امام جمعه رشت؛

نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند|دولت تاوان خرابکاری‌های گذشته را می‌دهد

به گفته امام جمعه رشت، اگر مدیری در منصبی فساد داشت نمایندگان مجلس باید با مدرک ثابت کنند نه اینکه دنبال نصب گزینه‌های خود باشند یا در عزل و نصب‌ها فقط مشورت دهند یا وزیر را استیضاح کنند چرا که وظیفه آنان دخالت در عزل و نصب‌ها نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به سالروز تاریخی فرار بنی صدر از کشور اظهار کرد: اگر آن روز گمان آمریکا این بود که با چند عنصر منافق بر انقلاب اسلامی فائق بیاید، امروز در رویارویی با انقلاب ایران شکست خورده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی دارای اقتدار و عزت است، گفت: شهرها و روستاها امروز سیاهپوش عزای سید و سالار شهیدان بوده و مردم با اخلاص به استقبال سوگواری سید و سالار شهیدان می‌روند.

امام جمعه رشت با اشاره به اجلاسیه ائمه جمعه کشور با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این اجلاسیه سه محور استثنایی بودن نماز جمعه، موجب نزول برکات الهی، آمیختگی بین سیاست و معنویت را مطرح کردند چرا که نماز جمعه از حج هم استثنایی‌تر است، نماز جمعه جمع بین حیات طیبه و ذکر بوده و استمرار دارد و وقتی مردم با هم دعا می‌خوانند خداوند به واسطه دعای جمع خواسته‌ها را اجابت می‌کند.

فلاحتی با بیان اینکه خطیب جمعه علاوه بر گفتار در خطبه باید در رفتار هم الگو بوده و رفتاری پدرانه داشته باشد، تصریح کرد: سلوک مردمی، شرکت در خدمات مردمی و اجتناب از فعالیت اقتصادی از ویژگی‌های خطیب جمعه است چرا که برخی‌ها در برخی استان‌ها فعالیت اقتصادی کرده و برای نظام اسلامی هزینه آفریدند.

خطیب جمعه رشت با تاکید بر اینکه خطیب جمعه سخنگوی نظام اسلامی است و باید امیدآفرین باشد، بیان کرد: ترکیب مفاهیم معرفتی با مفاهیم انقلاب، گرم بودن ادبیات خطبه، مقابله با شبهات باید از ویژگی‌های خطبه‌ها باشد و سخنرانان محرم به گونه‌ای سخن بگویند که مردم را به نماز جمعه ترغیب کنند و بنا به این اهمیت به ستاد امور مساجد گفته‌ام اگر امام جمعه‌ای در مسجد نماز جماعت برگزار کند باید خلع شود.

فلاحتی با بیان اینکه سران سه قوه در اجلاسیه ائمه جمعه حضور داشتند، گفت: اگر مدیری در منصبی فساد داشت نمایندگان مجلس با مدرک ثابت کنند نه اینکه دنبال نصب گزینه‌های خود باشند یا در عزل و نصب‌ها فقط مشورت دهند و وزیر را استیضاح کند چرا که وظیفه آنان دخالت در عزل و نصب‌ها نیست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هیچ کجا نیامده که نمایندگان حق دخالت در عزل و نصب‌ها دارد، افزود: اگر مدیر فاسدی انتخاب شد با مدرک ثابت کرده و پیگیر باشید نه اینکه بابت‌ عدم انتصابی افراد مد نظر شما در مجلس اقدام به استیضاح وزیر کنید.

وی با تاکید بر اهمیت مسئله عفاف و حجاب که مورد وفاق سران سه قوه است، تصریح کرد: اصل زنانی که در راستای مدنیت جامعه اسلامی و ایرانی رفتار می‌کنند را نادیده نمی‌گیریم اما باید به مسئله حجاب و هنجارشکنی‌ها توجه شود.

خطیب جمعه رشت با اذعان بر اهمیت وفاق و وحدت سران قوا بیان کرد: هنوز دولت تاوان خرابکاری‌های گذشته را می‌دهد و ارز ترجیحی‌خوارها دنبال ضربه زدن هستند.

وی با بیان اینکه مسئله نابسامانی آرد و نان عواملی دارد که قطعا توسط مسؤولین برطرف می‌شود، افزود: بحث روانی دشمن از یک سو و نوسانات توزیع آرد، قاچاق محدودی از نانوایان که حدود بیست مورد در گیلان شناسایی شده، نابسامانی‌های را ایجاد کرده که امیدواریم خیلی زود این مسائل بر طرف شود تا مردم دچار آسیب نشوند.

Share