مسعود عباس نژاد مطرح کرد:

قرارگاه خاتم در قامت یک پیمانکار خصوصی ورود کرده | بلوار شهید کوچکی جزء اولویت شهر نیست

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری با اشاره به کاهش حقوق کارکنان شهرداری رشت گفت: ما اعضای شورا از صبح امروز بیش از گذشته شرمنده کارکنان شریف شهرداری شده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست مشترک سه کمیسیون حمل و نقل، برنامه و بودجه و عمران ۳۰ آبان ماه و با پرداختن به بررسی و اظهار نظر در خصوص نامه مربوط به تعیین اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری کار خود را آغاز کرد.

در ابتدای جلسه رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری با اشاره به کاهش حقوق کارکنان شهرداری رشت گفت: ما اعضای شورا از صبح امروز بیش از گذشته شرمنده کارکنان شریف شهرداری شده ایم. طی تماس‌های تلفنی و ملاقاتهای حضوری تعداد کثیری از کارکنان و مدیران شهرداری، نسبت به کاهش قابل توجه حقوق خود شاکی و گله‌مند بودند.

مسعود عباس نژاد متاسفانه با این دستور جناب شهردار مبلغ چشم گیری از اضافه کار که به منظور ترمیم حقوق پرسنل شهرداری مصوب گردیده است کسر می‌گردد. وی در ادامه افزود: متاسفانه امروز باید شاهد آن باشیم که مدیر شهری هنر خود را در پیشبرد برنامه هایش، با دست بردن در جیب پرسنل زحمتکش و مظلوم شهرداری محقق کند. با توجه به اعتراض و گله مندی کثیری از کارکنان شهرداری، از مجموعه اتفاقاتی که در همین روزهای آغازین کار جناب آقای شهردار در حال رقم خوردن است روزهای خوبی را پیش بینی نمی‌کنم.

عضو شورای شهر رشت در ادامه اظهار داشت: امنیت شغلی و آرامش پرسنل می‌تواند موجب تحقق بسیاری از خواسته‌هایی شود که به خاطر آن در این جلسه گرد هم آمده ایم. و تحقق این مساله مهم با توجه به تصمیم اخیر شهردار در هاله‌ای از ابهام خواهد بود. از اینرو طی صحبتی که با ریاست محترم شورا داشتم از ایشان خواهش کردم در کوتاه‌ترین فرصت ممکن با شهردار در خصوص این موضوع بسیار مهم که می‌تواند تبعات نامطلوبی برای خانواده بزرگ شهرداری و شورا داشته باشد مکاتبه و مذاکره نمایند و از اعضای محترم شورا هم که یقینا این مساله برایشان دغدغه است می‌خواهم برای جلوگیری از ادامه این روند تدبیری اتخاذ نمایند.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش افزود: تعدادکثیری از کارمندان شهرداری به اینکه بالای یک میلیون تومان از حقوقشان کسر می‌گردد معترضند و اظهار می‌دارند که ما برای این حقوق اندک برنامه ریزی کرده بودیم پس طبیعی است که تحت این شرایط و با توجه به تورم موجود آسیب بینند و این در حالی است که ما موظفیم پرسنل خود را تقویت کنیم و نباید با بی‌تفاوتی تنها شاهد ایجاد موج گسترده نارضایتی‌ها در بین کارکنان خود باشیم، آقای شهردار می‌دانند که بخش قابل توجهی از پیشرفت، توسعه و کارآمدی هر سازمانی مدیون و مرهون منابع انسانی آن سازمان می‌باشد و ایشان می‌باید برای اخذ این تصمیم اشتباه فکری عاجل نمایند.

مسعود عباس نژاد با اشاره به نامه‌های مورخ ۷/۶/۱۴۰۰ و ۲۹/۷/۱۴۰۰ و مکاتبه‌ای شهردار با ریاست شورا افزود: موضوع این دو نامه تعیین تکلیف اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری بود. موضوع نامه ۷/۶/۱۴۰۰ مربوط به شهردار اسبق و موضوع نامه ۲۹/۷/۱۴۰۰ مربوط به جناب آقای مهندس بهارمست می‌باشد با موضوعیت چهار پروژه و در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک اولویت اصلی در بخش عمرانی حمل و نقل، اجرای بخشی از رینگ اول میدان گیل و مسکن مهر می‌باشد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با اشاره به مشکلات موجود در مسکن مهر گفت: حدود ۱۷۰۰۰ خانوار در آن گوشه از شهر ساکن هستند و ما حتی یک خیابان نیز برای آن پیش بینی نکرده‌ایم و تنها هنر ما، آسفالت دو خیابان فرعی بود که با ورود آن به محلات بیانی و جماران آن را به حال خود رها نمودیم و با وجود این که در مسکن مهر بالای سی هزار نفر ساکن داریم بعد از گذر سالها، حتی یک متر تعریض جاده از ورودی مسیر فلکه گاز به مسکن مهر نداشته ایم.

وی در بخش پایانی صحبتهایش گفت: قرارگاه خاتم نیز می‌باید جهت انجام این پروژه‌ها به منافع خود نگاهی داشته باشد و این طبیعی است آن چیزی که بنده در تفاهم نامه شورای پنجم رویت کردم ۶۰درصد بصورت نقدی و ۴۰ درصد واگذاری املاک از محل واگذاری پروانه ساختمانی، واگذاری و فروش زمین و املاک است.

عباس نژادی یادآور شد: در واقع خاتم در قامت یک پیمانکار خصوصی ورود کرده است در حالی که این کار با دست پیمانکاران داخلی نیز قابلیت اجرایی شدن را دارد و این گونه نیست که از محل اعتبارات ملی برای آن تامین اعتبار شود اما برای رودخانه‌ها این اعتبار از خزانه اسلامی تامین می‌گردد و قرار گاه خاتم در آن حوزه می‌تواند به ما کمک کند. واقعیت این است که به قرارگاه نیز باید برای انجام پروژه‌ها پول نقد داده شود. اگر این گونه است چرا پروژه‌ها را در قالب مناقصه نبینیم تا در جریان یک رقابت پیمانکاران ما در آن شرکت کنند.

وی افزود: در حوزه ترافیکی، بلوار شهید کوچکی جزء اولویت شهر ما نیست ولی اگر می‌توانیم این پروژه را به گونه‌ای که بار مالی برای شهرداری نداشته باشد انجام دهیم می‌توانیم کوچکی یا هر پروژه دیگری که بتواند پول خودش را در بیاورد به یک پیمانکار واگذار کنیم. در شرایط فعلی این چهار پروژه قابلیت بحث ندارند چرا که در خصوص انجام سه مورد نگاه مثبتی وجود ندارد و باید ببینیم ژ – ۵ به کجا می‌رسد.

Share