سردرگمی در شورای شهر رشت؛

حسینی: شورا برنامه‌ای برای انتخاب سرپرست ندارد | عباس نژاد: به زودی سرپرست جدید معرفی می‌شود

در حالیکه سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت از ادامه فعالیت علوی در شهرداری خبرداد و گفته که فعلا برنامه‌ای برای انتخاب سرپرست نداریم، عباس نژاد مدعی شده که به زودی سرپرست شهرداری انتخاب خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نادر حسینی با اشاره به حواشی مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر پایان عمر مدیریتی شهردار رشت اظهار کرد: حضور و ادامه فعالیت آقای علوی در شهرداری رشت با دستور موقت دیوان عدالت اداری، رای بدوی دیوان عدالت اداری و همچنین رای هیئت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها صورت گرفته بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: لذا شهردار صرفا با رای دستور موقت بر سر کار نیامده بود که امروز با ابطال دستور موقت، از شهرداری خارج شود.

حسینی با بیان اینکه هنوز رای نهایی شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری صادر نشده، ابراز نمود: علوی زمانی دیگر شهردار نخواهد بود که رای نهایی شعبه تجدیدنظر به ضررش صادر شود.

عضو شورای شهر رشت در پایان تاکید کرد: این هفته هیچ جلسه فوق العاده‌ای در شورا نخواهیم داشت و فعلا برنامه‌ای نیز برای انتخاب سرپرست شهرداری نداریم.

ادعای عباس نژاد: به زودی سرپرست جدید معرفی می‌شود

مسعود عباس نژاد نیز ضمن رد ادعای آقایان عاشری و حسینی پیرامون ادامه فعالیت شهردار رشت اظهار کرد: بنده هم اکنون در تهران و دیوان عدالت اداری هستم و با صراحت اعلام میکنم که از لحاظ قانون علوی دیگر اجازه ادامه کار در شهرداری را ندارد.

وی با بیان اینکه آرای صادره از دادگاه بدوی و هیئت حل اختلاف تا زمانی الزام قانونی دارد که هیچ رایی از تجدید نظر صادر نشده باشد، گفت: افرادی که نمی‌دانند باید بدانند که آقای علوی با دستور موقت دیوان بر سر کار حاضر شده بود و امروز هم که آن رای دستور موقت ابطال شده، پس ایشان دیگر شهردار رشت نمی‌باشند.

عباس نژاد با اشاره به اینکه شعبات تجدید نظر عالی‌ترین مرجع قضایی هستند، ابراز کرد: همانطور که رای بدوی دیوان حدود ۴۰ روز بعد از دستور موقت صادر شده بود، ما نیز منتظر رای نهایی شعبه تجدیدنظر هستیم ولی این رایی که مبنی بر ابطال دستور موقت اولیه صادر شده، خود گویای رای نهایی تجدید نظر می‌باشد؛ پس باز هم تاکید می‌کنم که علوی دیگر شهردار رشت نیست.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه از نظر دیوان عدالت اداری، ما باید سریعا سرپرست انتخاب کنیم، تصریح کرد: شهر رشت نباید حتی یک دقیقه بدون شهردار یا سرپرست اداره شود پس به زودی سرپرست جدید را انتخاب و به مردم معرفی خواهیم کرد.

Share