۱۱ روش بهبود سایت با استفاده از ChatGPT برای توسعه دهندگان وردپرس

برای بهبود سایت با استفاده از ChatGPT محدودیت هایی وجود دارد که به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس باید از آنها آگاه باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با تکامل فناوری‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT، سوالات زیادی در مورد آینده توسعه وردپرس و اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به شغل یا کسب‌وکار شما کمک کند، مطرح می شود. ابزارهای پیچیده هوش مصنوعی می توانند بسیاری از وظایفی را که قبلاً به هوش انسانی نیاز داشتند، انجام دهند.

اگر نگران این هستید که در نهایت هوش مصنوعی شغل شما را تصاحب کند، باید گفت که جای نگرانی وجود ندارد و صرفا نیاز است همگام با آن حرکت کنید. این مقاله به بررسی برخی از راه‌هایی می‌پردازد که هوش مصنوعی، به‌ویژه ChatGPT، چگونه می تواند به یک توسعه‌دهنده وردپرس کمک کند. پس از مطالعه این مقاله و بررسی برخی از راهکارهای شرح داده شده، متوجه خواهید شد که چرا ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT می توانند یک دستیار ارزشمند برای کمک به شما جهت انجام سریعتر کارها به خصوص بهبود سایت با استفاده از ChatGPT باشند.

خلاصه ای از ChatGPT

Chat Generative Pretrained Transformer به اختصار ChatGPT، توسط OpenAI، یک شرکت تحقیق و اجرای هوش مصنوعی ایجاد شده است. این ابزار قدرتمند با استفاده تقویت یادگیری و رویکرد نظارتی، عملکرد فوق العاده ای از خود نشان می دهد. ChatGPT به عنوان یک هوش مصنوعی می تواند به طور موثر پاسخگوی سوالات پیچیده باشد.

ChatGPT نوعی هوش مصنوعی مولد (Generative AI) بوده و می‌تواند وظایف مختلفی را انجام دهد. می توانید آن را تحت آموزش قرار دهید تا متن‌هایی مشابه با نمونه‌هایی که آموزش دیده است، ایجاد نماید. به عبارت دیگر، می‌تواند در کدنویسی، نوشتن مقالات، ایجاد قوانین یا حتی نوشتن ایمیل‌ها، کمک کند.

روش های بهبود سایت با استفاده از ChatGPT

هوش مصنوعی مزایای بسیار زیادی را به شما ارائه می دهد که یکی از اصلی ترین آنها بهبود سایت با استفاده از ChatGPT می باشد. در ادامه برخی از راهکارهایی را که می توانند مفید باشند، ذکر شده اند.

توجه: نمونه‌های زیر با استفاده از GPT-3 (نسخه رایگان آن) تولید شده‌اند. بنابراین بررسی روش‌هایی که در ادامه شرح داده می شوند، هزینه‌ای ندارد.

۱. ایجاد کد

ChatGPT یک ابزار ارزشمند برای توسعه دهندگان وردپرس در زمینه تولید کد است. ChatGPT با ارائه چند قطعه کد، می تواند نیازهای شما را درک و تفسیر کند و در زمان و تلاشی که انجام می دهید صرفه جویی نماید. ChatGPT توانایی تولید کد برای کارهای پیچیده، مانند ایجاد کل ماژول ها یا کلاس ها را نیز دارد. این بدان معنی است که حتی اگر با کدنویسی آشنا نباشید، ChatGPT می‌تواند به عنوان یک دوره آموزشی عمل نماید و به شما در درک عملکرد کد موردنظر کمک کند.

جهت نشان دادن قابلیت‌های بهبود سایت با استفاده از ChatGPT، یک خط کد برای فرمی درخواست شد که در آن مشتریان می‌توانند از بین انواع مواد غذایی انتخاب کنند. بسیار جالب بود که ChatGPT به سرعت کدهای لازم را در عرض چند ثانیه تولید نمود.

