، کمک کند. می توانید از گوگل آنالیتیکس برای بررسی کلمات کلیدی که افراد جهت یافتن وب سایت شما به کار می گیرند نیز استفاده کنید.

سعی کنید برای هر یک از کلمات کلیدی خود ۱۰ جایگزین بیابید. به عنوان مثال، اگر کلمه یا عبارت انتخابی شما “قالب های وردپرس” است، می توانید جایگزین هایی مانند “قالب های واکنشگرا وردپرس”، “قالب های چند منظوره وردپرس”، “قالب های ممتاز وردپرس” و غیره را در نظر بگیرید.

اگر برای انتخاب کلمات کلیدی خود به کمک نیاز دارید، می توانید از مقاله زیر کمک بگیرید:

انتخاب کلمه کلیدی مناسب، کلید موفقیت یک محتوا

یکی از بهترین روش های سئو وردپرس این است که در حین انجام تحقیقات خود، کلمات کلیدی طولانی را در نظر داشته باشید. حداکثر ۴ کلمه برای عبارت کلیدی در نظر بگیرید تا شانس بیشتری جهت کسب رتبه مناسب برای کلمات کلیدی تک کلمه ای به دست آورید. به عنوان مثال، “قالب های وردپرس” رقابتی تر از “قالب های واکنش گرا و چند منظوره وردپرس” است، به این معنی که کسب رتبه نخست برای عبارت اول در مقایسه با مورد دوم، دشوارتر خواهد بود.

چند مورد از این کلمات کلیدی را در محتوای خود استفاده نمایید تا در عرض یک ماه یا بیشتر، رتبه بهتری به دست آورید. باید در نظر داشته باشید که سئو زمان بر است و نمی توانید سریع به نتیجه دلخواه خود برسید.

۲. تمرکز بر محتوا

یکی از مهمترین و بهترین روش های سئو وردپرس محتوا با کیفیت است و باید منحصر به فرد، ارزشمند و مرتبط باشد. محتوای با کیفیت بالا، علاوه بر اینکه یکی از مهمترین معیارها برای رتبه بندی سئو است، در درجه اول به بقای وب سایت شما کمک می کند.

یک وب سایت بدون محتوا، به هیچ وجه مناسب نیست. در همین راستا، وب‌سایتی با محتوای بی‌کیفیت، کاملا بی تاثیر خواهد بود. شاید وب سایت موردنظر در ظاهر محتوا تولید می کند اما باید انرژی بیشتری برای آن صرف گردد. وب سایتی که حاوی محتوای قدیمی است، هم از سمت موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان، نادیده گرفته می شود.

اولین نکته این است که محتوای شما باید منحصر به فرد باشد زیرا موتورهای جستجو و بیشتر از همه گوگل، سرقت ادبی یا محتوای تکراری را نمی پسندند. بدون شک، می‌توانید منابع مختلف را در هر کجای اینترنت بیابید اما کپی کردن کل اطلاعات یک صفحه، صرفا سایت شما را با مشکل مواجه می‌کند.

به عبارت دیگر، محتوای تکراری از جمله URL های موجود در سایت خود را حذف کنید. گوگل آدرس های http://example.com و http://www.example.com را به عنوان یک سایت واحد در نظر نمی گیرد. به این معنی که رتبه شما بین این دو URL تقسیم خواهد شد. حتی ممکن است به دلیل همین موضوع جریمه شوید. اگر با این مشکل مواجه هستید و به سرور و پوشه های وردپرس خود دسترسی دارید، می توانید با افزودن کد زیر به فایل htaccess. آن را رفع نمایید:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^example.com [nocase,OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.example.com [nocase]
RewriteRule ^(.*) http://www.example.com/$1 [last,redirect=301]

در نظر داشته باشید که نیاز است نام دامنه خود را جایگزین example.com کنید. کد بالا تمام درخواست‌های تحت example.com و www.example.com را به http://www.example.com هدایت خواهد کرد و موتورهای جستجو گیج نمی‌شوند.

محتوای منحصربه‌فرد ایجاد شده، جزو بهترین روش های سئو وردپرس است. صرفا محتوایی پر حجم برای فریب خزندگان موتور جستجو ایجاد نکنید. گوگل و سایر موتورهای جستجو، نوع خاصی از نرم افزار (اسکریپت) معروف به خزنده یا عنکبوت را استفاده می کنند که برای یافتن و ایندکس محتوای شما به کار می روند.

