پایگاه خبری آکسیوس مدعی شد:

ایران از طریق سازمان ملل به اسرائیل هشدار داد | درگیری‌ها نباید به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه مدعی شد، ایران از طریق سازمان ملل به رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی به نوار غزه هشدار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  پایگاه خبری آکسیوس همزمان با سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران و آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا به منطقه مدعی شد که ایران روز شنبه به‌طور غیر مستقیم پیامی به رژیم صهیونیستی فرستاده و در آن نسبت به حمله زمینی به نور غزه هشدار داده است.

دو منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با آکسیوس خاطر نشان کردند که ایران در پیام خود تاکید کرده است که خواهان تشدید بیشتر جنگ حماس و اسرائیل نیست، اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه مجبور به مداخله خواهد بود.

این رسانه آمریکایی همچنین مدعی شد: در صورتی که ایران به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، ازجمله از طریق یک گروه شبه نظامی در سوریه یا با حمایت از هر تصمیم حزب‌الله برای پیوستن کامل به جنگ، درگیر شود، نبرد بین حماس و اسرائیل به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل خواهد شد.

بنابر ادعای آکسیوس، پیام ایران که از طریق سازمان ملل به اسرائیل فرستاده شده است، در حالی است که دولت بایدن در تلاش بوده تا ایران و حزب‌الله لبنان را از پیوستن به جنگ باز دارد. ایالات متحده در روزهای اخیر یک گروه ناو هواپیمابر و جت‌های جنگنده را نیز به منطقه فرستاد.

پایگاه خبری آکسیوس با اشاره به دیدار روز شنبه وزیر امورخارجه ایران با تور فینسلاند، نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه در بیروت افزود: این دو منبع دیپلماتیک همچنین گفتند که فینسلاند در این دیدار از امیرعبداللهیان خواست تا کمک کند که از سرایت درگیری در غزه و اسرائیل به منطقه گسترده‌تر در خاورمیانه جلوگیری کند. وزیر امور خارجه ایران نیز پاسخ داد که ایران نمی‌خواهد این درگیری‌ها به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود و می‌خواهد به آزادی غیرنظامیانی که در غزه توسط حماس گروگان گرفته شده‌اند، کمک کند.

بنابر ادعای این پایگاه خبری، امیرعبداللهیان به‌علاوه تاکید کرد که ایران خطوط قرمز خود را دارد و هشدار داده است که اگر عملیات نظامی اسرائیل ادامه پیدا کند و به‌ویژه اگر اسرائیل به وعده خود مبنی بر حمله زمینی به غزه عمل کند، ایران باید پاسخ دهد.

در گزارش آکسیوس آمده است که به گفته این منابع آگاه، فینسلاند سپس با تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات صهیونیست تماس گرفت و پیام ایران را ابلاغ کرد. دفتر فینسلاند تایید کرد که او روز شنبه با امیرعبداللهیان دیدار کرده و گفت که آن‌ها درباره «تلاش‌های دیپلماتیک برای آزادی گروگان‌ها، کاهش تنش و جلوگیری از سرایت درگیری به منطقه» گفت‌وگو کردند.

حسین امیرعبداللهیان که در جریان سفر منطقه‌ای خود به لبنان رفته بود، پیش از این با حسن نصرالله، رهبر جنبش حزب‌الله دیدار کرده بود. وی روز شنبه در یک نشست خبری با خبرنگاران در بیروت گفت که اسرائیل باید «جنایت علیه غیرنظامیان در غزه را متوقف کند – زیرا ممکن است حتی تا چند ساعت دیگر دیر شود».

جنبش حماس فلسطین روز شنبه ۷ اکتبر (۱۵ مهر) عملیات غافلگیرانه گسترده‌ای را از نوار غزه موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد. صهیونیست‌ها در پی این حمله، وضعیت جنگی اعلام کردند و حملات متقابل علیه نوار غزه را انجام دادند که همچنان ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی در جریان حملات سهمگین خود علیه غیر نظامیان فلسطینی با مرتکب شدن جنایت جنگی، نوار غزه را با بیش از دو میلیون نفر جمعیت در محاصره انسانی قرار داده و آب، برق و گاز آن را قطع و ورود غذا و دارو به آن را ممنوع کرده است.

صهیونیست‌ها از مردم شمال غزه خواسته‌اند تا خانه‌های خود را ترک و منطقه را تخلیه کنند تا آن‌ها به محض خروج غیر نظامیان عملیات گسترده زمینی را در این منطقه آغاز کنند.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر منطقه‌ای خود در دوحه، پایتخت قطر با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی از رهبران این جنبش دیدار کرد.

وی در این دیدار با با اشاره به اینکه «مسئله فلسطین همانند قبل مهم‌ترین موضوع جهان اسلام است» تصریح کرد: حمایت از فلسطین یک مسئولیت دینی، انسانی و اخلاقی است و امروز بیش از گذشته می‌بایست همه مسلمانان و مؤمنان و انسانهای آزاده در کنار فلسطین و ملت مظلوم آن باشند.

امیرعبداللهیان با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور توقف حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه گفت: ما در این ایام در راستای حمایت از مردم غزه در مقابل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، پیشنهاد برگزاری اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی را مطرح کردیم و به تلاش‌ها و پیگیری‌های خود ادامه خواهیم داد و از هر ابتکار عمل کشورهای اسلامی در حمایت از ملت فلسطین حمایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه «جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه از اصول و ارزش‌های خود در حمایت از ملت فلسطین کوتاه نخواهد آمد» افزود: عملیات الاقصی واکنش طبیعی ملت فلسطین نسبت به جنایات مستمر و اقدامات تحریک‌آمیز دولت افراطی نتانیاهو خصوصا تعرض مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی بود.

Share