آیت الله فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت:

آسیب‌های پسماند سراوان فاجعه‌بار است| وزرا وقتی به گیلان آمدند حتما باید نزد من بیایند

نماینده ولی فقیه در گیلان به نامه جمعی از جوانان دانشجو به تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: پیوستن ایران به اف.ای.تی.اف به مصلحت کشور نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمود؛ زمانی که قیامت به پا می شود منادی ندا می دهد کجایند ظالمان و ستمکاران، کسانی که سر کیسه برای ظالم می دوزند و خدای متعال به فرشتگان ندا می دهد آنها که با ظالمان همراهی کردند در دوزخ جا دارند.
وی به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام(ره) اشاره کرد و افزود: تاکنون تلاش های بسیار در امر سوادآموزی انجام شده و امیدواریم تا یک دهه دیگر بی سوادی در جامعه ریشه کن شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را روز دوشنبه ۹ دی ماه جاری داریم، تصریح کرد: دو موضوع فتنه سال ۸۸ را که از جنگ ۸ ساله خطرناک تر بود، سامان داد.
آیت الله فلاحتی به حضور خواص انقلاب در اتاق فکر فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: نخست آنکه مدیریت و درایت مقام معظم رهبری و دوم اینکه آگاهی و حضور میدانی مردم ایران در کنار درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب توانست فتنه ۸۸ را خنثی کرد.
وی با اشاره به استعفای برهم صالح رئیس جمهور عراق با فشار آمریکا، بیان کرد: امروز بزرگ ترین ضعف در کشورهای اسلامی فقدان رهبری آگاه، بصیر و آگاه است ضمن اینکه این امر نشان می دهد نقش رهبری بسیار تعیین کننده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به آغاز سال مسیحی ۲۰۲۰ و ولادت زینب کبری(س) اشاره کرد و یادآور شد: اگر زینب کبری(س) عظمت دارد و آنچه ایشان را در قلب انسان های آزاده زنده نگه داشته، تکلیف مداری و زمان شناسی بود و همچنین توانست زنان و مردان تاریخ را هدایت کرده و حماسه عاشورا را زنده نگه دارد.
آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به پخش گزارشی از تلاش جوانان در کلاچای و چابکسر در استفاده از پسماند در تولید مصالح ساختمانی، اظهار کرد: روز گذشته در محل کارگاه و دپوی انباشت پسماند حضور یافتم تا دست آنها را ببوسم زیرا برای مسئله زیست محیطی شمال کشور راهکار ارائه کردند.
وی، خواستار حمایت جدی مسئولان از شرکت های دانش بنیان به ویژه جوانانی که از پسماند مصالح ساختمانی تولید می کنند، شد و افزود: از مسئولان استان می خواهم به چابکسر و کلاچای بروند و به نیاز جوانانی که پسماند را ساماندهی می کنند، رسیدگی کنند.
امام جمعه رشت با تاکید بر اولویت قرار پسماند سراوان رشت توسط مسئولان، بیان کرد: آسیب های ناشی از پسماند سراوان که به گیلان وارد می شود، فاجعه بار است.
آیت الله فلاحتی با انتقاد به سفر مسئولان کشوری به ویژه وزرا بدون ملاقات با ایشان به استان، بیان کرد: هر وزیری که به گیلان سفر می کند حتما باید نزد ما آید تا اولویت ها را بداند و مشکلات اساسی مردم را از زبان مان بشنود.
وی به حضور مسئولان کشوری به منظور تصمیم گیری برای تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: مشکل تالاب انزلی به دلیل آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود و همچنین پسماند سراوان است و ابتدا باید به آنها توجه و رسیدگی شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نامه جمعی از جوانان دانشجو به تشخیص مصلحت نظام مبنی براینکه پیوستن ایران به اف.ای.تی.اف به مصلحت کشور نیست، تصریح کرد: در تشخیص مصلحت نظام نیز دارند به این موضوع می رسند.
آیت الله فلاحتی به ویژگی های نماینده اصلح اشاره کرد و یادآور شد: یک نماینده باید شفافیت انتخاباتی از حیث مالی داشته باشد و مردم بدانند مبلغ هزینه شده را از کجا آورده که مجلس در دوم دی ماه جاری آن را به صورت قانون مصوب کرده است.
وی با بیان اینکه عزل و نصب مدیران توسط نمایندگان از معضلات است، خاطرنشان کرد: آیین نامه قانون مذکور تدوین شده و می طلبد به تصویب مجلس برسد.
امام جمعه رشت در ادامه بیان ویژگی های نماینده اصلح از هفته های گذشته، اظهار کرد: در دوره انتخابات، افرادی همراه نامزد انتخاباتی می روند تا برای او رای جمع کنند و در این حرفی نیست اما پس از اینکه نماینده شد نباید بین افراد همراه خود و مردمی که به او رای نداند، فرق بگذارد.

آیت الله فلاحتی بر توانمند بودن نماینده در تقنین تاکید کرد و افزود: نماینده باید قدرت بررسی و تشخیص تبصره، ماده و لوایحی که در مجلس شورای اسلامی مطرح می شود، را داشته باشد و قدرتمندانه، آگاهانه و شجاعانه نظر خود را اعلام کند تا وقتی نظر او از صدای جمهوری اسلامی پخش شد دانشگاهیان، حوزویان و مردم آگاه احساس شعف کنند.
وی با اشاره به اینکه نماینده باید ولایت فقیه را به عنوان مسیر نخست و اولین راه برای نظام اسلامی بداند، بیان کرد: اگر نماینده ای در مسئله ولایت فقیه مشکل داشته باشد، معلوم نیست از نا کجا آباد سر در آورد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به تشویق و تنبیه به عنوان راهکارهای تربیت اشاره کرد و گفت: تنبیه دارای شرایطی است و یکی از آن شرایط این است که افراط و تفریط در آن صورت نگیرد.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: اسلام، تشویق و تنبیه را دوبال برای تربیت و انسان سازی می داند.

Share