اما از آنجایی که هدف مدیران وب سایت ها کسب رتبه بالاتر در گوگل، بینگ و یاهو است، چگونه می‌توان محتوای منحصر به فرد و ارزشمندی ایجاد کرد که هدف آن فریب خزندگان باهوش‌تر موتورهای جستجو نباشد؟ پاسخ ساده این است که نباید هدف شما تولید محتوا برای موتورهای جستجو باشد بلکه باید برای انسان ها محتوا ایجاد نمایید تا موتورهای جستجو نیز به سمت آن جذب شوند. تمام تلاش خود را برای ارائه محتوای ارزشمند به کار بگیرید زیرا موتورهای جستجو به سرعت در حال توسعه هوش مصنوعی برای تفکیک وب سایت هایی که اطلاعات با ارزش ارائه می‌دهند و آنهایی که محتوای ارزشمند تولید می کنند، هستند.

جهت نوشتن برای بازدیدکنندگان انسانی، محتوا باید با مخاطب هدف شما مرتبط باشد. این یکی از دلایلی است که باید از کلماتی مانند “برو…” در هنگام ارتباط با مخاطبین خود استفاده نمایید. به زبان آنها بنویسید و اصطلاحاتی را به کار ببرید که آنها متوجه می شوند. اگر جستجوی کلمات کلیدی خود را به خوبی انجام داده‌ باشید، در افزودن کلمات کلیدی به محتوای خود مشکلی نخواهید داشت.

اگر محتوای شما به خوبی نوشته شده و با ارزش باشد، کاربران آن را با خانواده و دوستان خود به اشتراک می گذارند. این موضوع موجب گسترش برندتان در دنیای وب می شود که یکی از معیارهای رتبه بندی سئو است.

در افزودن کلمات کلیدی به محتوای خود، باید این کار را به طور طبیعی انجام دهید. کلمات کلیدی را به اجبار در محتوای خود درج نکنید. به همین دلیل داشتن ۱۰ کلمه کلیدی جایگزین بسیار مهم است. اگر یک کلمه کلیدی مناسب نباشد، ۹ جایگزین دیگر خواهید داشت.

شاید این سوال ایجاد شود که چند بار باید از کلمه کلیدی خود در محتوا استفاده کنید تا برای موتورهای جستجو مناسب باشد؟ چگالی ۲.۵% کلمات کلیدی، استاندارد است اما می توانید در صورت نیاز آن را به حدود ۴% برسانید. یعنی اگر مقاله شما ۲۰۰۰ کلمه داشته باشد، کلمه یا عبارت کلیدی اصلی باید ۵۰ بار (به طور طبیعی) در آن ظاهر شود.

یکی از بهترین روش های سئو وردپرس این است که کلمه کلیدی خود را به عناوین پست یا صفحه نیز اضافه کنید تا موضوع مقاله را سریعا به موتورهای جستجو و همچنین بازدیدکنندگان انسانی، نشان دهد. به عنوان مثال، “سئو وردپرس” در عنوان این مقاله به صورت متمایز استفاده شده است که به شما می گوید موضوع آن مربوط به وردپرس و سئو می باشد. اگر مقاله سرفصل (headings) دارد، کلمات کلیدی را به آنها نیز اضافه کنید. فقط این کار را به صورت طبیعی انجام دهید تا مفید واقع شود.

برای ایجاد محتوای جذاب و قابل اشتراک گذاری، فراموش نکنید که رسانه هایی مانند ویدیو، تصاویر، اینفوگرافیک ها، پادکست ها و غیره را نیز به آنها اضافه نمایید. این موارد تعامل کاربر را چندین برابر بهبود می بخشند و به محتوای شما اعتبار می دهند که هر دو برای سئو مهم هستند.

گوگل وبلاگ های وردپرسی که به طور منظم بروز می شوند را می پسندد. بنابراین بخش وبلاگ و محتوای استاتیک خود را بروز کنید. در مورد صفحات “درباره ما” و محصول نیز همین روال را پیش بگیرید.

انتشار یک یا دو پست در هفته برای کسب جایگاه مناسب در SERP پس از دو ماه، کافی خواهد بود. می توانید روزانه نیز پست بگذارید اما مطمئن شوید که کیفیت را فدای کمیت نمی کنید. زیرا در دنیای سئو امروزی، کمیت به اندازه کیفیت مهم نیست.

