در جلسه شورا عنوان شد؛

خبر خوش رضویان درباره تالاب عینک | ضرورت صدور پروانه برای زمین‌های نسقی | تصویب کمک به سپیدرود

در جلسه علنی عصرو روز چهارشنبه شورای رشت با لایحه کمک پانصد میلیون تومانی به تیم فوتبال سپیدرود رشت به منظور حمایت از این تیم موافقت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس شورای در چهلمین جلسه علنی شورا با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: این روز در تقویم رسمی کشور به نام روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.

محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه خرمشهر، از شهرهای مهمی بود که در ابتدای جنگ تحمیلی به اِشغال رژیم بعثی عراق در آمد، گفت: صدام و دیگر همدستانش پس از اِشغال خرمشهر در خیالی واهی در تصرف تمام ایران بودند اما با رهبری مقتدرانه امام خمینی (ره) پس از ۵۷۶ روز مقاومت، نبرد دلیرانه و ایثار مردمِ خرمشهر در کنار نیروهای رزمنده ایران اسلامی، خرمشهر آزاد شد.

ضرورت صدور پروانه برای زمین‌های نسقی

در ادامه جلسه مهدی نوری هریس عضو شورا شهر رشت با اشاره به اینکه آموزش نیروهای شاغل در شهرداری رشت باید مورد توجه باشد، گفت: متاسفانه در حوزه‌های مختلف شهرداری شاهد حضور نیروهایی هستیم که نسبت به برخی از امور مربوطه بی‌اطلاع هستند.

وی افزود: علیرغم تذکرات فراوان که به شهردار در این باره داده ایم اما شاهد عدم برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل مجموعه شهرداری رشت هستیم.

نوری هریس افزود: امیدواریم هر چه سریعتر برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل شهرداری رشت اجرایی شود.

وی با اشاره به تهیه نقشه راه رفع مشکل رودخانه‌های رشت، بیان کرد: با اختصاص بودجه پانصد میلیارد تومانی توسط دولت برای رودخانه‌های رشت، می‌توانیم به رفع این مشکل امیدوار باشیم.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه برای رفع مشکل ساخت و ساز در زمین‌های نسقی رشت رایزنی‌های متعددی انجام داده‌ایم، تصریح کرد: قرار بود با تصویب شیوه نامه ساخت و ساز زمین‌های نسقی در رشت این مشکل برطرف شود، اما متاسفانه با مشکلاتی که ایجاد شد، شیوه نامه ساخت و ساز در زمین‌های نسقی در دیوان تایید نشد.

وی با بیان این مطلب که در مورد رودخانه‌ها و پسماند ساعت‌ها جلسه گذاشتیم گفت: توانستبم نقشه راه حل مشکل را تهیه کنیم ولی در جایگاهی نبودیم که بودجه تعیین نماییم، از نمایندگان مجلس و هیات دولت کمک خواستیم. متاسفانه شورا برای تامین بودجه هیچ قدرتی نداریم و فقط نقشه راه می‌تواند ارائه بدهد.

نوری با اشاره به اینکه شورا وظیفه خود را در راستای شناسایی راه حل مشکلات انجام داده است گفت: رشت روی گسل قرار دارد اگر اتفاقی رخ دهد آیا ساختمان‌های رشت تاب آوری دارند؟ ۷۰ درصد ساخت و سازها به صورت نسقی انجام می‌شود.

این عضو شورا در ادامه یادآور شد: اتفاقی که در آبادان افتاد زنگ خطری برای شهر‌ها بود. شهرداری باید هر چه زودتر صدور پروانه برای زمین‌های نسقی را انجام دهد و شهردار این مسئله را در اولویت برنامه‌های خود بگذارد و ستاد بحران تشکیل دهد.

وی در مورد المان‌های شهر گفت: وضعیت المان‌های با اقلیم و بافت ما همخوانی ندارد.

نوری هریس گفت: تذکر‌های های ما اثری ندارد و شهردار قرار نیست برای شهر کار کند، ما هم فقط نطق می‌کنیم و خروجی نداریم.

وی گفت: شهر رشت جزء اولین‌ها بوده اما به علت بی‌تدبیری مدیران همه چیز را از دست دادیم.

نوری هریس ادامه داد: بر کار پیمانکاران در آسفالت‌ها نظارت شود دستگاه‌های نظارتی کجا هستند؟!

خبر خوش رضویان درباره تالاب عینک

سید حسین رضویان عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به ارائه طرحی پیرامون تالاب عینک شهر رشت اظهار کرد: این یک طرح استارتاپی است و با اجرای این طرح که یک طرح بومگردی با رویکرد اجتماعی و محیط زیستی است، بتوانیم محیط زیست تالاب را حفظ و به تالاب رویکرد اقتصادی داشته باشیم.

وی در مورد این طرح گفت: عنوان این طرح بوگمپ شامل بومگردی، گردشگری و معیشتی است و با اجرای این طرح ضمن شناساندن ظرفیت‌های تالاب و یک اقتصاد دایم در همان منطقه و شهر رشت را شاهد خواهیم بود زیرا هم رویکرد گردشگری و هم زیست محیطی دارد.

موافقت با لایحه کمک پانصد میلیون تومانی به سپیدرود

در این جلسه با لایحه ارسالی مبنی بر پرداخت پانصد میلیون تومان کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود رشت بررسی و موافقت شد.

Share