امام جمعه رشت؛

مسئولان آزادراه رودبار و راه‌آهن رشت-انزلی را جدی بگیرند

امام جمعه رشت خواستار توجهات فراوان به شهر رشت و آزادراه رودبار و راه‌آهن رشت-انزلی شد و گفت: آزادراه رودبار و راه‌آهن رشت-انزلی جدی گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) رشت درباره حقوق عامه مسلمانان اظهار داشت: خداوند متعال برای استحکام و اقتدار امت اسلام، دستوراتی را در کتاب خدا بیان کرده و حقوقی را بر گردن مسلمانان قرار داده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جامعه اسلامی و مردم مسلمان در سایه رعایت این حقوق، تبدیل به یک پیکره واحد خواهند شد که باعث می‌شود دشمن از تعرض به جامعه اسلامی اجتناب کند افزود: امروز امت اسلامی اقتدار خود را مدیون رعایت این حقوق است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به مجاهدت سید ابراهیم زکزاکی در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی ایران افزود: ایشان بعد از انقلاب به ایران آمد و با امام(ره) ملاقات کرد؛ امام راحل در آن دیدار قرآنی به ایشان هدیه کرد و فرمودند این قرآن را بردار و در کشورت برای اسلام تبلیغ کن.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: سید ابراهیم زکزاکی پس از آن دیدار، توانست بیش از ۲۰ میلیون نفر را به سمت ولایت و اهل‌بیت هدایت کند.

وی با اشاره به عظمت کار مردم فلسطین در عملیات طوفان‌الاقصی و سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دانش‌آموختگان نیروهای مسلح مبنی بر اینکه عامل این بلای بزرگ علیه صهیونیست‌ها عملکرد خود صهیونیست‌ها بوده است زیرا درنده‌خویی و وحشی‌گری را از حد گذرانده بودند افزود: در تاریخ معاصر هیچ ملت مسلمانی با چنین دشمن بی‌رحمی به‌مانند رژیم صهیونیستی مواجه نبوده است.

امام جمعه رشت ضربه‌ای که مقاومت فلسطین بر پیکره ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی وارد کرد را بی‌نظیر خواند و بیان کرد: در یک سال اخیر، گستاخی‌های رژیم کثیف و چرکین اسراییل در سرزمین‌های اسلامی، دل هر انسان آزاده و مومنی را به درد آورد؛ صهیونیست‌ها در یک سال اخیر، حریم‌های فراوانی را در مسجد الاقصی شکستند و زنان معکتف در مسجد الاقصی را کتک می‌زدند و یا سربازان‌شان با سگ وارد این مسجد می‌شدند و جلوی چشم مسلمانان، به قرآن و پیامبراکرم(ص) اهانت می‌کردند و اخیراً نیز بدون اجازه وارد خانه فلسطینی‌ها می‌شدند و به صاحب خانه هشدار می‌دادند که خانه را تخریب و خالی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به ویژگی‌های عملیات طوفان الاقصی گفت: این حرکت متفاوت بود و یکی از ویژگی‌های خاص این عملیاتِ بزرگ، برخورد هجومی مقاومت فلسطین و حملات گسترده آنان علیه دشمن بود.

آیت‌الله فلاحتی به عظمتِ حرکت ترکیبی، سریع و تمام‌عیار مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر اشاره و بیان کرد: مقاومت فلسطین در روز نخستِ عملیات، به اهدافش رسید و شکست غیرقابل جبرانی را به صهیونیست‌ها وارد کردند؛ تاکنون هیچ گروهی چنین صدماتی را به رژیم صهیونیستی وارد نکرده بود.

وی با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه سازه‌های ساختار اطلاعاتی اسراییل و ارتش پر سر و صدای آنان درهم شکست خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی پس از طوفان الاقصی دیگر آن رژیم‌ سابق نخواهد بود و خواب آرام نخواهد داشت.

امام جمعه رشت اظهار کرد: از نگاه تحلیلگران، با توجه به حجم گسترده عملیات و پیروزی‌های جوانان فلسطینی، به‌نظر می‌رسد این حرکت به صورت مرحله به مرحله ادامه یابد و باید به این نکته نیز توجه کرد که شرایط اقلیمی و جغرافیایی فلسطین مانند یمن و سایر نقاط نیست و آنان در منطقه‌ای بسته و محدود قرار دارند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر بیش از ۵ هزار فلسطینی اسیر زندان‌ صهیونیست‌ها شده‌اند که اکنون می‌توانند آزاد شوند افزود: فلسطینی‌ها در سایه این عملیات می‌توانند غزه را به کرانه باختری متصل کنند و با این اتصال، دیگر امنیت و آسایش برای هیچ صهیونیستی در تل‌آویو و حیفا وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: بعید است صهیونیست‌ها عملیات زمینی به غزه داشته باشند و اگر چنین حرکتی را آغاز کنند در تله غزه و مقاومت گرفتار خواهند شد.

آیت‌الله فلاحتی درباره احتمال ورود آمریکا به این جنگ گفت: آمریکایی‌ها هم بعید است برای عملیات زمینی ورود کنند اما کمک تسلیحاتی می‌کنند و راه دیگر ندارند زیرا آمریکا همچنان درگیر تایوان، اروپای شرقی، انتخابات آینده و وضعیت وخیم اقتصادی خودش است و اگر هم بخواهند در عملیات زمینی ورود کنند، مقاومت از لبنان و سوریه و عراق و یمن و سایر کشورهای اسلامی، آمریکایی‌ها را قتل عام خواهند کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول بعد از انقلاب همیشه در کنار مردم فلسطین بوده و خواهد بود اضافه کرد: امروز جوانان ایرانی شاهد حرکت و مقاومت جوانان غیور فلسطینی هستند و ما قطعاً در کنار مردم فلسطین و سایر ملت‌های اسلامی هستیم.

وی با ابراز تاسف از وقوع زلزله دلخراش در کشور افغانستان خاطرنشان کرد: هرکسی در حد توان خویش از کمک به مردم افغانستان دریغ نورزد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با قدردانی از تصمیم اخیر مسئولان درباره برنج شمال گفت: قرار شد تا مدتی برنج وارد نشود و اگر در گذشته وارد شده فعلاً در بازار توزیع نشود تا کشاورزان شمال بتوانند محصول خود را بفروشند.

آیت‌الله فلاحتی خواستار توجهات فراوان به شهر رشت و آزادراه رودبار و راه‌آهن رشت-انزلی شد و بیان کرد: آزادراه رودبار و راه‌آهن رشت-انزلی جدی گرفته شود.

Share