هنگام ایجاد پست‌های خود، تگ‌های سئو پسند اضافه کنید و پست‌ها را بر اساس آن دسته‌بندی نمایید. در صورت استفاده از افزونه‌های سئو مانند Yoast SEO، فیلدهایی برای افزودن توضیحات متا، عنوان سئو و کلید واژه (کلمه کلیدی) کانونی به مقاله، دریافت خواهید کرد. از این ویژگی ها برای اعمال تنظیمات سئو در پست استفاده کنید. افزونه Yoast SEO ضمن بهینه سازی محتوای شما، کمک می کند تا قبل از انتشار آن، امتیاز سئوی مقاله را مشخص نمایید.

عناوین، کلمات کلیدی و توضیحات متا را به صفحات دیگر نیز اضافه نمایید و آن را محدود به پست ها نکنید. این نوع اطلاعات در بخش <head> وب سایت قرار می گیرند که به راحتی توسط خزندگان موتورهای جستجو، برای ایندکس شدن انتخاب می شوند.

سئوی تصویر و ویدئو

قبل از اینکه وارد بخش بعدی شوید، در ادامه به چند نکته درباره تصاویر و ویدیوهایی که برای تقویت سئو محتوای خود استفاده می‌کنید، اشاره خواهد شد که جزو بهترین روش های سئو وردپرس می باشد.

تصویر(۵)

افزودن تصاویر و ویدیوها به محتوا، یکی از بهترین روش های سئو وردپرس است که افراد به ندرت آن را اجرا می کنند. تصاویر بهینه شده، ترافیک زیادی از جستجوی تصویر گوگل و موارد مشابه، برای شما به ارمغان می آورند. ویدئوها نیز می‌توانند ترافیک، لینک‌ها، منشن‌ها و موارد دیگر را از سایت‌هایی مانند YouTube، Vimeo، Tumblr و غیره، به سایت شما روانه کنند.

تصاویری که در سایت استفاده می کنید باید بهینه شوند. پیش از این در مورد بهینه سازی تصاویر مقاله ای در میهن وب هاست منتشر شده است که می توانید آن را مطالعه نمایید:

۵۱ نکته در مورد بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو

در مرحله دوم، مطمئن شوید که تصاویر با محتوا مرتبط هستند. تصاویر علاوه بر کمک به کسب رتبه بهتر، باید محتوای شما را تقویت کنند.

سپس لازم است تا به تصاویر خود نام مناسب اختصاص دهید. اگر تصویر مربوط به سئو وردپرس باشد، همین نام را برای آن انتخاب نمایید و تصاویر را با نام هایی مانند IMAGE001_2023.jpg رها نکنید. این موضوع برای تجربه کاربری و سئو بسیار بد است. زیرا موتورهای جستجو، تصاویر را مانند کاربران انسانی درک نمی کنند. علاوه بر این، سعی کنید کلمه کلیدی را در نام فایل تصویر بگنجانید.

به جهت اینکه موتورهای جستجو، تصاویر شما را درک کنند، باید تگ ALT را به آنها اضافه نمایید تا کار برای خزندگان آسان تر گردد. ALT text یا “متن جایگزین”، متنی است که اگر تصویر به هر دلیلی لود نشود، نمایش داده خواهد شد. تگ ALT هدف دیگری نیز دارد. این تگ به صفحه خوان ها جهت مشاهده تصاویر شما کمک می کند. صفحه‌خوان‌ها توسط افراد دارای مشکلات بینایی، جهت ارتباط با محتوای سایت استفاده می‌شوند. خزندگان موتورهای جستجو، اطلاعات موجود در تگ ALT را برای مشاهده تصاویر به کار می گیرند.

متن ALT برای سئو عالی است و اگر استفاده شود، اعتبار HTML را افزایش می دهد. همچنین به کاربرانی که از نظر بینایی با محدودیت مواجه هستند، کمک می کند تا محتوای شما را به طور کامل درک کنند. به این ترتیب، متن ALT را توصیفی و مرتبط با تصویر و پست اما کوتاه انتخاب نمایید.

