در جلسه علنی شورای شهر رشت عنوان شد؛

انتقادات عجیب حاجی پور از شهردار رشت و روشنگری رمضانپور نرگسی و آمادگی احمدی

رمضانپور نرگسی در پاسخ به صحبت‌های حاجی‌پور گفت: در مورد حضور شهردار در صحن هیچ کدام از اعضا حضور شهردار در صحن را تقاضا نکردند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه با اینکه وصیتنامه های شهدا راهگشای مسئولین و مدیرانی که مدعی خدمت هستند خواهند بود، افزود: انتخاب روز رشت ثمره تلاش های شورای چهارم بود و از همینجا از همه آن عزیزان تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه امسال روز رشت مصادف با فاطمیه و اولین سالگرد سردار شهید سلیمانی است، گفت: امسال همچنین به علت کرونا روز رشت به صورت وبینار برگزار می شود و همچنین در این روز تفاهمنامه‎ای با شهرهای مشهد، اصفهان و رشت برای توسعه گردشگری منعقد خواهد شد.

وی همچنین با تبریک سال نو میلادی گفت: این سال نو میلادی را به همشهریان ارمنی تبریک می گویم و امیدوارم امسال سالی باشد که بیماری کرونا وجود نداشته باشد.

رئیس شورای شهر رشت به سالروز شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: نظام سلطه اعتراف می کند که این سردار بزرگ را به شهادت رسانده است و قطعا در جای خود انتقام سخت حتما انجام خواهد شد و راه این سردار ادامه خواهد داشت.

رمضانپور نرگسی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به بودجه شهرداری با انتقاد به اینکه به نام ساده سازی هزینه های هنگفتی به شهروندان تحمیل می شود، افزود: بنده خیلی برای فایلی که ارسال کردند وقت گذاشتم و متاسفانه چیزی که در این فایل به عنوان بودجه گفته شده مناسب نیست و از اعضای شورا و رییس کمیسیون بودجه می خواهم که پیگیری های لازم را انجام دهد.

رییس شورای شهر رشت در مورد بودجه کشور نیز اظهار کرد: بودجه ملی همیشه بیماری به عنوان وابستگی به نفت داشته است و زمزمه هایی مطرح است که اقداماتی در حال انجام است که منجر به ورشکستگی شهرداری ها خواهد شد و همچنین اختیارات شهرداری ها را دریافتها و هزینه ها کاهش می دهد.

علوی: رئیس شورا نگرانی‌هایش را در کمیسیون‌ها مطرح کند

امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت در این جلسه در پاسخ به رییس شورا کفت: در ساده‌نویسی هیچ گونه افزایشی صورت نگرفته است و برنامه ریزی‌هایی که صورت می‎گیرد فقط برای یک قشر خاص نیست بلکه منافع کل شهر و شهروندان را در نظر می‏‌گیریم.

علوی در ادامه گفت: رییس شورا جایگاهی دارد و سخنان او بر ذهن مخاطبین قرار می‌گیرد و اگر شما نگرانی دارید می‌توانید در کمیسیون‌ها مطرح کنید و اگر باز هم نگرانی دارید می‌توانید جلسه تلفیق بگذارید.

انتقادات عجیب حاجی پور از شهردار رشت

به گزارش دیارمیرزا، اسماعیل حاجی‌پور عضو شورای شهر رشت نیز با اشاره به روز رشت گفت: امیدوارم رشت با همدلی به جایگاه واقعی خود برگرد.

وی در مورد بودجه گفت: از شهرداری می‌خواهیم که بودجه ۱۴۰۰ را زودتر به صحن ارسال کند.

