در جلسه شورای شهر رشت؛

ذاکری: سکوت نکرده ام؛ پیگیری‌ها منجر به برکناری دو مدیر شهرداری شد

ذاکری در مورد ابهامات میلیاردی تومانی مناقصه خط تولید کارخانه کود آلی رشت، گفت: کمیسیون بهداشت سه جلسه در این مورد برگزار کرده و حتی منجر به اخراج دو مدیر شهرداری شد!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر رشت به ریاست فرهام زاهد و با حضور اعضای شورا برگزار شد.

فرهام زاهد نائب رییس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه به قرارداد های پرستاران اشاره کرد و گفت: در روزهایی که استان و شهر ما با کرونا درگیر بود کادر درمانی به صورت ایثارگرانه به درمان و رسیدگی بیماران پرداختند و بعد از فروکش کردن کرونا شاهد مشکلات قراردادی و جذب پرستاران می شویم.

وی افزود: بنده ازهمین جا از رییس دانشگاه علوم پزشکی و رییس برنامه و بودجه که در جذب کادر درمانی اختلاف دارند، می خواهم که این مساله را پیگیری کنند.

سکوت نکرده ام؛ پیگیری‌ها منجر به برکناری دو مدیر شهرداری شد

در ادامه جلسه بهراد ذاکری دیگر عضو شورای شهر رشت به عنوان اولین ناطق در جلسه با بیان اینکه پرستاران استان و شهر پا نباید اینگونه مشکلات قراردادی داشته باشند گفت :در زمان بحران دولت ادعا کرد که این نبروها را ساماندهی خواهد و الان که از بحران گذشته ایم کمال نامردی است که قرار دادهایشان اینگونه با مشکل مواجه شود.

وی با اشاره به خبر  پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درباره علت سکوت رییس کمیسیون بهداشت در مورد ابهامات میلیاردی تومانی مناقصه خط تولید کارخانه کود آلی رشت، گفت: از رسانه‌ها می خواهیم که قبل از انتشار تحقیق کنند زیرا کمیسیون بهداشت سه جلسه در این مورد برگزار کرده و حتی منجر به اخراج دو مدیر شهرداری شد!

این عضو شورا تصریح کرد: دیارمیرزا مدعی شده که من به عنوان رییس کمیسیون بهداشت درباره قرارداد کودآلی سکوت کرده ام کاش در سه جلسه گذشته کمیسیون که به طور کامل اختصاص به این موضوع داشت و بیش از ده ساعت ادامه یافت،دوستان حضور به هم می رسانند تا اینگونه جهت دار خبری را منعکس نکنند! و اما در مورد قرارداد کودآلی دو روز قبل از ویدئو منتشر شده توسط یکی از اعضای محترم شورا دستور کار جلسه کمیسیون بهداشت به همین موضوع اختصاص یافت. ابهامات فراوانی در روند برگزاری این مناقصه چه به لحاظ انتخاب نوع تکنولوژی و چه نحوه انجام وجود دارد که منجر به طرح پرسش های فراوانی گردید و شهردار رشت هم به جلسه برای پاسخ احضار شد. روند نظارتی شورا در این مورد بسیار دقیق ادامه دارد و در صورت اثبات تخلف با توجه به ارجاع موضوع به نهادهای نظارتی با متخلفین برخورد خواهد شد. مسلما اگر احساس میکردم که فشار افکار عمومی و هیاهو می تواند تاثیر مثبتی در موضوع داشته باشد این کار را انجام میدادم ولی با توجه به جلوگیری از قرارداد و روند بررسی موضوع احتیاجی به جنجال و به قول برخی شوآف وجود ندارد.

ذاکری اظهار کرد: شهردار نیز پاسخ های خود را در این جلسات داد و باید بگویم که کمیسیون بهداشت پیگیر این مسئله است.

وی در ادامه به نوع قرارداد های بسته شده در شهرداری اشاره کرد و گفت: بنده از اول ورود بر اساس قانون دو نفر را می توانستم معرفی کنم که یکی مشاور و دیگری راننده بود.

این عضو شورا اظهار کرد: اما متاسفانه افرادی از سالهای گذشته توسط برخی دوستان با قراردادهایی مشغول به کار شدند که در عنوانین ذکر شده در قرار داد به کار گرفته نشده اند.

ذاکری افزود: این افراد در حوزه های دیگر مثل روابط عمومی و اداری مشغول کار هستند و این خلاف قانون است و اگر این افراد به اداره کار شکایت کنند برگشت به کار انها در همان عنوانین ذکر شده در قرارداد خواهد بود.

Share