مصطفی نظری: حکم 4 ماه انفصال از خدمت شهردار صادر شده است

مردم لشت نشاء مقابل شهرداری تجمع کردند، رئیس شورا واکنش نشان داد

نظری اظهار کرد: ما باید در خصوص پروژه‌های نیمه‌کاره لشت نشا از شهردار سوال بپرسم یا اینکه ایشان باید در رابطه با بدهی ۲۳ میلیاردی شهرداری لشت نشا پاسخ بدهند و بگویند که این بدهی به چه علت است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه طرح سوال از ابراهیم صالحی، شهردار لشت نشا امروز (دوشنبه یکم آبان ماه) در حالی قرار بود صورت گیرد که عده‌ای از مردم مقابل شهرداری این شهر تجمع کرده و خواستار ادامه فعالیت شهردار لشت نشا شدند.

طبق قانون هر شورای شهری می‌توانند از شهردار سوال بپرسد

مصطفی نظری، رییس شورای شهر لشت نشا در گفتگو با «لشت نشا خبر» ضمن دعوت مردم به آرامش، اظهار کرد: طبق قانون هر شورای شهری می‌توانند از شهردار سوال بپرسد و شهردار نیز موظف به پاسخگویی است.

وی با بیان اینکه گاهی به شهردار بخاطر برخی از عملکردها تذکر کتبی داده می‌شود و گاهی نیز جلسه طرح سوال گذاشته می‌شود که شهردار باید در صحن شورا حضور یابد و به سوالات اعضای شورا پاسخ دهد که این موضوع امری طبیعی است.

رییس شورای شهر لشت نشا در گفتگو با «لشت نشا خبر» با ادامه داد: تا کنون سه بار به آقای صالحی تذکر کتبی دادیم که ایشان می‌تواست در فضای دوستانه یا با حضور در صحن شورا یا به صورت کتبی پاسخ ما را بدهند اما هیچگونه پاسخی به شورا داده نشد!

جلسه طرح سوال از شهردار بود نه استیضاح

نظری با بیان اینکه ما از آقای شهردار به صورت رسمی دعوت کردیم تا به شورا بیایند و پاسخ ما را بدهند و مردم گمان می‌کردند جلسه امروز شورا جهت استیضاح شهردار بود، که قویاً این موضوع را تکذیب می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، گفت: در خصوص طرح سوال از شهردار حاضریم به همه مردم پاسخ دهیم؛ ما می‌توانستیم جلسه را غیرعلنی برگزار کنیم اما به جهت شفاف‌سازی این کار را نکردیم.

رییس شورای شهر لشت نشا همچنین اظهار داشت: اعضای شورای شهر، نماینده مردم هستند و قطعاً کار علیه منافع مردم انجام نخواهند داد.

شهردار باید در خصوص بدهی ۲۳ میلیاردی پاسخ بدهد!

نظری با اشاره به اینکه امروز مردم ما احساسی برخورد کردند زیرا مردم فکر می‌کردند جلسه امروز، جلسه استیضاح است، تصریح کرد: ما باید در خصوص پروژه‌های نیمه‌کاره لشت نشا از شهردار سوال بپرسیم یا اینکه ایشان باید در رابطه با بدهی ۲۳ میلیاردی شهرداری لشت نشا پاسخ بدهند و بگویند که این بدهی به چه علت است؟

وی افزود: متأسفانه شهردار لشت نشا علی‌رغم تأکید بزرگان بخش از جمله بخشدار و امام جمعه محترم تمکین نکردند و به سوالات شورا پاسخ ندادند و به جلسه نیز نیامدند! که ما این موضوع را توهین به مردم می‌دانیم.

این عضو شورای شهر لشت نشا همچنین در گفتگو با «لشت نشا خبر» اظهار کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم تحت هر شرایطی نگاه در شهر لشت نشا به سمت عمران و آبادی پیش رود و کارهای بیشتری در شهر صورت گیرد.

فرصت شورا برای دریافت برائت از حکم انفصال خدمت

وی با تأکید بر اینکه هدف ما همدلی بین همه اعضای شورای شهر است، گفت: شهردار باید همسو با شورای شهر و در چارچوب قانون، حرکت کنند.

نظری در پاسخ سوال خبرنگار «لشت نشا خبر» مبنی بر اینکه آیا افراد حضور یافته در تجمع امروز توسط شهردار برای این کار تشویق شده بودند، گفت: نهادهای مربوطه باید در این زمینه پاسخ بدهند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شورای شهر در پاسخ به‌ عدم حضور شهردار در جلسه طرح سوال چه اقدامی خواهد کرد؟ نیز گفت: شورای شهر روال قانونی خود را طی خواهد کرد.

رییس شورای شهر لشت نشا در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع انفصال خدمت شهردار لشت نشا نیز بیان کرد: آقای شهردار از سوی هیأت تخلفات استانداری چهار ماه انفصال از خدمت خوردند که به ایشان فرصت دادیم که در دو یا سه ماه برائت خود را بیاورند که این کار تا امروز نیز انجام نشده است و پرونده در مرحله تجدیدنظر است.

نباید شهرداری را با بدهی سنگین رها کنیم

وی در گفتگو با «لشت نشا خبر» اظهار داشت: مردم باید بداند با توجه به هزینه‌هایی که شهردار کرده است، میراث بدهی چند میلیاردی برای شهرداری لشت نشا باقی مانده است و ما نباید شهرداری را با بدهی سنگین رها کنیم تا در آینده شاهد صف بزرگ طلبکاران از شهرداری لشت نشا باشیم که این موضوع در شأن مردم فهیم لشت نشا نیست.

رییس شورای شهر لشت نشا در پایان با تأکید بر اینکه کار باید در حد توان مالی شهرداری لشت نشا باشد، گفت: مردمِ خوب لشت نشا نگران نباشند؛ ان‌شاءالله با اتحاد و همدلی مشکلات را یکی پس از دیگری حل خواهیم کرد.

Share