حاجی پور خطاب به رییس شورا گفت: این چندمین جلسه است که شهردار را دعوت می‌کنید اما به صحن نمی‌آید. بنده دیگر در هیچ جلسه غیر علنی با حضور شهردار شرکت نخواهم کرد. برای قرارگاه خاتم تلاش‌های زیادی شده است اما شهردار هیچ پاسخی در این مورد نمی‌دهد. شهردار چرا می‌خواهد پشت پرده صحبت کند بنده به آقای احمدی توصیه می‌کنم که به بچه‌های خودش تهمت می‌زنید. من گمان میکردم که احمدی می‌آید و این برنامه‌ها جمع می‌شود اما متاسفانه همچنان ادامه دارد.

وی گفت: به شهردار اعلام کردم که شما آمدید با فساد مقابله کنید اما نااگاهانه به فساد کمک می‌کنید و من این را به ایشان ثابت می‌کنم و عملکرد ایشان مرا به یاد شهرداران سابق می‌اندازند.

حاجی پور خطاب به رمضانپور گفت: جایگاه ریاست شورا مهم است و از شما خواهش می‌کنم نیامدن شهردار رشت را توجیه نکنیدِ!

وی افزود: در رشت چه خبر است هرکس از رشت رفت ترقی کرد و هرکس ماند نفله یا گوشه‌نشین شد.

حاجی‌پور ادامه داد: عصبانیت و تندی بنده به علت بهتر شدن اوضاع رشت است. زیرا به دنبال حضور در انتخابات نیستم اما تا آخرین روز به وظیفه خود عمل خواهم کرد.

پاسخ رمضانپور نرگسی به اظهارات حاجی پور

به گزارش دیارمیرزا رمضانپور نرگسی در پاسخ به صحبت‌های حاجی‌پور گفت: دو مطلب عنوان کردید که یکی اتهام زنی به مدیران بوده که بنده بی‌اطلاع هستم. در مورد حضور شهردار در صحن هیچ کدام از اعضا حضور شهردار در صحن را تقاضا نکردند. برای امروز نیز شهردار رشت به بنده زنگ زد گفتند که امروز جلسه مهمی برای پسماند داریم و من هم به ایشان گفتم که شما هفته دیگر بیایید. حتی در حین سخنرانی آقای حاجی‌پور نیز آقای احمدی پیامک دادند که بنده در راه شورا هستم و به ایشان گفتم که نیاز نیست بیایید.

رمضانپور در مورد جلسه غیر علنی عصر امروز شورا نیز با حضور شهردار گفت: این جلسه به درخواست بنده برای روشن شده چندین مورد شامل سرمایه‌گذاری‌ها و مطالبات شهرداری و…برگزار می‌شود.

ذاکری: خرید عمارت دانشسرا در اولویت قرار بگیرد

بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت در ادامه جلسه در مورد روز رشت گفت: روز رشت تلنگری است برای همه‌ی ماست که اقداماتی را می‌توانستیم انجام دهیم اما انجام نشده است.

وی در مورد عمارت تاریخی دانشسرا نیز گفت: شهردار رشت خرید این خانه را در اولویت کارهای خود قرار دهند تا انشالله در روز رشت هدیه ای به شهروندان باشد.

ذاکری با بیان اینکه متاسفانه اطلاعات درستی به نهادهای قضایی درباره املاک نسقی داده نشده است. همینجا اعلام می‌کنیم که در این طرح نفعی برای شهرداری نیست و جان و مال مردم مورد تهدید قرار گرفته است.

وی در مورد حقوق و مزایای کارکنان شهرداری نیز گفت: برای افزایش حقوق و مزایای نیروهای حجمی، قراردادی، نگهبانان، پاکبانان و کارگران در اولویت باشند.

اعلام آمادگی شهردار رشت برای پاسخگویی به شورا

محمد احمدی شهردار رشت نیز در نخستین حضور خود در صحن شورا گفت: علت تاخیر بنده حضور هیاتی از وزارت کشور برای بازدید از سایت سراوان بوده است و هر گاه اعضای شورای شهر رشت تمایل داشته باشند بنده به صحن خواهم آمد و گزارش عملکرد می‎دهم.

Share