در هفتاد و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری؛

لایحه جمع آوری احشام سرگردان در سطح شهر رشت برگشت خورد

لایحه جمع آوری احشام سرگردان در سطح شهر مورد بررسی قرار گرفت که پس از بررسی و تبادل نظر، با نظر اعضای کمیسیون، لایحه به منظور اصلاح برخی موارد برگشت خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هفتاد و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت روز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ به ریاست حسن کریمی کرنق در ساختمان شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، که با محوریت ساماندهی دکه‌های سطح شهر رشت برگزار شد، حسن کریمی کرنق اظهار داشت: دکه‌هایی که در سال‌های گذشته به افراد واگذار شده اند، برخی خودشان فعالیت می‌کنند و برخی دکه‌ها را اجاره داده‌اند و یا مشکلاتی ایجاد کرده‌اند و ما به دنبال تصمیم گیری برای ساماندهی نحوه واگذاری دکه‌ها هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری همچنین ضمن قدردانی از تلاش شهردار رشت برای اجرای آسفالت در مناطق، به چاله‌های ایجاد شده در برخی منهول‌ها در پی اجرای آسفالت اشاره کرد و خواستار نظارت بهتر شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کمبود سطل‌های زباله پرداخت و خواستار نصب سطل‌های زباله به منظور ساماندهی زباله‌های شهروندان و جلوگیری از انباشت زباله در معابر شهری شد.

در ادامه لوایح مربوط به انتقال و جابجایی سه دکه سطح شهر رشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مسعود عباس نژاد دیگر عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به اینکه جابجایی دکه‌ها به نقاط جدید باید بدون وجود شاکی در محدوده محل تعیین شده باشد اظهار داشت: جابجایی دکه‌ها از یک سو هزینه‌هایی دارد و از سوی دیگر این افراد سال‌ها در نقاط فعلی کار کرده‌اند و مشتری ثابت دارند و در صورت جابجایی باید از صفر کار خود را آغاز کنند.

عباس نژاد با تاکید بر اینکه بهتر است مشکل دکه‌ها در نقاط فعلی رفع شود، تصریح کرد: اگر صاحبان دکه‌ها موافق جابجایی نیستند، رضایت همسایگان فعلی دکه‌ها جلب شود تا این افراد به کسب و کارشان ادامه دهند.

محمد نعمت‌پور رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت نیز با اعلام اینکه بنده اصراری به جابجایی دکه‌ها ندارم خاطر نشان کرد: اگر شورا می‌تواند موافقت پلیس راهور در خصوص برخی دکه‌ها را جلب نماید اقدام به جابجایی نخواهیم کرد.

علیرضا تاج شهرستانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری نیز بیان داشت: مراجعاتی در این خصوص صورت گرفته است و بنده نیز اعلام کرده‌ام اگر جابجایی دکه‌ها با رضایت صاحبان دکه‌ها است مشکلی ندارد اما در غیر اینصورت تمایلی نسبت به جابجایی با اعمال قدرت ندارم.

در ادامه این جلسه، لایحه جمع آوری احشام سرگردان در سطح شهر مورد بررسی قرار گرفت.

مسعود عباس نژاد دیگر عضو این کمیسیون با بیان اینکه برخی از این افراد سال‌ها کارشان گاوداری بوده است و بعدها در آن نقاط مناطق مسکونی ایجاد شده است مخالفت خود را با جرائم سنگین اعلام کرد و همچنین خواستار اصلاح برخی بندهای این لایحه شد.

پس از بررسی و تبادل نظر، با نظر اعضای کمیسیون، لایحه به منظور اصلاح برخی موارد برگشت خورد.

 

Share