۳. از قالب ها و افزونه های وردپرس سئو شده استفاده کنید

وردپرس امروزه بسیار محبوب است زیرا می توانید وب سایت موردنظر خود را در مدت زمانی کوتاه به کمک آن راه اندازی کنید. به لطف قالب ها و افزونه های وردپرس، هر کس می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن، یک وب سایت حرفه ای ایجاد کند اما این تنها در صورتی صادق است که قالب و افزونه های مناسبی را انتخاب نمایید. از نظر سئوی وردپرس، قالب ها و افزونه‌هایی که انتخاب می‌کنید باید از همان ابتدا سئو پسند باشند.

بدیهی است که می‌توانید با هر قالب و هر مجموعه‌ای از افزونه‌ها شروع کنید اما افزونه‌های سئو شده، امکاناتی را که برای غلبه بر گوگل نیاز دارید، در اختیارتان قرار می دهند. هنگام انتخاب قالب و افزونه ها، باید به نکاتی که در ادامه ذکر می شوند، توجه کنید.

در مرحله اول، قالب انتخابی شما باید از HTML بهینه و معتبر استفاده کند. اگر ساختار قالب در تمامی بخش های سایت استفاده شده باشد، نه تنها با سئوی وردپرس، بلکه با طراحی آن نیز مشکل خواهید داشت. به دنبال قالب هایی باشید که از متا تگ canonical URL استفاده می کنند. canonical URL یک اصطلاح برای نوع خاصی از متا تگ است که URL صفحه سطح بالاتر را ذخیره می کند. برای صفحه اصلی، متا تگ canonical URL، نام دامنه خواهد بود. در پست ها، این تگ شامل URL پست می شود.

همچنین قالب باید از سرفصل‌ها (h1، h2، h3…h6) و تگ عنوان پشتیبانی کند. ویژگی دیگری که یک قالب می تواند ارائه دهد، متا تگ Open Graph است که برای افزایش اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی، مفید خواهد بود.

اما چگونه باید تمامی این عوامل را بررسی کرد؟ می توانید مطالب تبلیغاتی توسعه دهنده را بخوانید، مستقیماً با آنها تماس بگیرید یا نسخه دمو را بررسی کنید. در صفحه دمو کلیک راست کرده و گزینه «View Page Source» یا معادل آن را انتخاب نمایید. سپس باید بخش اول کد و بین تگ‌های <head> و <head/> را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال تگ های <meta> زیر را بیابید:

<meta name=”description” content=”example description” />
<meta property=”og:description” content=”example description” />.
با این حال، اگر قالب مورد علاقه شما این موارد را شامل نمی شود، نگران نباشید. در آینده می توانید با استفاده از افزونه های سئو یا به صورت دستی و ویرایش کد، تگ های موردنظر را اضافه کنید. با این حال، چنانچه قالب به صورت پیشفرض امکانات موردنظر را ارائه دهد، کار را برای شما آسانتر خواهد کرد.

۴. URL های سئو پسند

URL های سئو پسند در وردپرس به‌عنوان پیوندهای یکتای جذاب (Pretty Permalinks) نیز شناخته می‌شوند و جزء کلیدی بهترین روش های سئو وردپرس و همچنین تجربه کاربری هستند. به عنوان مثال،  URL های زیر را در نظر بگیرید:

https://www.example.com/article300152
https://www.example.com/?p=3424
https://www.example.com/wordpress-seo
از این سه آدرس، کدام URL خزندگان موتورهای جستجو را جذب خواهد کرد؟ مطمئنا گزینه مناسب، آدرس سوم می باشد. وقتی وردپرس ایجاد URL های سازگار با سئو را بسیار آسان کرده، مشاهده وب سایت هایی که از آدرس‌هایی مانند http://www.example.com/?p=123 استفاده می کنند، مایوس کننده است. صرفا باید به بخش “تنظیمات” سپس “پیوندهای یکتا” مراجعه و “نام نوشته” یا “ماه و نام” را انتخاب کنید. این کار را قبل از افزودن محتوا به وبلاگ خود انجام دهید تا از ایجاد لینک های شکسته جلوگیری شود.

۵. وب سایت مناسب برای موبایل

همیشه اندازه مرورگر را تغییر دهید تا واکنش گرا بودن وب سایت خود را بررسی نمایید. اگر مشکلی مشاهده کردید همان باگ کاربران را آزار خواهد داد.

اگر وب سایت شما با موبایل سازگار نباشد، رتبه پایین تری نسبت به وب سایت های سازگار با موبایل خواهید داشت. همچنین کاربران قبل از اینکه به صفحه اصلی سایتتان برسند، متوجه خواهند شد که برای موبایل مناسب نیست. این موضوع نرخ کلیک را نیز کاهش می دهد.