تصویر(۱)

اگر از پاسخ ارائه شده راضی نبودید، می توانید درخواست کنید تا کدها مجدد تولید شوند. در این صورت، ChatGPT کدهای دیگری به شما ارائه خواهد داد. علاوه بر این، توضیحاتی در خصوص قطعه کدهای موجود ارائه می کند. در نهایت می توانید به خروجی کار رای دهید.

تصویر(۲)

با حذف کدنویسی، زمان زیادی برای رسیدگی به سایت خواهید داشت، که این امر می‌تواند به شما کمک کند تا روی بخش‌های دیگر کسب و کار خود تمرکز کنید.

۲. آزمایش

ChatGPT ابزاری ارزشمند برای توسعه دهندگان وردپرس در هنگام ایجاد موارد آزمایشی است و چندین راه جهت کمک به این فرآیند ارائه می دهد. ChatGPT توانایی تجزیه و تحلیل و درک منطق و ساختار کدهایی را دارد که در ناحیه چت وارد می کنید. این کار در بهبود سایت با استفاده از ChatGPT این امکان را فراهم می سازد تا موارد آزمایشی را ایجاد و انواع تحلیل ها را روی آنها انجام دهد.

همچنین ChatGPT مستندات واضح و قابل درکی را برای این موارد آزمایشی ایجاد می کند. این مستندات شامل ورودی های آزمون، نتایج پیش بینی شده و شرایط مختلف می شوند. داشتن چنین اطلاعاتی، روند آزمایش را بسیار ساده می کند. با در دست داشتن این اطلاعات ارزشمند به عنوان یک توسعه دهنده، به راحتی می توانید کد خود را بروز کرده و بر اساس نتایج آزمایش، موثرترین متغیرها را تعیین کنید. این قابلیت، امکان اصلاح و بهینه سازی کارآمد کد را فراهم می کند.

۳. مستندات فنی

ایجاد مستندات فنی می تواند یک کار دشوار برای توسعه دهندگان باشد. خوشبختانه، ChatGPT به لطف مهارت زبان طبیعی می تواند به آنها کمک کند. به سادگی یک قطعه کد به ChatGPT ارائه داده و به آن دستور دهید تا مستنداتی را ایجاد نماید که هدف کد، ورودی ها و سایر اطلاعات مهم را توضیح دهد. به عنوان مثال، در تصویر زیر قطعه کدی توسط ChatGPT تولید شده که مربوط به سفارش غذا می باشد. این برنامه کدهای زیادی بوده که فقط بخش کوتاهی از مستندات آن ارائه شده است.

تصویر(۳)

می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری مانند پارامترها، مقادیر بازگشتی، مدیریت خطا و موارد دیگر را دریافت نمایید. دقت داشته باشید که ChatGPT کامل نیست. در هر صورت استفاده از آن برای مستندسازی می تواند یک راهکار عالی جهت ویرایش برنامه در آینده ارائه دهد. ChatGPT یک راه فوق العاده برای نوشتن سریع مستندات کدها و تمرکز روی موارد مرتبط دیگر در کسب و کار شما است.

۴. Debugging یا اشکال زدایی

اگر نیاز به یافتن باگ‌ها با استفاده از روش‌های برنامه‌نویسی ایده آل دارید، ChatGPT بسیار مفید خواهد بود. این کار می‌تواند منجر به ایجاد استراتژی‌های رفع اشکال و توصیه های مفید جهت رفع باگ‌ها شود. علاوه بر این، ChatGPT قادر است یک قطعه کد را مورد بررسی قرار داده و برای یافتن و رفع باگ ها، پیشنهاداتی را ارائه دهد. این امر موجب حذف ساعت‌ها جستجوی زمانبر و شاید بی حاصل برای پیدا کردن باگ‌ها می‌شود.

همچنین می‌توانید توصیه‌هایی درباره بازسازی کد ارائه دهید که به ایجاد تغییرات جهت بهبود قابلیت خواندن، قابلیت نگهداری و کاهش باگ‌ها، کمک می‌کند. این کار باعث می‌شود تعداد باگ‌ها کاهش یابد و فرآیند توسعه سریعتر انجام گردد.

تصویر(۴)

اشکال زدایی سریع و بهبود سایت با استفاده از ChatGPT می تواند باعث صرفه جویی در زمان، هنگام کدنویسی شود.

