در سالن اجلاس دادگستری برگزار شد

ورود دستگاه قضا به حادثه سیل آستارا / شهاب زاده: بارش ۳۲۵ میلی متر در کمتر از ۱۶ ساعت غیرمنتظره‌ بود

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به اقدامات مناسب شهرداری‌های آستارا و لوندویل و گروه‌های جهادی در حادثه سیل تصریح کرد: بارش ۳۲۵ میلی متری در کمتر از ۱۶ ساعت اتفاق غیرمنتظره‌ای برای شهرستان آستارا بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه بررسی مسائل مدیریتی حادثه سیل بندر آستارا در سالن اجلاس دادگستری این شهرستان برگزار شد.

رئیس دادگستری آستارا در این جلسه با اشاره به دستور مستقیم ریاست کل دادگستری گیلان نسبت به بررسی حادثه سیل این شهرستان اظهار کرد: سوال دستگاه قضا از مسئولین متولی، اطلاع از سنگین بودن بارش و پیش بینی‌های مناسب توسط متولیان امر بوده و بررسی ما به دو بخش پیش از بحران و پس از بحران تقسیم شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عباس جاذب با اشاره به تلاش دستگاه قضا در جهت تسهیل خدمات‌رسانی مسئولان به مردم تصریح کرد: دادگستری به طور جدی به این مسأله ورود کرده و اجازه قصور را به هیچ دستگاهی نخواهد داد.

وی دستگاه قضایی استان را پیگیر جدی مطالبات مردم دانست و تصریح کرد: رئیس کل دادگستری گیلان به طور مداوم در حوزه رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم پای کار بوده و باید بحران‌های سیل آستارا در کمترین زمان ممکن به طور هدفمند حل شود.

فرماندار بندر آستارا در این جلسه با اشاره به حادثه سیل این شهرستان بیان کرد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی بارش ۷۰ الی ۱۰۰ میلی‌متر برای شهرستان پیش بینی شده بود که با توجه به لایروبی رودخانه مرداب شهرستان توسط شهرداری آستارا، لزوم آمادگی مواجهه با بحران توسط دستگاه‌های اجرایی با برگزاری جلسه بحران را اعلام کردیم.

محمدرضا شهاب زاده با اشاره به بارش ۱۳۳ میلی متری باران تنها در سه ساعت بیان کرد: اعضای شورای تامین از دقایق ابتدایی بارش در کنار یکدیگر به طور هماهنگ اقدامات لازم را انجام داده و به طور نظام‌مند با استانداری، اداره کل بحران استانداری، اداره کل راهداری، بنیاد مسکن، جمعیت هلال احمر، برق، آب منطقه ای، گاز، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های امداد رسان ارتباط‌های لازم را جهت تسهیل خدمات‌رسانی و مدیریت بحران را انجام داد.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به اقدامات مناسب شهرداری‌های آستارا و لوندویل و گروه‌های جهادی در حادثه سیل تصریح کرد: با حضور این نیروها و حضور پر رنگ سپاه و بسیج، فراجا و دیگر نیروهای نظامی و امنیتی اقدامات مناسبی جهت ارائه خدمات به شهروندان محترم انجام شد و بارش ۳۲۵ میلی متری در کمتر از ۱۶ ساعت اتفاق غیرمنتظره‌ای برای شهرستان آستارا بود.

شهاب زاده ادامه داد: دست جوانان با غیرت آستارایی را در این قضیه می‌بوسم که به طور خودجوش در کنار مسئولان برای ارائه خدمات به میدان آمده و سعی در کمتر کردن آلام مردم داشتند.

فرماندار با اشاره به نیاز آب آستارا به ۲۵۰ لیتر بر ثانیه تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی نیروهای آب و فاضلاب شهرستان دبی آب را لحظه به لحظه افزایش داده و با ارسال ماشین آلات آتش نشانی به روستاها فشار را از شبکه اصلی برداشتیم.

وی ادامه داد: از تمامی جوانان و دستگاه‌های خدمات رسان استان خودمان و همچنین استان‌های همجوار در یاری رساندن به مردم آستارا کمال تشکر و قدردانی را داشته و محبت این عزیزان را از یاد نخواهیم برد.

Share