عضو شورای شهر لشت نشا مطرح کرد:

حقوق معوقه چهارماهه پرسنل شهرداری لشت نشا | تفکیک زباله شعاری بیش نیست!

صادقی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما عدم چابک‌سازی پرسنل شهرداری است، گفت: پرسنل شهرداری لشت نشا حدود چهار ماه حقوق معوق دارند همچنین در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بیمه تنها پنج ماه از سال توسط شهرداری به تأمین اجتماعی پرداخت شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هفته پیش همزمان با بارش باران در استان، شهر لشت نشاء نیز دچار آیگرفتگی شد به طوری که بالاآمدن آب رودخانه اوشمک حادثه ساز نیز شد و متاسفانه شاهد مرگ یک نفر بودیم.

پس از آن انتقادات از عملکرد شهرداری لشت نشا بالا گرفت و بسیاری در فضای مجازی معتقد بودند که شهرداری باید نسبت به ایمن سازی حاشیه پل اقدام می کرد.

در راستای بررسی عملکرد شهرداری لشت نشا، محمد صادقی، نائب رییس شورای شهر لشت‌ نشا در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه مدیریتی خوب است که همراه با همفکری و هم‌اندیشی باشد، گفت: قدرت در مدیریت شهری لشت نشا به سه نفر ختم شده که شامل دو تن از اعضا بهمراه شهردار است.

وی با تاکید بر اینکه شورا در همه معضلات باید یاری‌دهنده شهرداری باشد، افزود: با این شرایط برنامه کوتاه، بلند و میان مدتی وجود ندارد زیرا به دلیل حمایت‌های دو تن از اعضای شورا از آقای شهردار، شهردار به سایر اعضای شورای شهر لشت نشا هیچ اعتنایی نمی‌کند و یک فضای سیاسی مطلق حاکم است.

صادقی وجود ماشین‌آلات را برای خدمات‌رسانی به مردم ضروری دانست و تصریح کرد: در دوران گذشته، شهردار وقت توانستند، ماشین آلاتی را به سیستم شهرداری اضافه کنند اما در دوران تصدی شهردار فعلی به دلیل کم‌کاری یا عدم رایزنی صحیح نه تنها ماشین‌آلاتی اضافه نشد بلکه خرابی گسترده‌ای در ماشین‌آلات رخ داد.

 حقوق معوقه چهارماهه پرسنل شهرداری

این عضو شورای شهر لشت نشا عدم مدیریت صحیح در شهرداری لشت نشا را سبب هدر رفت بیت‌المال و منابع عنوان کرد و افزود: این امر موجب شد که نتوانیم در زمینه خدمات شهری به مردم لشت نشا خدمات مناسبی ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما عدم چابک‌سازی پرسنل شهرداری است، گفت: پرسنل شهرداری لشت نشا حدود چهار ماه حقوق معوق دارند و همچنین در سال‌های ۹۷ و ۹۸ تنها بیمه پنج ماه از سال توسط شهرداری به تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

صادقی با بیان اینکه برخی پرسنل نورچشمی‌ شهرداری لشت نشا حقوق خود را کامل دریافت کردند، افزود: در پرداخت حقوق‌ها تبعیض صورت گرفته است اما در خصوص بیمه هیچکدام از پرسنل وضعیت بیمه‌ای مناسبی ندارند.

نائب رییس شورای شهر لشت‌ نشا افزود: با گذشت ۹ ما از سال ۹۹ شنیده شده است که تنها سه ماه پول بیمه پرسنل پرداخت شده است و تا امروز یک ساعت هم به پرسنل شهرداری اضافه‌کار پرداخت نکرده ایم.

  شاید اگر کم‌کاری نمی‌شد حادثه سقوط خودرو رخ نمی‌داد

وی در ادامه با بیان اینکه پارک شهر تخریب شده به دیارمیرزا گفت: خانه روستایی و زمین چمن  شهر رها شده است و وضعیت آسفالت معابر اصلی نامناسب است.

صادقی با اشاره به عدم پیگیری در خصوص پروژه کمربندی، تأکید کرد: هیچکدام از مؤلفه‌های توسعه شهری در شهر لشت نشا دیده نمی‌شود و از نظرم عملکرد شهردار ضعیف است.

این عضو شورای شهر لشت نشا همچنین در خصوص حادثه سقوط خودروی یکی از شهروندان در رودخانه اوشمک که منجر به فوت این شهروند نیز شد، اظهار داشت: رییس ستاد بحران شهردار است و من به عنوان عضو ناظر شورای شهر در ستاد بحران هستم اما به جلسه‌ای دعوت نشدم بنابراین جلسه‌ای تشکیل نشده است.

صادقی با بیان اینکه شهرداری باید مناطق حادثه‌خیز و بحرانی را شناسایی کند، گفت: متأسفانه بالا آمدن آب رودخانه اوشمک مورد توجه شهرداری قرار نگرفت درحالیکه ما حتی اعلام خطر نیز نکرده بودیم.

نائب رییس شورای شهر لشت‌ نشا از اختصاص بالغ بر یک میلیارد تومان بودجه برای پروژه ساماندهی رودخانه اوشمک خبر داد و گفت: این پروژه از سال ۹۶ آغاز است.