۵. تولید Comment

ChatGPT یک ویژگی ارزشمند به نام تولید Comment برای توسعه دهندگان وردپرس فراهم می کند. این ویژگی به شما کمک خواهد کرد تا با افزودن نظرات و توضیحات به کدهای خاص، درک روشنی از عملکرد آنها به دست آورید. ویژگی ذکر شده به توسعه دهندگان دیگر کمک زیادی می کند تا کد شما را راحت تر درک کنند. علاوه بر این، ChatGPT قادر به ارائه توضیحات برای بخش های خاصی از کد است. این ویژگی به ویژه زمانی مفید خواهد بود که نیازی به مستندات کامل نیست اما به اطلاعات و جزئیات خاصی در مورد بخش‌هایی از کد احتیاج دارید.

تصویر(۵)

۶. ساده سازی کدها پیچیده

بهبود سایت با استفاده از ChatGPT به برنامه‌نویسان امکان می‌دهد تا توضیحاتی با زبان ساده درباره قسمت‌های پیچیده کد ارائه دهند تا سایرین به راحتی بتوانند آنها را درک کنند. ChatGPT قادر است به طور خودکار نظرات و مستندات مربوط به کدها را تولید کرده و همچنین آنها را ساده‌تر نماید.

۷. پردازش داده ها

در پردازش داده ها به کمک نیاز دارید؟ ChatGPT می تواند با تولید کدی که داده ها را برای آموزش و آزمایش مدل ها آماده می کند، در این زمینه کمک نماید. این ویژگی شامل مدیریت وظایفی مانند رمزگذاری متغیرهای گروه‌بندی شده و اصلاح یا تکمیل مقادیر با یک استراتژی ساده است.

علاوه بر این، می‌تواند ویژگی‌های جدیدی را از داده‌های موجود ایجاد نماید. برای مثال، کدی را تولید می‌کند که اطلاعات را از داده‌های بدون ساختار (مانند متن یا تصاویر) استخراج می‌نماید. از این نقطه به بعد، اطلاعات به داده‌های ساختار یافته برای یادگیری ماشین تبدیل می‌ شوند. این کار کمک می‌کند فرآیند پیش‌پردازش را سریع‌تر، با بهره وری بالا و دقیق‌تر انجام دهید.

۸. مهندسی

ChatGPT به مهندسی ویژگی برای برنامه نویسی یادگیری ماشین کمک می کند و این کار را با ارائه قابلیت تولید متن خودکار انجام می دهد. بنابراین، مهندسی ویژگی به کاهش ابعاد یک مجموعه داده و افزایش تفسیرپذیری یک مدل به صورت سریع و دقیق، کمک می کند.

۹. ایجاد کد جایگزین

این ویژگی برای توسعه دهندگان وردپرسی که تمایل دارند با تولید کد جایگزین، بهبود سایت با استفاده از ChatGPT را ممکن سازند، مناسب است. بنابراین، می‌توانید یک کد قدیمی را در اختیار ChatGPT قرار دهید تا پیشنهادهایی در خصوص بهبود آن ارائه نماید. ممکن است پیشنهاد محدود کردن استفاده از حافظه یا کاهش تعداد عملیات را ارائه دهد. به عنوان مثال، از ChatGPT درخواست شد تا برای قطعه کد زیر یک جایگزین تولید کند.

تصویر(۶)

این مثال چندان پیچیده نیست. با این حال، ChatGPT می تواند کدهای جایگزین بسیار پیچیده ای را نیز پردازش نماید. پاسخ دریافتی به صورت تصویر زیر خواهد بود:

تصویر(۷)

در ادامه توضیحی نیز برای آن ارائه می کند:

تصویر(۸)

توضیحات بالا نشان می دهد که چه تغییراتی در کد اصلی ایجاد شده است.

