آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

در هیات نظارت اصل را نباید بر برائت گذاشت|نمایندگان به اولویت‌ها توجه داشته باشند

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در هیات نظارت اصل را نباید بر برائت گذاشت گفت: اصل در تایید نامزدهای انتخابات مجلس، احراز صلاحیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوای الهی موجب روشنایی قلب می شود و حتی به انسان سلامت جسمی می دهد.
وی به دیدار مقام معظم رهبری در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: سلام شما مردم عزیز گیلان را در دیدار با مقام معظم رهبری به ایشان رساندم و رهبر معظم انقلاب نیز به شما مردم گرامی سلام و درود گفتند.
امام جمعه رشت با تبریک سالروز میلاد عیسی مسیح(ع)، بیان کرد: ما مسلمانان به عیسی(ع) به عنوان پیامبر الهی ایمان داریم و در عین حال در کیش پیامبر گرامی اسلام(ص) زندگی می کنیم.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: امیدواریم در کنگره هایی که به نام اسلام و مسیحیت برگزار می شود، در برابر ظلم دستگاه های ظالم سکوت نکنند.
وی با اشاره به بیانیه ۷۷۷ استادان دانشگاه های کشور، تصریح کرد: بیانیه مذکور نشان می دهد که مراکز دانشی ما از مشکلات جامعه غفلت ندارند و حوزه ها و دانشگاه ها دارای چشمانی بینا هستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به رصد مشکلات مردم توسط دانشگاه ها و حوزه ها اشاره کرد و گفت: مراکز دانشی به قوای سه گانه تذکر لازم را می دهند و این امر موجب کاهش آسیب ها در جامعه می شود ضمن اینکه با قدردانی از این قشر جامعه از استادان دانشگاه ها و حوزه ها می خواهیم این رویه را ادامه دهند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به استقبال رئیس قوه قضائیه نسبت به نقد بعضی از قضات، خاطرنشان کرد: نقد، امید مردم نسبت به دستگاه قضا را بیشتر می کند.
وی به آسیب های گرانی بنزین در بعضی از بخش های جامعه اشاره کرد و یادآور شد: آسیب هایی که از بالا رفتن قیمت بنزین متوجه جامعه می شود، نگران کننده است و مردم نسبت به ان اظهار نارضایتی می کنند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه اعمال نظارت در بازار حمایت های مردمی را به همراه دارد، اظهار کرد: از دستگاه های صمت، اصناف و تعزیرات حکومتی می خواهیم حداقل تا پایان این دولت نظارت خود را به طور جدی ادامه دهند.
آیت الله فلاحتی به اتمام زمان تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط هیات های اجرایی در ۲۶ آذرماه جاری اشاره کرد و افزود: اکنون نامزدهای انتخابات در میدان عمل می خواهند خود را به مردم عرضه کنند بنابراین توقع از هیات های نظارتی این است که همه دقت های لازم را به کار گیرند.
وی با تاکید براینکه در هیات نظارت اصل را نباید بر برائت گذاشت، بیان کرد: اصل احراز صلاحیت است و اگر کسی را احراز نکردید بگویید که احراز نکردیم و این امر موجب می شود آسیب ها متوجه جامعه نشود.
نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار عملکرد هیات های نظارت طبق قانون شد و تصریح کرد: کسی از هیات های نظارت فراتر از قانون نمی خواهد بلکه آنچه را که قانون نظام مقدس جمهوری اسلامی در این راستا دارد، عمل کنید.
آیت الله فلاحتی خطاب به هیات های نظارتی گیلان، اظهار کرد: هر قدر می توانید در سراسر استان دقت لازم را به کار گیرید و این امر نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه از آسیب هایی که متوجه جامعه اسلامی می شود، جلوگیری می کند.
وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی براینکه انتخابات حق الناس است، خاطرنشان کرد: این حق الناس را باید هیات های نظارت اعمال کنند البته هیات های اجرایی نیز در این بخش باید ورود کنند اما اکنون زمان فعالیت هیات های نظارت است.
امام جمعه رشت در ادامه اعلام ویژگی های یک نماینده اصلح از هفته های گذشته، یادآور شد: نماینده مجلس باید با تقوا و خدا ترس باشد و مردم نیز باید تقوای نماینده را معیار و ملاک قرار دهند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه عزل و نصب مدیران به عهده نماینده نیست، تصریح کرد: متاسفانه در کشور این امر موهومی صورت می گیرد و بعضی نمایندگان به دولت فشار می آورند تا عزل و نصب مدیران اداره ها با نظر آنها انجام شود.
وی ادامه داد: در بعضی از شهرها ده ها تشکیلات و سازمان است که رئیس ندارند و عامل آن مشخص است که نماینده در این کار دخالت می کند البته در برنامه داریم در آینده نه چندان دور این رویه را قانونمند و حذف کنیم زیرا عزل و نصب مدیران به عهده استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نماینده باید پیگیر طرح های عمرانی موکلان خود باشد، بیان کرد: در استان گیلان مناطق بسیاری دارای مشکل کمبود آب به ویژه آب شرب هستند و این امر می طلبد نمایندگان به اولویت های استان توجه داشته باشند.
آیت الله فلاحتی، دو رودخانه گوهررود و زرجوب و همچنین پسماند سراوان را از اولویت های زیست محیطی شهر رشت برشمرد و گفت: آسیب های مذکور باید اولویت نخست باشد و مسئولان به ویژه نمایندگان به آن توجه داشته باشند.
وی همچنین پیرامون تشویق و تنبیه به عنوان راهکارهای تربیت اسلامی، یادآور شد: افراط و تفریط در تنبیه از نگاه شرع، عقل و عرف قابل قبول و پسندیده نیست.
امام جمعه رشت با اشاره به آثار منفی برخورد سختگیرانه در تربیت، اظهار کرد: نخستین اثر برخورد سختگیرانه در تربیت این است که فرد در آینده نمی تواند با ظلم مبارزه کند.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: جامعه اسلامی بر مبنای تکامل استوار است و دوری از گناه، تواضع و اخلاص معیار رشد و تعالی محسوب می شود.
وی، نگاه بدبینانه نسبت به مربی را دومین اثر منفی برخورد سختگیرانه و تربیت عنوان کرد و گفت: بنابراین در تربیت باید از افراط و روش های افراطی اجتناب کرد.

Share