فرماندار رشت در مراسم معارفه شهردار لشت نشا؛

تمام مسئولیت‌های شهر به شهرداری واگذار شود | امور را به خود مردم واگذار کنیم

مراسم معارفه ابراهیم صالحی توچاهی شهردار شهر لشت‌نشاء با حضور نمایندگان رشت در مجلس و فرماندار رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی فتح اللهی فرماندار رشت در مراسم تودیع و معارفه شهردار لشت‌نشاء، اثرگذاری مثبت و ماندگار مشارکت بالای مردم در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ را یادآور شد و اظهار داشت: این پیام برای ما واضح و روشن است که در هر کاری که میخواهیم ماندگار و اثرگذار باشد، باید مشارکت و حضور بالای مردم را در هر عرصه‌ای داشته باشیم.
وی افزود: نمود واقعی و عینی مشارکت مردم این است که امور را به خود مردم واگذار کنیم، مشارکت مردم در شوراها نیز از این نمونه است. مردم بعنوان عضو مجمع، هیئت مدیره شوراها را انتخاب می‌کنند و این بمعنای مشارکت همه جانبه است.
فتح اللهی با بیان اینکه نگاه حاکمیت و دولت نیز فراهم سازی زمینه‌های واگذاری مدیریت به مردم است، گفت: انتخاب شهردار، انتخابی به نیابت از مردم است و در حقیقت امور به خود مردم واگذار شده و مردم باید بر کار شوراها و شهردار نظارت مستقیم داشته باشند و به همین دلیل است که شوراها موظف هستند که هر ۶ ماه بیلان کار خود را به اطلاع عموم برسانند.
وی افزود: مردم انتخاب می‌کنند، فعالیت ونظارت می‌کنند و ما هم راهنمایی و هدایت می‌کنیم و هرکجا که لازم باشد کمک خواهیم کرد.
فرماندار رشت مشکلات شهرداری را به دلیل نبود مدیریت واحد در این نهاد مورد انتقاد قرار داد و گفت: هر آنچه که در درون شهر اتفاق می‌افتد باید از نظر قانونی در اختیار شهرداری و شورای شهر قرار بگیرد اما در حال حاضر چنین نیست و این نهاد به نوعی آسفالت‌کار، پیاده‌رو کار و جدول‌کار است.
وی افزود: در بحث حمل و نقل، فضای ورزشی، راهنمایی و رانندگی و آب و فاضلاب، شهرداری هیچ اختیاری از خود ندارد و به همین دلیل فعالیت‌های عمرانی شهرداری به دلیل برخورد با عملیات سایر دستگاه‌ها همواره مورد نقد مردم قرار می‌گیرد.
فتح اللهی با بیان اینکه درآمدهای شهرداری به سختی به‌دست می‌آید و هزینه‌ها سالانه در حال افزایش است، گفت: امیدوارم مجلس با استفاده از ظرفیت نمایندگان در مسیری حرکت کند که  تمام مسئولیت‌های شهر که در کل دنیا در اختیار شهرداری است، در کشور ما نیز به این نهاد واگذار گردد.
وی به اختصاص بودجه ۱۰ میلیارد تومانی در کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری رشت برای شهر لشت نشاء اشاره کرد و گفت: بودجه امسال لشت نشاء صد در صد افزایش یافته و برای هر آنچه که درخواست شده بود از بهسازی تا فضای سبز به صورت کد دار در کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت، ردیف اعتبار در نظر گرفته شده است.
فتح اللهی با ذکر بهره‌برداری ازپروژه‌های مختلف در شهر لشت‌نشاء گفت: توانستیم پروژه‌های آب، برق‌رسانی و عمرانی را با مشقت فراوان در اختیار مردم قرار دهیم و اینهمه تنها در قالب یک سیستم همگرا امکان‌پذیر است.
وی فراهم آوردن بسترهای توسعه را به کمک همدلی و هم‌گرایی، به شهردار و شورای شهر توصیه کرد و گفت:  قرار نیست که چهار سال آینده شهرداری و شورای شهر همه مشکلات را به طور کامل رفع نمایند. هدف‌گذاری برای یک کار خوب و ماندگار بسیار ارزشمندتر از ده‌ها پروژه نیمه تمام است.
نماینده عالی دولت در مرکز استان در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های شهردار قبل و آرزوی موفقیت برای شهردار جدید خواستار خدمت بیش از پیش به مردم نجیب لشت نشاء شد و با مخاطب قرار دادن مردم گفت: شما مردم عزیز سهامدار شهرداری هستید و سهامدار باید بتواند با کمک‌های فکری و مالی زمینه مناسب برای توسعه شهر را فراهم آورد.
در این مراسم از خدمات سید حسن میرهاشمی شهردار قبلی لشت‌نشاء قدردانی و ابراهیم صالحی توچاهی بعنوان شهردار جدید لشت‌نشاء معرفی شد.

Share