امام جمعه رشت:

دستگاه قضا باید سالم باشد | قاضی باید نقدپذیری را در خود احیا کند

نماینده ولی فقیه در گیلان با دعوت از جوانان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، گفت: اعتکاف بسیار تاثیرگذار است و انسان را بیمه می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز جمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: آنچه موجب می شود انسان درست شود وجود معلم و مربی خوب است تا او را تربیت کند.
وی در ادامه به بمب گذاری منافقین در نمازجمعه به امامت مقام معظم رهبری در سال ۶۳ تهران اشاره کرد و افزود: امام(ره) از تزلزل نداشتن خطیب نمازجمعه مذکور با عظمت یاد کردند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران است، خاطرنشان کرد: در اذهان عمومی اینگونه بیان شده که صنعت نفت به وسیله مرحوم مصدق ملی شده اما به فرموده مقام معظم رهبری اگر نبود حمایت های آیت الله کاشانی، معلوم نبود مصدق بتواند نفت را ملی کند.
آیت الله فلاحتی به سالروز ولادت امام علی(ع) در ۱۳ رجب اشاره کرد و گفت: ائمه(ع) به تمام بشریت تعلق دارند و این روز را به همه مردم تبریک می گوییم.
وی با اشاره به آغاز سه روز اعتکاف همزمان با ولادت امام علی(ع)، بیان کرد: اعتکاف ایام بسیار نورانی برای ایجاد رابطه با خداست اما دشمن می خواهد آن را مشوه جلوه دهد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با دعوت از جوانان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، تصریح کرد: اعتکاف بسیار تاثیرگذار است و انسان را بیمه می کند.
آیت الله فلاحتی به یکم فروردین ماه نخستین روز از سال جدید اشاره کرد و یادآور شد: امیدوارم متولیان امر به ناتوانان جامعه توجه داشته باشند ضمن اینکه بازاریان در عرضه کالا به مردم انصاف را رعایت کنند.
وی با تبریک اعطای نشان ذوالفقار از طرف مقام معظم رهبری به سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: اعطای نشان عالی ذوالفقار در حقیقت تعظیم خانواده شهدا و ملت های عراق، سوریه، افغانستان و یمن به حاج قاسم سلیمانی است که مخلصانه عمل کرد.
امام جمعه رشت به ویژگی های مردمی بودن، انقلابی بودن و مبارزه با فساد در دستگاه قضا در حکم مقام معظم رهبری برای انتصاب رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: مردمی بودن به این معناست که دستگاه قضا باید ملجای دردمندان و پاسخگوی مردم باشد ضمن اینکه مسئولان این قوه باید در سطح متعارف مردم زندگی کنند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در دستگاه قضا باید مسئولیت ها به افراد انقلابی داده شود، تصریح کرد: ضد فساد بودن این است که دستگاه قضا باید سالم باشد.
وی بر شجاعت قاضی تاکید کرد و گفت: قاضی باید فارغ از جناح بازی ها باشد و نقدپذیری را در خود احیا کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق، بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به گیلان بیان کردم آمریکا به درد ملت ایران نمی خورد و اروپائیان یدک کش آمریکا هستند.
آیت الله فلاحتی به علاقمندی کشورهای منطقه برای برقراری رابطه با ایران اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور ایران با عظمت به عراق ورود کرد اما رئیس جمهور آمریکا منفور شد.
وی با بیان اینکه نمی دانم چرا برخی این قدر می گویند برجام ایران را از جنگ دور نگه داشت، خاطرنشان کرد: این سخن توهین به ملت ایران است زیرا آنچه که توانست غربی ها را از ملت ایران بترساند، استقامت و شجاعت این مردم بود.
امام جمعه رشت یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ آمریکا غلط می کند، ملت ما هر روز مرگ بر آمریکا می گویند و مذاکرات هیچ نفعی برای ما نداشت.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مردم برای اسلام، خون شهدا و رهبری ایستاده اند، اظهار کرد: احتمال جنگ نظامی علیه ایران به صفر رسیده و هیچ کشوری جرات حمله به ایران را ندارد.
وی همچنین پیرامون نظام خانواده در اسلام و ویژگی های تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: تربیت اسلامی با فطرت انسان هماهنگ است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تربیت اسلامی به خودسازی و خودصیانتی توجه دارد، تصریح کرد: توجه مربی، استاد و پدر و مادر به دیگران از ویژگی های تربیت اسلامی است.
آیت الله فلاحتی، نخستین وظیفه پدر و مادر در اسلام را تربیت فرزند عنوان کرد و گفت: بیان اذان و اقامه به گوش نوزاد آموزش توحید به فرزند است.

Share