Google توصیه می‌کند طراحی وب واکنش‌گرا (RWD) را پیش بگیرید که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا وب‌سایت خود را با رویکرد mobile-first ایجاد کنند. وب‌سایت‌هایی که بر پایه تکنیک‌های RWD ساخته شده‌اند، همواره در همه دستگاه‌ها عالی به نظر می‌رسند و به درستی کار می‌کنند.

اگر تکنیک RWD برای کسب‌وکارتان مناسب نبود که البته بعید است، می‌توانید به سراغ یک روش ترکیبی برای موبایل بروید. فقط مطمئن شوید که بازدیدکنندگان تلفن همراه حتما به نسخه موبایل سایت شما می‌رسند و هیچ تضاد محتوا (یا URL) وجود ندارد که نهایتا به سئوی وردپرس آسیب برساند. در غیر این صورت، از همان ابتدا یک قالب و افزونه وردپرس واکنش گرا انتخاب کنید.

۶. سیگنال های رسانه های اجتماعی

رشد شبکه های اجتماعی در سال های اخیر، کانالی جدید و سودآور برای سئو وردپرس ایجاد کرده است. حتی بدون تلاش نیز می‌توانید پتانسیل بالای ترافیک رسانه‌های اجتماعی را مشاهده کنید. همچنین این فرصت را در اختیارتان قرار می دهد که جامعه ای پیرامون برند یا محصولات خود ایجاد نمایید.

موتورهای جستجو از منشن نام تجاری و محتوا، برای تعیین رتبه استفاده می کنند. دلیل این رویکرد ساده است. اگر افراد بیشتری محتوای شما را می پسندند، به اشتراک می گذارند، پین می کنند و غیره، پس باید ارزشمند باشد. عکس این موضوع نیز صدق می کند. از رسانه های اجتماعی برای جذب مخاطبان خود استفاده نموده و تلاش کنید تا مکالمه و تعامل با کاربر را افزایش دهید. هر چه تعداد منشن ها بیشتر باشد، بهتر است.

۷. رقبای خود را شکست دهید

وقتی کلمه کلیدی موردنظر خود را در گوگل وارد می کنید، ۱۰ وب سایت اولی که ظاهر می شوند، سرسخت ترین رقبای شما هستند. برای به دست آوردن موقعیت اول، باید همه آنها را شکست دهید. یکی از بهترین روش های سئو وردپرس این است که برای شناخت رقبا خود وقت بگذارید. پاسخ سوالاتی مانند چرا رتبه نخست شما را شکست می دهد؟ چه کاری متفاوتی انجام می دهند؟ آیا آنها تکنیک های سئو کلاه سفید را اجرا می کنند که ممکن است از آن غافل شده باشید؟

شاید آنطور که تصور می‌کنید خوب نباشند و محتوای قدیمی ارائه دهند. این موضوع می تواند فرصتی برای به دست آوردن رتبه ای که شایسته آن هستید، باشد.

۸. بهبود سرعت لود صفحه

اگر وب سایت شما به کندی لود می شود، فرصت های زیادی را از دسترس خواهید داد. علاوه بر این، نتایج تلاش های سئو خود را از بین می برید و به سختی می توانید آنها را به دست آورید. صفحات کند، منجر به نرخ پرش بالاتر و همچنین از دست رفتن ترافیک و اعتماد مشتری می شوند. بنابراین پیش از وقوع این اتفاقات، زمان لود صفحه خود را کاهش دهید. اگر برای بهبود سرعت سایت خود به راهنما نیاز دارید، می توانید مقاله “۱۶ راهکار عملی برای سرعت بخشیدن به سایت وردپرسی” را مطالعه نمایید.

۹. HTTPS یک معیار رتبه بندی است

همانطور که اشاره شد، گوگل هر کاری انجام می دهد تا تجربه کاربری بهتر، سریعتر و ایمنی را برای همه در وب ایجاد کند. آنها با ارتقاء الگوریتم های جستجوی خود، تجربه سرچ را بهتر می کنند. پنل دانش همه کاره گوگل، به رشد سریعتر موتور جستجوی آن کمک کرده است. اکنون آنها تمایل دارند که مدیران وب سایت، HTTPS را برای بهبود امنیت ابزارهای وب، اعمال کنند. با اینکه HTTPS معیار اصلی رتبه بندی نیست اما گوگل در حال انجام آزمایشاتی است که احتمالا در آینده نزدیک، بیشتر به این موضوع اهمیت خواهد داد.

