رئیس هیات نجات غریق استان گیلان؛

ناجیان غریق ۴۷۰ نفر را از مرگ نجات دادند | برای اولین بار ناجیان غریق هیچ معوقه‌ای ندارند

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ناجیان غریق و نیروهای امدادی موفق شدند ۴۷۰ نفر را از خطر مرگ نجات دهند، یادآور شد: برای اولین بار ناجیان غریق هیچ معوقه‌ای ندارند و همه پرداخت شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هادی اسماعیلی عصر روز یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه سال گذشته ۴۵ نفر غرق شده اند، اظهار کرد: اکثر این غریق‌ها مسافرینی بودند که با مناطق شنا آشنایی نداشتند و با آسیب‌شناسی‌هایی که صورت گرفت، بیشترین غرق شدگان در مناطق خطر آفرین شنا کردند که بر اساس آمار در گیلان ۳۰۲ نقطه خطر آفرین داریم.

رئیس هیات نجات غریق استان گیلان با تاکید بر اینکه حتی یک غریق هم اضافه است، بیان کرد: امسال با اقداماتی که صورت گرفت فقط ۱۰ غریق داشتیم که نسبت به سال گذشته کاهش ۷۵ درصدی داشته است.

وی یکی از علل کاهش غرق شدگان در سال جاری را افزایش تعداد ناجیان دانست و اظهار کرد: امسال برای اولین بار ناجیان غریق هیچ معوقه‌ای ندارند و همه پرداخت شده است که همین امر سبب و افزایش انگیزه این ناجیان بی‌ادعا شده است که حضور به موقع آن‌ها در حوادث سبب شده که ۴۷۰ نفر نجات یابند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان آموزش به ناجیان غریق را از برنامه‌های هیات دانست و گفت: همه ناجیان باید از لحاظ جسمی و آگاهی بر شرایط آمادگی داشته باشند.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته در دوره‌های آموزشی ۱۴۳ نفر از بانوان و ۱۸۴ نفر از آقایان به صورت مستمر جهت حفظ و افزایش آمادگی شرکت کردند.

اسماعیلی بر ضرورت پیشگیری از غرق شدگی تأکید کرد و افزود: دوره‌هایی با مشارکت مراقبین سلامت، خانه‌های هلال و معلمان در مدارس برگزار شده تا ناجی غریق در سواحل یا رودخانه‌ها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه نجات غریق وجه‌ای قهرمانی دارند و بسیاری از افراد علاقه مند هستند که در این رسته حضور داشته باشند، بیان کرد: به همین‌منظور چندین دوره مسابقات قهرمانی در سطح استانی و ملی با هدف شناسایی استعدادها برگزار شده است.

Share