وی افزود: بازه زمانی سه ساله برای این پروژه بسیار زیاد است و به نظرم باید تا الان لایروبی و بسترسازی آن آماده می‌شد که یک ضلع آن درست شده و ضلع دیگر آن آماده نشده است.

این عضو شورای شهر لشت نشا افزود: به نظر می‌رسد در این زمینه کم‌کاری صورت گرفته است و شاید اگر این کم‌کاری انجام نمی‌شد این حادثه تلخ اتفاق نمی‌افتاد.

شهردار بدون مستندات و خودسرانه به مردم بیلان کاری می‌دهد!

عضو شورای شهر لشت نشا در واکنش به چاپ بنر عملکرد شهرداری در سطح شهر نیز گفت: طبق ماده ۷۱ قانون شهرداری‌ها، شهردار موظف است هر شش ماه عملکرد شش ماهه خودش را به شورا ارائه کند.

وی یادآور شد: آقای شهردار نه مستنداتی ارائه می‎کند، نه تصویب شورا را می‌گیرد اما خودسرانه به مردم بیلان کاری می‌دهد؛ معنی این کار این است یا شهردار می‌خواهد تبلیغ کند و یا می‌خواهد سر شورا را کلاه بگذارد!

صادقی با بیان ما اعضای شورا در رسانه‌ها و بنرها در حال مشاهده عملکرد شهردای هستیم، گفت: شهرداری لشت نشا بدهی بسیاری به دلیل عدم مدیریت مالی متحمل شده است.

 تذکرات شفاهی و کتبی استانداری گیلان به شهردار لشت نشا

این عضو شورای شهر لشت نشا اظهار داشت: به دلیل عدم ارائه عملکرد مالی، شورای شهر هیچ خبری از بدهی و قراردادهای عمرانی شهرداری ندارد.

وی با بیان اینکه این مشکلات را بارها به استانداری گیلان اعلام کردیم، گفت: استانداری تذکرات خود را به صورت شفاهی و کتبی به آقای شهردار گفته است و این موضوع به تخلفات اداری نیز رفته است اما متأسفانه به خاطر حمایت‌های دو تن از اعضای شورا اعتنایی به این تذکرات نشده است و به همین دلیل بنده به عنوان عضو شورای شهر نمی‌توانم به شما بگویم که شهرداری لشت نشا چقدر بدهی دارد!

صادقی گفت: دو بار در شورا از شهردار طرح سوال کردیم اما به دلیل حمایت دو تن از شورا، استیضاح ما به ثمر ننشست و متأسفانه استانداری نیز بازرسی را ارسال نکرده اما مستندانی وجود دارد که تذکراتی به شهردار لشت نشا داده شده است.

نائب رییس شورای شهر لشت‌ نشا با اشاره به اینکه بودجه مصوب شورای شهر برای سال ۹۷ و ۹۸ هفت میلیارد تومان بسته شد، گفت: تفریغ بودجه سال ۹۶ و ۹۷ به دلیل مغایرت مورد تصویب شورای شهر قرار نگرفته است بنابراین هیچ اطلاعاتی از بدهی شهرداری ندارم!

تفکیک زباله شعاری بیش نیست!

وی در خصوص موضوع پسماند نیز گفت: ما در حمل زباله به روش سنتی نیز مانده‌ایم و اگر وارد ساختمان شهرداری بشوید، مشاهده می‌کنید که تمام زباله‌های سطح شهر در شهرداری دپو شده است و اینکه گفته می‌شود ما می‌خواهیم تفکیک زباله انجام دهیم، شعاری بیش نیست!

صادقی افزود: دو خودرو حمل زباله شهرداری به دلیل بی‌توجهی به بیت‌المال خراب شده است و در محوطه شهرداری قرار داد.

ساختمان آتش‌نشانی بلاتکلیف باقی مانده است

به گزارش دیارمیرزا، عضو شورای شهر لشت نشا در خصوص ساختمان آتش‌نشانی لشت نشا، اظهار کرد: از کسانی که در ادوار گذشته بهترین نقطه شهر را برای احداث ساختمان آتش‌نشانی انتخاب کردند تشکر ویژه می‌کنم، در سال ۹۶ و ۹۷ مبلغ ۱۹۶ میلیون تومان در دو مرحله اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: آقای شهردار در تفریغ بودجه ۹۷ اعلام کرده بود که ساختمان آتش نشانی تجهیز شده که این موضوع مورد اعتراض من قرار گرفت اما اعتنایی به صحبت‌هایم نشد و در سال ۹۸ آقای شهردار در واکنش به مصاحبه ام اعلام کرد که ما برای آتش‌نشانی تجهیزات خریداری کردیم اما با این حال هیچ اسنادی در این رابطه مشاهده نشده و این ساختمان بلاتکلیف باقی مانده است.

صدای نحفیف شورای شهر لشت نشا را به گوش استانداری برسانید

صادقی در پایان با اشاره به اینکه از رسانه‌ها می‌خواهیم صدای نحفیف شورای شهر لشت نشا را به گوش استانداری برساند، اظهار داشت: ما کدام مؤلفه توسعه شهری را مشاهده می‌کنیم که اینقدر با این شهردار مدارا می‌شود! از استاندار گیلان در خواست داریم که به وضعیت ما رسیدگی کند.

Share