۱۰. سئوی محلی

سئوی محلی درست مانند سئوی مرسوم (ارگانیک) است با این تفاوت که در کمپین سئوی محلی باید یک قدم فراتر بروید. به عنوان مثال، فراموش نکنید که شهر موردنظر خود را در تگ‌های عنوان، سرفصل ها، محتوا، URL و متن جایگزین اضافه نمایید. علاوه بر این، یک صفحه Google My Business برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

۱۱. سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید

همانطور که قبلاً ذکر شد، خزندگان موتورهای جستجو، وب را به دنبال محتوا کاوش می کنند و سپس آنها را با توجه به معیارهای مختلف رتبه بندی سئو، ایندکس خواهند کرد. معرفی دستی سایت خود به موتورهای جستجو، شانس شما را برای کسب رتبه بهتر، افزایش می دهد. همچنین احتمال اینکه به عنوان برچسب شناخته شوید، کاهش می یابد. فرآیند انجام این کار، سریع و آسان است. به عنوان مثال، برای معرفی سایت خود به گوگل، می توانید از آموزش “نحوه ثبت و بهینه سازی سایت در گوگل” استفاده کنید.

۱۲. نقشه سایت یا sitemap

sitemap به معنای واقعی کلمه یک نقشه از سایت است و همه صفحات، دسته بندی ها و موارد دیگر را شامل می شود. شما باید یک نقشه سایت، هم برای بازدیدکنندگان انسانی و هم برای موتورهای جستجو ایجاد کنید. sitemap را در سایت خود منتشر نمایید تا کاربران بتوانند محتوای موردنظر خود را بیابند. حتی می توانید صفحه خطای ۴۰۴ را به نقشه سایت خود لینک دهید. می توانید نقشه سایت را به صورت دستی ایجاد کرده یا از یک افزونه مانند Google XML Sitemaps استفاده کنید.

با وجود اینکه موتورهای جستجو sitemap را به صورت خودکار در سایت شما پیدا خواهند کرد اما باید آن را در Google Search Console نیز ثبت کنید تا شانس خود را افزایش دهید.

۱۳. کمی بک لینک دریافت کنید

مهم نیست که افراد چه می گویند، لینک سازی (link building) یکی از بهترین روش های سئو وردپرس است. link building به این صورت خواهد بود که پس از انتشار محتوای با کیفیت بالا، سایت A در یک فرایند اشتراک گذاری اعتبار لینک، به محتوای مربوطه لینک می دهد. اگر وب‌سایت لینک دهنده معتبر باشد، گوگل رتبه شما را ارتقا خواهد داد.

لینک‌ها را فقط از وب‌سایت‌های باکیفیت یا معتبر بپذیرید. همچنین صرفا به وب سایت های با کیفیت بالا از نظر محتوا لینک دهید تا اعتبار سایت تان ارتقا یابد. سعی کنید تا به طور طبیعی لینک دریافت نمایید. اگر اقدام به خرید لینک کنید، گوگل متوجه می شود و شما را جریمه می کند. با ایجاد محتوای عالی، می توانید به طور طبیعی لینک ها را جذب نمایید.

در صورت استفاده از متن لنگر در لینک‌های خود، عباراتی مانند «اینجا کلیک کنید» را به کار نبرید و به جای آن از متنی استفاده نمایید که معنا داشته باشد. در نهایت، اگر می‌خواهید به یک وب‌سایت لینک دهید اما تمایل ندارید اعتبار لینک را به اشتراک بگذارید، می‌توانید از ویژگی “rel=”nofollow در لینک‌های خود استفاده کنید.

مثال:

<a href=”http://www.example.com” rel=”nofollow” title=”example title”>متن لنگر با معنی</a>
جمع بندی

پس از اجرای بهترین روش های سئو وردپرس، برای دیدن نتایج باید مدتی صبر کنید. علاوه بر این، باید استراتژی سئو وردپرس خود را مطابق با تغییرات الگوریتم ها، بروزرسانی نمایید. برای جلوگیری از جریمه، دستورالعمل های سئو را دنبال کنید. به طور خلاصه، محتوای با کیفیت بالا تولید کرده و سایت خود را تبلیغ نمایید.

Share