هشت بیمارستان در غزه کار خود را متوقف کردند

اعلام فروپاشی کامل سیستم بهداشت غزه

در حالی که جنگ در نوار غزه وارد هجدهمین روز خود شد وضعیت غزه شاهد یک فاجعه انسانی بی‌سابقه است. بیش از یک میلیون و چهارصد هزار فلسطینی که نیمی از آنها در ۲۲۰ پناهگاه به سر می‌برند، آواره شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وزارت بهداشت غزه امروز آخرین آمار شهدا و زخمی‌های غزه را اعلام کرد. طبق بیانیه وزارت بهداشت غزه، تعداد شهدا به ۵۷۹۱ تن و تعداد زخمی‌ها به بیس از ۱۸۰۰ تن رسیده است.

طبق بیانیه وزارت بهداشت غزه، از بین شهدا ۲۳۶۰ تن کودک و ۱۲۹۲ تن زن هستند. اشغالگران در ساعات گذشته ۴۷ کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی انجام دادند که ۷۰۴ شهید برجای گذاشت.

وزارت بهداشت غزه افزود: آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) باید مراکز خود را برای کاهش فشار بر بیمارستان‌ها که با وضعیت فاجعه‌آمیز روبه‌رو هستند، باز کند.

این وزارتخانه افزود: ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز بهداشت از کار افتاده و ما نگران توقف فعالیت بیشتر این مراکز به دلیل نبود سوخت و هدف‌گیری‌های رژیم صهیونیستی هستیم.

این وزارتخانه تاکید کرد: فروپاشی کامل سیستم بهداشتی در بیمارستان‌های غزه را اعلام می‌کنیم. باز گذاشتن درهای بیمارستان‌ها به معنی آن نیست که به سیل زخمی‌ها می‌تواند خدمت رسانی کند.

وزارت بهداشت غزه افزود: از مصر می‌خواهیم گذرگاه رفح را برای تضمین ارسال کمک‌ها به غزه باز کند.

طبق گفته وزارتخانه مذکور، حملات صهیونیست‌ها به تاسیسات بهداشتی منجر به شهادت ۶۵ نیروی این بخش و انهدام ۲۵ آمبولانس شده است.

در این رابطه نیویورک تایمز به نقل سازمان بهداشت نوشت: کمک‌های پزشکی به دلیل نبود تضمین‌های امنیتی نمی‌توانند به بیمارستان‌های شمال غزه برسند.

همچنین نماینده وزارت بهداشت فلسطین در غزه به الجزیره گفت: بخش اعظم داروها و تجهیزات پزشکی تمام شده است. سیستم بهداشتی به حد فروپاشی کامل رسیده است. امیدوارم وجدان جهان درباره توقف جرایم صهیونیست‌ها و تهدیداتش بیدار شود.

این نماینده افزود: ما زخمی‌هایی داریم که هشتاد درصد سوختگی دارند و این دال بر استفاده صهیونیست‌ها از سلاح‌های جدید است.

به گزارش المیادین، در بمباران منزلی در شرق دیرالبلح دو کودک شهید و ۱۰ تن زخمی شدند. این درحالی است که جسد شش تن از زیر آوار خانه‌ خانواده سویلم در فالوجا در شمال غزه بیرون آورده شد. حمله‌ای نیز به منزل علیوه در محله الزیتون انجام شد که تعداد زخمی برجای گذاشت.

الجزیره اعلام کرد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو دور حمله به منزلی در محله الامل در خان یونس در جنوب غزه داشتند که تعدادی شهید و زخمی برجای گذاشت. اهداف ارتش اشغالگر در بمباران نوار غزه طی شب گذشته و بامداد سه شنبه بیشتر کودکان بودند.

سایت عرب ۴۸ گزارش داد، بر اثر بمباران خانه خانواده البطه در نزدیکی مسجد السلام در شهر القراره در خان یونس توسط هواپیماهای اشغالگر هفت تن شهید و تعدادی مجروح شدند. اجساد محمد الغلبان جبوره و همسرش پس از بمباران خانه‌شان توسط هواپیماهای جنگی از زیر آوار در نزدیکی «مسجد اندونزی» در خان یونس بیرون آورده شدند.  هواپیماهای اشغالگر همچنین خانه‌ای را مقابل مسجد خلیل الرحمن در اردوگاه الشاطی بمباران کردند.

شهردار جبالیا گفت: جنگنده‌های اشغالگر ساختمان اداری گاراژ شهرداری را بمباران کردند که در نتیجه آن مخزن سوخت و تعدادی از خودروهای شهرداری منهدم شد.

بر اثر بمباران منزلی در کنار یک مرکز خرید در اردوگاه نصیرت در مرکز نوار غزه تعدادی شهید و زخمی شدند. هواپیماهای اشغالگر پشت بازار ابودلال در بازار نصیرات در استان مرکزی نوار غزه را هدف قرار دادند. در حالیکه حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق شرقی نوار غزه ادامه دارد.

یک منبع پزشکی به الجزیره گزارش داد که بامداد سه شنبه در نتیجه حملات جدید رژیم صهیونیستی به منازل در البریج و دیرالبلح در مرکز نوار غزه، ۲۳ فلسطینی به شهادت رسیدند.

وزارت داخلی غزه همچنین از شهادت ۱۰ نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد، خبر داد. این حمله در منطقه الحشاشین در رفح رخ داد.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد، حملات صهیونیست‌ها به منازل مسکونی در جبالیا البلد در شمال غزه و منطقه القرار در خان یونس در جنوب این منطقه ادامه دارد و تلفاتی داشته است.

خبرنگار الجزیره نیز گفت، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان الوفاء در نوار غزه را بمباران کردند.

به گفته این خبرنگار، بیمارستان اندونزی در غزه به دلیل نبود سوخت از کار افتاده است. در حمله صهیونیست‌ها به منزلی در اردوگاه البریج پیکر شش شهید و تعدادی زخمی به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شد.

خبرنگار المیادین تاکید کرد: بیش از یک میلیون تن در غزه آواره هستند که نیمی از آنها بدون هیچ سرپناهی در میادین سرگردانند و نیمی دیگر با شرایط فاجعه‌آمیز در نبود آب و برق سر می‌کنند.

به گفته این خبرنگار، خطر شیوع بیماری‌های مسری در غزه با ادامه قطعی آب و نبود دارو رو به افزایش است.

هشت بیمارستان در غزه کار خود را متوقف کردند

مدیر بخش بیمارستان‌های غزه به الجزیره گفت که از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی از بیش از دو هفته پیش، هشت بیمارستان از ۲۴ بیمارستان در نوار غزه کار خود را متوقف کرده‌اند. این در حالی است که هشدارهایی داده شده مبنی براینکه بیمارستان‌هایی که هنوز به طور جزئی کار می‌کنند به دلیل تمام شدن سوخت تعطیل خواهند شد. شب گذشته برق بیمارستان اندونزی واقع در منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه به طور کامل قطع شد که به معنی از کار افتادن آن است.

Share