۱۰. توسعه و راه‌اندازی مدل

ChatGPT می تواند در آماده سازی و پاکسازی داده های متنی کمک نماید. این کار عملکرد یک مدل را بهبود داده و متنی شبیه انسان ایجاد می کند که در نهایت می‌تواند برای تقلید ارتباط انسان و رایانه استفاده شود. زمانی که می‌خواهید سیستم‌های هوش مصنوعی مکالمه‌ای مانند چت بات را توسعه داده و به کار ببرید، این ویژگی منحصر به فرد، مفید خواهد بود.

۱۱. تحقیق

جهت ایجاد سوالات متداول و یافتن پاسخ، ChatGPT یک ابزار عالی برای تحقیق است و می تواند سوالات پیچیده برنامه نویسی را درک کرده و پاسخ دهد. به نوعی می توانید از ChatGPT به عنوان یک موتور جستجو استفاده کنید. همچنین، ChatGPT همراه با پاسخ‌های خود، نمونه‌ کدهای مرتبطی را ارائه می‌دهد تا بتوانید پاسخ‌هایی که ارائه می‌دهد را بررسی نمایید. به عنوان مثال، از ChatGPT خواسته شد تا کتابخانه ای که ویژگی پاپ آپ را به وب سایت اضافه می کند، ایجاد نماید.

تصویر(۹)

هوش مصنوعی همیشه ۱۰۰% دقیق نیست. با این حال، اغلب می توانید اطلاعات خوب و دقیقی در مورد کدنویسی و توسعه برنامه ها دریافت نمایید. اگر فکر می کنید اطلاعات دقیقی ارائه نمی کند، به روش دیگری عمل نمایید. برای دستیابی به آنچه انتظار دارید، باید اطلاعات مفید و دقیقی را به دست آورید.

آیا می توانید به پاسخ های ChatGPT اعتماد کنید؟

برای بهبود سایت با استفاده از ChatGPT محدودیت هایی وجود دارد که به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس باید از آنها آگاه باشید. با اینکه می تواند یک ابزار مفید باشد اما درک محدودیت های آن مهم است. مدل داده های آموزشی، شامل طیف گسترده ای از محتوای نوشتاری می باشد که توسط افراد در طول زمان ایجاد شده است. این بدان معنی خواهد بود که ChatGPT می تواند رفتار مغرضانه ای از خود نشان دهد و سوگیری های موجود در داده هایی که تحت آنها آموزش دیده را منعکس کند.

به طور خلاصه، ضروری است که دقت کافی داشته باشید و کورکورانه تمام اطلاعاتی را که ChatGPT ایجاد می‌کند، نپذیرید. این مدل برای رسیدن به تکامل، راه زیادی در پیش دارد. با این حال، می تواند ایده های ارزشمندی جهت تکمیل مهارت های شما به عنوان یک توسعه دهنده، ارائه نماید.

اعتماد و بهبود سایت با استفاده از ChatGPT

تصویر(۱۰)

به عنوان یک توسعه دهنده، وظایف شما همچنان حیاتی است. ChatGPT می تواند یک ابزار مفید باشد اما نباید به آن اعتماد کامل داشته باشید.

نتیجه گیری

از آنجایی که فناوری هوش مصنوعی مانند ChatGPT به پیشرفت خود ادامه می دهد، بسیار مهم است که همگام با آن حرکت کرده و حداکثر بهره را از آن ببرید. درک مزایای استفاده از هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای برای گنجاندن آن در روند کاری خود بگیرید. ChatGPT می تواند ابزاری ارزشمند برای توسعه دهندگان وردپرس باشد و برای بهبود سایت با استفاده از ChatGPT می توانید از ۱۱ نکته ذکر شده استفاده نمایید. با استفاده از قابلیت های آن همانطور که در بالا نشان داده شده است، می توانید در زمان صرفه جویی کرده و روی بهبود سایر جنبه های توسعه تجارت خود تمرکز کنید.

بنابراین، به جای نگرانی در مورد از دست رفتن شغل خود و جایگزین شدن با هوش مصنوعی، آن را به عنوان یک فناوری سودمند در نظر بگیرید که با استفاده صحیح، می تواند بهره وری شما را افزایش، هزینه ها را کاهش و توسعه سایت وردپرسی با کیفیت بالا را تضمین کند.

Share